Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ME-syk og er for tiden i en såpass dårlig fase at jeg nesten ikke klarer å lage middag eller dusje. Kjærsten min skal egentlig skrive bachelor-oppgave nå. Men, han er ganske forkjølet og har utsatt skrivingen i snart 3 uker, og han begynner å få dårlig tid. Jeg prøver å motivere ved å foreslå at jeg kan hjelpe, men min hjelp er visst ikke værdt noe. Jeg skjønner at det ikke er veldig fristende å sette seg ned å skrive når man har høy feber og nesen renner, men det må jo gjøres. Og det er ikke vits i å vente til siste kvelden heller.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å motivere ham til å sette i gang. Virker som om han har gitt opp. Jeg er jo ikke noe godt forbilde selv når jeg bare ligger til sengs og ikke studerer selv.... Håper dere har noen tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vanskelig, fordi man er nødt til å motivere seg selv. Slike ting kan fort ende opp med å bli en nagende vond samvittighet man ikke har ork til å ta tak i.

Mitt eneste tips er at hvis han utsetter dette gjentatte ganger, så kan det være fordi han står fast og ikke er sikker på hvordan han skal gå frem eller hva han skal gjøre. Det beste han kan gjøre da er å ta kontakt med veileder/foreleser. Avtale et møte, og legge en strategiplan for månedene fremover. Det vil både gi verdifulle innspill som letter skrivingen, og som også kan øke motivasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Takk, det var et lurt tips som jeg ikke har tenkt på engang. hehe

Jeg tror nok at han har fått det hele i vrangstrupen og er gått litt lei, så det hørtes lurt ut med en plan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...