Gå til innhold

Lotr billetter

Linn Undómiel

Anbefalte innlegg

japp,

noen med erfaringer?

har nemli tenkt meg på premieren i år og lurer på hvor lenge jeg må regne med å være i kø...

hadde vært spesielt kult å høre fra noen som sto i kø ifjor....

*smiiiil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei Undómiel!

Hyggelig å finne en likesinnet her!

Jeg var på premieren , men det var i Ålesund, det er ikke like mange "gale" mennesker her, så jeg slapp å stå i kø for billetter. Men jeg kjøpte dem ukesvis før den store dagen, ja!

Og gjett om jeg skal på den neste premieren!

Gleder meg gleder meg gleder meg..

Tårnfrid, a.k.a. Shieldmaiden icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Undómiel!

Hyggelig å finne en likesinnet her!

Jeg var på premieren , men det var i Ålesund, det er ikke like mange "gale" mennesker her, så jeg slapp å stå i kø for billetter. Men jeg kjøpte dem ukesvis før den store dagen, ja!

Og gjett om jeg skal på den neste premieren!

Gleder meg gleder meg gleder meg..

Tårnfrid, a.k.a. Shieldmaiden icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvemamma: De snakker om Ringenes Herre, eller Lord of The Rings, forkortet LOTR. Første film het Ringens Brorskap, eller Fellowship of the Rings (FOTR). Neste film heter To Tårn / Two Towers. (Og gjett om ikke regissøren har hatt et dilemma med det navnet...) Ringenes Herre er opprinnelig en boktrilogi, hvor den siste boka heter "Atter en konge", og er skrevet av J.R.R. Tolkien.

I fjor lå ca 200 Ringenes Herre-fans utenfor Colloseum i Oslo for å få billetter til premieren. Tviler på om det blir færre i år, siden filmen var over all forventning!

Linn Undomiel: Litt avhenging av hvor du bor / vil se filmen, så bør du nok stille opp tidlig dagen før billettene blir sluppet, så du står tidlig i køen! Visstnok var det veldig moro å sove i kø i fjor, kjenner flere som gjorde det. Litt kaldt, men hva gjør man ikke for å se filmene i Norges beste teatersal?

Catzy

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...husker premierekøen her i Bergen og...

Var IKKE i den køen, barn i magen og greier da. Men sett filmen har jeg selvfølgelig, like mye som de neste to er en selvfølge.

I hvilken diskworldbok har du funnet signaturen din da C. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løvemamma: I "The Science of Discworld"; som Terry Pratchett skrev sammen med to andre forfattere, Ian Stewart og Jack Cohen. De er forskere, så Pratchett skrev biter om Discworld (mest om the Wizards i UU), mens Ian Stewart og Jack Cohen skrev om "ordentlig" vitenskap. Veldig morsom! Og siden jeg er datanisse, og har et nær forhold til WYSIWIG-editorer, så lo jeg lenge og vel av det sitatet. (Det er Ponder Stibbons som skal prøve å forklare hva WYG(...) er for noe til bl.a. Archchancelor Ridcully. Det går ikke veldig bra.)

Nå kommer det snart en ny Science-bok. WHoho!

Catzy

*Pratchettfan

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så disse sciencebøkene er altså OM Discworld, ikke en discworldbok?

Hilsen løvemamma, som oppdaget discworld i fjor icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trondheim var det vel flest folk og lengst kø, tror jeg husker det var fire dager folk begynte å stille seg i kø...

Hihah! Arti' å se andre lotr fans icon_smile.gif

Hva synes dere om filmen egentlig; var det som dere hadde forventet?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at det er flere LOTR-fans her... icon_smile.gif

Jeg elsker bøkene, og jeg elsket filmen! Selvfølgelig savnet jeg en del i filmen, som Tom Bombadil, Dyssehaugene, Glorfindel osv. osv., men allikevel - utrolig bra tolket av Peter Jackson! Vet ikke heeeelt hva jeg synes om at Arwen er trykket inn i historien, har en anelse om at hun vil være årsak til en god del forandringer i de neste filmene icon_frown.gif Bra at selve kjærlighetshistorien er med, for den står jo i tillegget til boken, men synes ikke noe særlig om at hun blir tildelt roller som ikke er med i boken. Ellers var den PERFEKT! Alle persontolkningene var RÅBRA(Særlig Gandalv, Legolas og Gimli) og samme med omgivelsene, musikken og STEMNINGEN... Gleder med veldigveldigveldig til de neste filmene, men gruer meg litt oxo... Har nemlig lest at lutringen av Hobsyssel ikke blir med, og at Sarumann blir drept ved å dette ned fra tårnet sitt i stedet icon_evil.gif Samt at Arwen får med seg alvene og kjemper ved Helmsdjupet - dette er jo riv ruskende galt... icon_rolleyes.gif Men, men, vi får vente og se! Gir ikke opp håpet enda icon_biggrin.gif

Silje icon_razz.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: juli2003 den 2002-03-15 12:35 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvemamma: De er litt av alt. icon_smile.gif Den er todelt. I et kapittel har du wizard'ene som studerer Jorden / Roundworld gjennom en krystallkule (tror jeg). Det gjør de i kjent Discworldstil. Ponder Stibbons prøver å forklare Discworldfenomener med paralleller til jordisk vitenskap. I neste kapittel har du den jordiske / normale vitenskapen, humoristisk og ganske enkelt forklart. Tenk deg en blanding av Schrödinger katt og Discworld.

Det er litt vanskelig å forklare, må bare leses!

Om Ringenes Herre: Min kjære og jeg satt i 3 timer og måpte og var HELT med. Det er lenge siden jeg leste LOTR, så jeg husker ikke så mye av de som ikke var med. Savnet ingen Tom Bombadil, med andre ord. Eller hang meg opp i Arwens rolle. Jeg bare nøt filmen. Vi kom ut igjen med stjerner øynene, begge to!

Tror ikke jeg kommer til å ligge ute for å få tak i premierebillett, men jeg vil kanskje være klar ved internettbestillingen! Og den MÅ jo sees i Colloseum, når man bor i Oslo!

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...