Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bitt negler i mange år, men har de siste månedene klart å la være. Men de ser så rare ut, fester seg liksom ikke ytterst og det gjør jo at det ser ut som om halve neglen er hvit....

Er det noen som vet om de vil feste seg og se mer normale ut etterhvert eller vil de se sånn ut bestandig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, huden under neglene tilpasser seg lengden på neglen. Men det kan ta veldig lang tid.

Skrevet

Bra, har ikke så lyst til at de skal se ut som nå :-D Fester seg jo også mye skitt under - er ikke særlig lekkert akkurat ....

Gjest betzyyy
Skrevet

Det gror seg sikkert til, i mellomtiden kan du jo bruke neglelakk, enten tilnærmet neglfarget eller i sterkere farger :) Svak rosa-farger ser veldig naturlig ut og vil sikkert dekke det litt :)

Skrevet

Har vært å handla neglelakk i lyse farger, her blir det nok lakk til det har grodd seg til :-D

Skrevet

Ja, mine ser i allefall normale ut, tross over 30 år med intens biting;)

Skrevet

Tok det lang tid før de så normale ut?

Gjest badeand1
Skrevet

Har spart nå i en mnd ca og de så normale ut fra første stund. :)

Skrevet

Kanskje ikke så nedbitte som mine var? Hadde spist til midt på neglen - var bare en halv cm med negl igjen.....:-D

Gjest badeand1
Skrevet

Kanskje ikke så nedbitte som mine var? Hadde spist til midt på neglen - var bare en halv cm med negl igjen.....:-D

Aua! :haar:

Skrevet (endret)

Ni av de var normale med èn gang de vokste ut, 1 så rimelig deformert ut, men den vokser også normalt nå. Du må bare gi de tid.

Endret av Husmus@
Skrevet

Ja de trenger nok tid, ser for meg at det går mange måneder..... :filer:

Skrevet

Bet siden jeg var 4 år eller noe.. Mine tok en goood stund (les 2 år), men så var enkelte nesten borte.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan former man egentlig neglene? Jeg har fått de til å vokse ut mange ganger, og prøvd å klippe de rett av uten at de blir bøyd på sidene, men de holder seg ikke slik? Vil så gjerne ha fine negler :(

Skrevet

Enkleste måten å få neglene til å holde formen og holde seg fine, er å klippe dem i samme form som fingertuppen. Dvs prøv å få det hvite på neglen til å være like tykt fra ene siden til andre siden. Litt avrunding på sidene er lurt, da henger de seg ikke fast i alt mulig og minsker sjansen for å knekke neglene om du flipper dem på noe.

Gjest "gjest"
Skrevet

Begynne med neglelakk, da blir de likere.

Skrevet

Har filt mine i samme fasong som fingertuppene - håper at det hjelper litt mot flising/brekking.

Har forresten funnet ut at jeg trenger et kurs i å legge neglelakk....

AnonymBruker
Skrevet

Har filt mine i samme fasong som fingertuppene - håper at det hjelper litt mot flising/brekking.

Har forresten funnet ut at jeg trenger et kurs i å legge neglelakk....

Ha en fin dært med lakk på penselen og legg den på nedre del midt på, derfra dytt kosten nærmere neglebåndet (hold en millimeter avstand eller to) og dra penselen over neglen rett ut. Gå tilbake til midt på nede og dra lakken ned til en side og over neglen rett ut. Samme på andre siden.

Om det ga noe logikk. :P

Skrevet

Ha en fin dært med lakk på penselen og legg den på nedre del midt på, derfra dytt kosten nærmere neglebåndet (hold en millimeter avstand eller to) og dra penselen over neglen rett ut. Gå tilbake til midt på nede og dra lakken ned til en side og over neglen rett ut. Samme på andre siden.

Om det ga noe logikk. :P

Takker, får gjøre et forsøk :-D

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg tror profesjonell manikyr er svaret. Da motstår du fristelsen til å bite, det er det samme som å se penger gå rett i dossen. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...