LongKissGodnight Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Noen som har en anelse på hvor man kan får tak i sånne fargemiddel bokser som man får farget klær som man bruker i vaskemaskinen eller legger det bløt med? Noen som har erfaring med det? Tenkte å farge noe hvitt tøy over til svart. Blir det farget godt gjennom eller falmer det av etterhvert?
Gjest Tekola Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Stoff og stil selger det i hvert fall. Så lenge det er 100% bomull skal det gå bra, tror jeg. Men de har god peiling de som selger det, det er i hvert fall min erfaring
LongKissGodnight Skrevet 3. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2012 Stoff og stil selger det i hvert fall. Så lenge det er 100% bomull skal det gå bra, tror jeg. Men de har god peiling de som selger det, det er i hvert fall min erfaring Tusen takk. Skal skjekke det nermere ut der jeg.
Rumle Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 De gangene jeg har prøvd det, har ikke tråden blitt skikkelig farget, og det har ikke sett fint ut altså Tror det er lurt å finne ut hvilken tråd plaggene er sydd sammen med?
Moscato Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Her har dei det på målebutikken (Kulør). Det finst ulike fargetypar til naturmateriale og kunstmateriale, og det blir ofte problematisk dersom det som skal fargast er laga av fleire typar stoff. Eg har farga sjølv ein gong, og det gjekk nokonlunde greitt, men absolutt ikkje perfekt. Skal du farge eit plagg pga flekkar, er det forresten svært vanleg at flekken blir ein annan nyanse på enn resten av flagget. Søk opp bloggen "Dana made it", ho hadde eit godt innlegg om dette for ikkje så lenge sidan. 1
Minya Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 Clas Ohlson har et par typer også. Kommer kanskje litt an på hvilken type stoff du skal farge, men svartfargen de har fungerte som bare det på den svarte(grå) dongeribuksa jeg refarget for noen år siden. 1
O'hara Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 Enkelte dagligvarer har det, og endel malebutikker. Om tråden er i polyester, så vil den ikke ta farge. Skikkelig lekkert med hvit tråd på svart... Nitor farge har to ulike typer, en som du bruker i maskinen, vasker på 60 (eller er det 40?) grader, da er det gjerne til bomull. Den andre varianten er til ull og silke. Du koker opp farge i en kasserolle og har oppi det som skal farges, den fargen sitter og. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #8 Skrevet 3. april 2012 Jernia og Bogerud hadde det i gamle dager hvertfall.
Trillrund Skrevet 3. april 2012 #9 Skrevet 3. april 2012 Et godt tips for å få god svartfarge, er å farge stoffet/plagget rødt først... 1
LongKissGodnight Skrevet 3. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2012 Takk for alle svar Tenkte hovedsakelig på å farge bomull. Men usikker på hvilken tråd det er. Skal skjekke litt videre på de tipsene som kom inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå