Ryvre Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Ja, altså jeg har ikke lyst til å barbere hele hodet, men fra rett over øret/tinningen og bakover. Har ganske langt og tykt hår og tenkte det kunne være deilig nå som sommeren er på vei. Hvordan blir det når håret vokser ut igjen? Er det mulig å la det bare vokse ut uten at det blir seende helt rart ut, eller må man klippe alt håret? Jeg kan ikke style håret mitt særlig. Pleier å bare ha det løst, men når jeg er hjemme har jeg det som regel i en hestehale eller "bolle", noen ganger flette det når jeg orker.
drosophilia Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Ja, altså jeg har ikke lyst til å barbere hele hodet, men fra rett over øret/tinningen og bakover. Har ganske langt og tykt hår og tenkte det kunne være deilig nå som sommeren er på vei. Hvordan blir det når håret vokser ut igjen? Er det mulig å la det bare vokse ut uten at det blir seende helt rart ut, eller må man klippe alt håret? Jeg kan ikke style håret mitt særlig. Pleier å bare ha det løst, men når jeg er hjemme har jeg det som regel i en hestehale eller "bolle", noen ganger flette det når jeg orker. Frisør tar lett sånn undercut som du beskriver. Sannsynligvis best å få en frisør til å lage den først, så kan du barbere den selv etterpå. Personlig brukte jeg engangshøvel. Er ikke spesielt sensitiv.
Ryvre Skrevet 3. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2012 Tenkte at ei venninne kunne ta det for meg, hun er veldig flink sånn sett. Men spørsmålet er vel mer hvordan det blir når det vokser ut igjen
Gjest just words Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Jeg hadde den klippen for 2 år siden og jeg har den sånn halveis i dag, det er ikke til å komme unna at jeg er blitt en hattoman i den siste tiden, det ser litt sånn halv shabby ut. Men det kommer an på hvor mye du barberer og hvor du har skillen din. Det kan bli fint om du kan dekke over med det lange håret, frisøren min har klippet det litt dumt i forhold til virvel og skille så godt mulig det gjør at det ser litt rart ut. Jeg har farget håret i tillegg, og venter nå på at etterveksten kan komme ut en cm til så gjør jeg rent bord og tar klippemaskinen over hele.
Ryvre Skrevet 3. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2012 Ok. Jeg har ingen fast skille så bestemmer vel egentlig selv hvor skillen min skal være når jeg først står foran speilet om morgenen Kanskje jeg bare kan prøve med en liten stripe over øra og ned mot nakken (og ta hele nakken selvfølgelig) først og se hvordan det går. Iallefall ikke ta så langt opp mot issen Har jo ganske tykt hår så bak vil det ikke syns når det vokser ut. Når håret henger rett ned så vil det nok ikke syns så godt da heller. Har begynt å få litt tynnere hår ved tinningen så kanskje det ser bedre ut når jeg barberer? Bare ser for meg at jeg ikke vil ha det kort lengre og lar det vokse ut...og et år senere så har jeg to forskjellige lengder og det blir helt umulig å ha det i strikk.
Hoppetaujenta Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 (endret) Endret 3. april 2012 av Hoppetaujenta
Gjest just words Skrevet 3. april 2012 #8 Skrevet 3. april 2012 Ok. Jeg har ingen fast skille så bestemmer vel egentlig selv hvor skillen min skal være når jeg først står foran speilet om morgenen Kanskje jeg bare kan prøve med en liten stripe over øra og ned mot nakken (og ta hele nakken selvfølgelig) først og se hvordan det går. Iallefall ikke ta så langt opp mot issen Har jo ganske tykt hår så bak vil det ikke syns når det vokser ut. Når håret henger rett ned så vil det nok ikke syns så godt da heller. Har begynt å få litt tynnere hår ved tinningen så kanskje det ser bedre ut når jeg barberer? Bare ser for meg at jeg ikke vil ha det kort lengre og lar det vokse ut...og et år senere så har jeg to forskjellige lengder og det blir helt umulig å ha det i strikk. Skjønner den Ryvre, jeg har hatt håret mitt kort de siste 12 årene og kler ikke langt hår, så når jeg har hatt den stilen, har den lange siden ikke vært lengre enn til nakken så det blir nok litt annerledes enn når man skal spare til langt etterpå. Og jeg er på mange måter ikke redd for å ha 2-3 cm med hår på hode da jeg har gjort det et par ganger. Men det høres bra ut å ta en stripe først, det er en stilig sveis, og det føles fantastisk (synes jeg da) Det høres ut som du har litt tykkere hår enn mitt så tror det skal gå bra.
Gjest Eld Skrevet 3. april 2012 #9 Skrevet 3. april 2012 Det ser ofte litt rart ut når det blir for langt til å skjules skikkelig, men for kort til at det ser bra ut. Spørs litt hvordan frisyre du har og lengde på resten av håret. Det kan hjelpe å klippe skrålugg sammen med den lange undercuten, når det er blitt såpass langt, slik at det blander seg bedre inn
Ryvre Skrevet 3. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2012 Da tror jeg jammen meg at jeg bare kjører på. Med mitt hår så vil selv den minste stripen føles som en utrolig lettelse om sommeren vil jeg tro.
Ryvre Skrevet 3. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2012 Det ser ofte litt rart ut når det blir for langt til å skjules skikkelig, men for kort til at det ser bra ut. Spørs litt hvordan frisyre du har og lengde på resten av håret. Det kan hjelpe å klippe skrålugg sammen med den lange undercuten, når det er blitt såpass langt, slik at det blander seg bedre inn Har ikke noe frisyre, men har langt hår som når ned til rompa. Og håret er helt slett og veldig tykt, såpass at jeg nesten sliter litt med å holde alt håret med en hånd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå