Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man blir uføretrygded før man rekker å begynne å jobbe og spare opp penger til pensjonisttilværelsen, hva gjør man da? NAV betaler vel ikke ut uføretrygd etter at man har nådd pensjonisttilværelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man blir uføretrygded før man rekker å begynne å jobbe og spare opp penger til pensjonisttilværelsen, hva gjør man da? NAV betaler vel ikke ut uføretrygd etter at man har nådd pensjonisttilværelsen?

Du vil få en liten minstepensjon. Etterhvert som du blit skrøpelig nok blir du plassert som oppbevaring på ett sykehjem frem til du dør.

AnonymBruker
Skrevet

Gud så hyggelig det høres ut da. Man velger jo ikke akkurat å være så skrøpelig.....

AnonymBruker
Skrevet

Hva når en har vært ung ufør? Blir det kun minstepensjon, eller m-p pluss litt til?

Skrevet

Bare hvert femte sykepleier og hjelpepleier som jobber med gamlinger har selv lyst til og bli gammel ved et norsk sykehjem.

Dere ikke gøy og være gammel og pleieren skriker til deg fordi du tisset utenforbleia og pleieren bruker de samme plastikkhanskene fordi hun ikke gidder skifte mellom hver pasient.

Jeg håper jeg får alzheimer og demens lenge før jeg blir gammel. Den forakten orker jeg bare ikke og være tilregnelig for.

Skrevet

Hva når en har vært ung ufør? Blir det kun minstepensjon, eller m-p pluss litt til?

Vel hvis du planlegger og bli gammel og samtidig ha noe og rutte med bør du ikke stole for mye på myndighetene.

Hva forhindrer deg i og spare ett mindre beløp hver måned, ca femhundre til tusen og bli en rik gammel slesk?

AnonymBruker
Skrevet

Bare hvert femte sykepleier og hjelpepleier som jobber med gamlinger har selv lyst til og bli gammel ved et norsk sykehjem.

"Vil du helst ha dine siste år sammen med familien i ditt eget hjem, eller på et sterilt og upersonlig sykehjem der du kanskje ikke kjenner noen?". Selvsagt ønsker ingen å bli gamle på sykehjem, men det er ikke nødvendigvis et tegn på at forholdene der er så grusomme som enkelte vil ha det til.

AnonymBruker
Skrevet

Hva forhindrer deg i og spare ett mindre beløp hver måned, ca femhundre til tusen og bli en rik gammel slesk?

Jeg tror at du har et litt feil inntrykk av hva uføre får utbetalt. Det koster å leve. Uføre har også regninger, lån og husleie som skal betales. Noen har ikke en gang råd til å ha time hos tannlegen når de trenger det.
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror at du har et litt feil inntrykk av hva uføre får utbetalt. Det koster å leve. Uføre har også regninger, lån og husleie som skal betales. Noen har ikke en gang råd til å ha time hos tannlegen når de trenger det.

Jeg forstår jo det at fritiden er uføres største utgiftspost. Det jeg forsøker og fortelle er at man nesten må velge mellom og være rik idag eller være rik når man blir gammel. Min metode for og overleve vissheten om at alderdommen bringer mindre penger er og lære meg selv og forbruke mindre og ønske meg større glede av mindre ting.

Litt måtehold i hverdagen og visshet om at man får igjen i alderdommen kan gjøre enkelte ulykkelige mennesker lykkeligere tror jeg?

AnonymBruker
Skrevet

Du vil få en liten minstepensjon. Etterhvert som du blit skrøpelig nok blir du plassert som oppbevaring på ett sykehjem frem til du dør.

Kjenner eg er glad for at det ikkje er nokon som deg som sit på andre sidan av kjøkenbordet om morgonen...

:goodbye:

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner eg er glad for at det ikkje er nokon som deg som sit på andre sidan av kjøkenbordet om morgonen...

:goodbye:

Ta ballen ikke mannen. Jeg skjønner godt du synes det var dumt sagt av han men du oppnår ikke noe annet enn å vise forakt for han og at han viser samme avsky tilbake for deg, ved å oppføre deg på den måten. Hvis du er bedre enn han så bevis det ved å oppføre deg bedre enn han, ikke ved å synke lavere enn han gjør. Han sier trass alt at ikke at han er glad han ikke er deg eller trenger å kjenne noen som er som deg.

Skrevet

Litt måtehold i hverdagen og visshet om at man får igjen i alderdommen kan gjøre enkelte ulykkelige mennesker lykkeligere tror jeg?

Litt måtehold i hverdagen??!

På minstesats så må man snu på hver krone for å i det hele tatt holde hodet over vannet.

Og luksusen man kan unne seg er å kanskje kjøpe et par bukser når det ene paret man har er sydd bak og fram fordi den er så slitt, eller kjøpe seg en vinterjakke (det er dyrt det!!!) så man slipper å holde seg innendørs eller gå ut med sommerjakke i 15 minusgrader.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...