AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34119840 denne annonsen provoserte meg, er dte virkelig folk som driver oppdrett på hunder som ikke er familiemedlemer? så nå som hun ikke lenger skla tjene penger på dyra skal hun selge de? heregud!!! 1
Ryvre Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Kanskje hun slutter som oppdretter pga sykdom og derfor ikke er kapabel til å ta vare på hundene? Kanskje det ligger andre grunner bak? Syns det er dumt å svartmale en person utifra så lite informasjon. Kan faktisk hende at dette er en utrolig tung avgjørelse for eieren. 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 At annonsen ikke lyste seriøsitet er kanskje noe annet.. Man vet aldri hvorfor noen velger å selge dyrene sine. Kan, som Ryvre sier, være andre årsaker bak. 1
Rainbow Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Jøss, det er en av de aller mest dårlig formulerte annonsene jeg har sett. Hun virka da fryktelig useriøs! 8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Punktum, komma og avsnitt er oppskrytt tydligvis... Hadde nok ikke kjøpt hund av denne personen. Gjelder uansett hva som selges. Er det dårlig skrevet så hopper jeg glatt over! Men mine tanker rundt dette er at om jeg hadde drevet med oppdrett og skulle ha sluttet, ja så ville jeg jo helst hatt de hundene jeg hadde. Hadde jeg ikke hatt tid eller mulighet til å ha en av hundene som skulle paret seg, så hadde jeg nok lånt meg en hund i stede slik at man slipper å ha så mange hunder. Vet ikke hvordan det er med seriøse oppdrettere, men jeg blir i allefall knyttet til hundene mine, uansett om de bare skal være "valpemaskiner". 4
Casall Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 Ser ikke helt hvorfor det er galt å selge hundene fordi man skal slutte med oppdrett, derimot synes jeg annonsen så veldig useriøs ut. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 Ser veldig useriøst ut. Forresten, hvem betaler 20 000 for en omplasseringshund? 1
Vulpes Skrevet 3. april 2012 #8 Skrevet 3. april 2012 Jeg tror en del oppdrettere har fler hunder enn de ville hatt om de bare hadde hund for kos. Dermed forstår jeg at noen velger å omplassere noen hvis de skal avsluttet oppdrettet. Mange hunder tåler en omplassering helt fint, dette ser man jo an. Annonsen lyste deriimot useriøsitet lang vei, men det er jo en annen sak...
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #9 Skrevet 3. april 2012 Har denne personen drevet med oppdratt, er jeg meget overrasket over useriøsiteten i annonsen. Står ikke noe om alder på hundene, noe som er viktig å få frem i annonsen. Vil kalle denne personen for useriøs, rett og slett fordi vedkommende liksom har drevet oppdrett og da er det skremmende at man skriver så useriøst og usammenhengende. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #10 Skrevet 3. april 2012 he he, fæl annonse som vitner om en useriøs oppdretter. Men det er helt vanlig og normalt å "kvitte seg" med noen (eller mesteparten) av dyrene sine når man har bestemt seg for å slutte med oppdrett. Men enda mer vanlig er det vel gjerne å ha dyrene man bruker til oppdrett borte på fór, og ha en avtale om at forverten skal overta dyret "på heltid" når dyret ikke lenger skal avles på. 1
Portvinpiken Skrevet 4. april 2012 #11 Skrevet 4. april 2012 "Seriøse" oppdrettere kan bety så mangt. Jeg er overhode ikke overrasket. Det er ikke første gang jeg hører om noen såkalte "seriøse oppdrettere" som selger alt de har av hunder. Og hva med de som skifter raser. Det er endel som ynder å kalle seg seriøse oppdrettere (og ja - de er på valpelisten etc hos raseklubbene osv). Noen av disse selger unna de de har igjen av den ene rasen for så å starte med en ny favoritt. Det foregår mye rart i den "seriøse hundeverden" ;-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå