louise1 Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Hvordan i guds navn skal jeg gjøre dette da? Hunden min liker å stå ute i bånd og ligge i sola og bare kose seg. Han er svært nysgjerrig når det gjelder andre dyr og liker å hilse på mennesker som kommer inn på gårdsplassen. Han finnes ikke agressiv, verdens snilleste hund ellers. Men så er det mange katter i nabolaget og spesielt nabokatta liker å gå inn på verandaen vår og bare ligge på gelenderet. Hunden min blir jo veldig nysgjerrig og begynner å pipe. Men dette liker ikke katta og skal yppe og sloss med hunden min. En veldig uredd katt må jeg si. Hunden min gjør ikke motstand, han piper og bjeffer. Jeg vil ikke at dette skal skje hver gang han står ute i bånd og det er utrolig slitsomt å speide etter katter i nærheten når han skal stå ute. Hva må til? Må jeg være ute med han?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 (endret) en katt kan lett klore ut et øye eller andre skader på hunden... jeg hadde en stor hankatt som hele tiden kom inn i hagen vår, til slutt tok jeg å fanget katta med håv, tok den med til falken, etter at jeg hadde levert den til falken 4 ganger, så jeg den aldri i hagen min igjen.. har foresten aldri sett den igjen siden.. jeg går da med mine hunder i bånd hele året, jeg plukker opp skiten til hundene mine og lar ikke mine hunder løpe rundt å skite og pisse i andres hager. burde vært båndtvang på katter også! Innlegget ryddet for oppfordring til lovbrudd. Spørsmål tas på PM eller i egen tråd på Ris&Ros. Lille-pus (mod) Endret 3. april 2012 av Lille-pus 2
Gjest Doh Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 (endret) Siden den liker å ligge på gelenderet ville jeg prøvd å legge ut sitrusskall der. Katter hater det(min får verdens rareste ansiktuttrykk og nekter å hilse på meg i en time etterpå). Pepper kan også virke. Evt sprut på den med en spruteflaske. Vet at mange er imot det siste jeg foreslår her, men funker på min katt hvertfall Ellers finnes det jo egne midler på dyrebutikker om du er villig til å bruke et par hundrelapper på det(kan jo være verdt det) Endret 3. april 2012 av Lille-pus 2
MalloryK Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Jeg jager vekk nabokatten med spruteflaske (men ikke rett på katten, ved siden av) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå