AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Hva synes dere om jobben da? og hvordan er arbeidsmiljøet? er det mye baksnakking og slike ting når det er såpass så mange på et sted??? og hva slags oppgaver har dere?? såååååååå takknemlig for svar
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Jeg har jobbet på et sted med telesalg og hatet det. Jeg fikk meg jobb på kundeservice og jeg elsker det. Jeg tror det kan ha mye med miljøet og type jobb å gjøre. Jeg jobber nå for et seriøst firma, som gjør det de kan for å fikse ting for kunden, og vi er ikke bare papegøyer som sier "Vennligst vent i en uke mens vi undersøker"... men vi er saksbehandlere som får mulighet til å sjekke ting så snart som mulig, ringe og maile kunder tilbake. Vi er mer enn nok folk hos oss, til at vi holder ventetidene minimale for kunden, så i blant er det litt dødtid, og da kommer et godt miljø til syne. Vi er stort sett mellom 20 og 30 de fleste som jobber der, men noen er opp mot 40 også. Jeg har en venn som jobber for utleid kundeservice, hans selskap blir leid av et firma og brukt som kundeservice når firmaet trenger jeg. Jeg er ansatt direkte i firmaet jeg jobber for, og jeg tror det hjelper stort på miljøet, fordi bedriften vil at vi skal føle yrkesstolthet og de vil beholde kompetansen. Jeg tjener bra, jeg har 27 000 brutto i måneden, med mulighet til å tjene bonuser på toppen av dette. Jeg slipper å jobbe kvelder/netter og helligdager. Jeg trodde det kom til å være mer baksnakking og slikt siden vi har åpent kontorlandskap, men jeg har følt det som veldig inkluderende og positivt. Fryktet litt det samme som deg. Mine oppgaver er: Svare på telefon Svare på e-post. Ringe/maile/SMS tilbake til kunder som oppfølging. Gi prisanslag Ta i mot bestillinger Henvise kunder videre i bedriften (feks til fakturaavdeling) når det passer seg. - Hilsen en kundeservicemedarbeider som elsker jobben sin -
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 Jeg har jobbet på et sted med telesalg og hatet det. Jeg fikk meg jobb på kundeservice og jeg elsker det. Jeg tror det kan ha mye med miljøet og type jobb å gjøre. Jeg jobber nå for et seriøst firma, som gjør det de kan for å fikse ting for kunden, og vi er ikke bare papegøyer som sier "Vennligst vent i en uke mens vi undersøker"... men vi er saksbehandlere som får mulighet til å sjekke ting så snart som mulig, ringe og maile kunder tilbake. Vi er mer enn nok folk hos oss, til at vi holder ventetidene minimale for kunden, så i blant er det litt dødtid, og da kommer et godt miljø til syne. Vi er stort sett mellom 20 og 30 de fleste som jobber der, men noen er opp mot 40 også. Jeg har en venn som jobber for utleid kundeservice, hans selskap blir leid av et firma og brukt som kundeservice når firmaet trenger jeg. Jeg er ansatt direkte i firmaet jeg jobber for, og jeg tror det hjelper stort på miljøet, fordi bedriften vil at vi skal føle yrkesstolthet og de vil beholde kompetansen. Jeg tjener bra, jeg har 27 000 brutto i måneden, med mulighet til å tjene bonuser på toppen av dette. Jeg slipper å jobbe kvelder/netter og helligdager. Jeg trodde det kom til å være mer baksnakking og slikt siden vi har åpent kontorlandskap, men jeg har følt det som veldig inkluderende og positivt. Fryktet litt det samme som deg. Mine oppgaver er: Svare på telefon Svare på e-post. Ringe/maile/SMS tilbake til kunder som oppfølging. Gi prisanslag Ta i mot bestillinger Henvise kunder videre i bedriften (feks til fakturaavdeling) når det passer seg. - Hilsen en kundeservicemedarbeider som elsker jobben sin - Takk for bra svar! men jeg lurte på en ting, fikk jobb der for ca 2 år tilbake, men synes det var så utrolig vanskelig å lære ting på datan, kas het programmet tror jeg, tar det tid før man blir vant til slik? og er det normalt at man synes det er vanskelig?? Jeg sluttet der pga noen personlige årsaker, så fikk desverre bare prøvetidperioden, og måtte slutte.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Takk for bra svar! men jeg lurte på en ting, fikk jobb der for ca 2 år tilbake, men synes det var så utrolig vanskelig å lære ting på datan, kas het programmet tror jeg, tar det tid før man blir vant til slik? og er det normalt at man synes det er vanskelig?? Jeg sluttet der pga noen personlige årsaker, så fikk desverre bare prøvetidperioden, og måtte slutte. Det programmet er ukjent for meg, men mitt firma bruker et par forskjellige program som var helt ukjent for meg når jeg startet der. Vi fikk god opplæring og de første månedene så var det ingen som lo om jeg glemte hvordan jeg trykket for å få frem ting jeg ville gjøre. Nå har jeg vært der i flere år, og jeg spør fortsatt folk rundt meg om ting, og folk rundt meg spør meg om ting. Det er lov å ikke kunne, men det er ikke lov å IKKE prøve. <- er mottoet til våre ledere. Det er like vanskelig som første gangen man peller på facebook, ukjent og rart i starten og helt naturlig rutine etter en stund.
Måndagsbarn Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Jeg har jobbet med kundeservice både i det offentlige og det private, og må vel si at begge har hatt sine up's and downs. I det offentlige opplevde jeg at vi fikk god lønn, gode arbeidstider, men dårlige forutsetninger for å hjelpe kunden og elendige kontraktforhold. Usikre forhold med stadige omorganiseringer og mellomsjefer som ikke hadde forutsetninger for å lede teamet. I perioder jobbet vi uten kontrakter fordi alt gikk på engasjement og arbeidsgiver var dårlig på å følge opp den enkelte. Likevel var det god stemning oss ansatte imellom og det å jobbe på kundeservice er en hyggelig jobb så lenge du takler å høre mye lyd gjennom dagen. Flere hundre telefoner og bippelyder overalt blir det jo I det private opplevde jeg en mer selvstendig hverdag og muligheter til å gjøre mer varierende oppgaver - en stund. Vi jobbet livet av oss for luselønn, og folk ble utslitte og sluttet ofte. Når nok folk hadde sluttet måtte vi sitte på telefonen i timevis i strekk med masse kø uten pauser og opplevde helt hårreisende bemøtelse fra mellomledere som lurte på "hva vi drev med". Når jeg og gruppen min tok opp dette og forklarte at folk ble syke og sluttet nettopp pga arbeidsbelastningen og miljøet, ble vi møtt med en "da kan dere bare slutte"-holdning som jeg aldri tror ville fungert på en offentlig arbeidsplass. Her var det ikke mye takhøyde, gitt. Heldigvis var det i det minste gode muligheter for forfremmelse som ikke var like tilstede i det offentlige, men alt i alt ga dette meg inntrykk av at mange (ikke alle) private kundeservicefirmaer har en bruk og kast-mentalitet som ikke ligner grisen.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 Jeg har jobbet med kundeservice både i det offentlige og det private, og må vel si at begge har hatt sine up's and downs. I det offentlige opplevde jeg at vi fikk god lønn, gode arbeidstider, men dårlige forutsetninger for å hjelpe kunden og elendige kontraktforhold. Usikre forhold med stadige omorganiseringer og mellomsjefer som ikke hadde forutsetninger for å lede teamet. I perioder jobbet vi uten kontrakter fordi alt gikk på engasjement og arbeidsgiver var dårlig på å følge opp den enkelte. Likevel var det god stemning oss ansatte imellom og det å jobbe på kundeservice er en hyggelig jobb så lenge du takler å høre mye lyd gjennom dagen. Flere hundre telefoner og bippelyder overalt blir det jo I det private opplevde jeg en mer selvstendig hverdag og muligheter til å gjøre mer varierende oppgaver - en stund. Vi jobbet livet av oss for luselønn, og folk ble utslitte og sluttet ofte. Når nok folk hadde sluttet måtte vi sitte på telefonen i timevis i strekk med masse kø uten pauser og opplevde helt hårreisende bemøtelse fra mellomledere som lurte på "hva vi drev med". Når jeg og gruppen min tok opp dette og forklarte at folk ble syke og sluttet nettopp pga arbeidsbelastningen og miljøet, ble vi møtt med en "da kan dere bare slutte"-holdning som jeg aldri tror ville fungert på en offentlig arbeidsplass. Her var det ikke mye takhøyde, gitt. Heldigvis var det i det minste gode muligheter for forfremmelse som ikke var like tilstede i det offentlige, men alt i alt ga dette meg inntrykk av at mange (ikke alle) private kundeservicefirmaer har en bruk og kast-mentalitet som ikke ligner grisen. Fikk tilbud egentlig, men er bare ikke så sosial og sånne steder prater jo alle med hverandre
Anglofil Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 (endret) Jeg jobber i kundeservice, dvs at jeg svarer kunder via telefon. Og det er milevis forskjell fra utgående salg og det å jobbe på ren kundeservice. Jeg svarer kun telefon og har i grunn det som eneste oppgave. Det er dog variert fordi jeg svarer kunder som lurer på alt innen mobil, internett, mobilt bredbånd og fasttelefon, jeg har både teknisk support og annen support (faktura, produktspørsmål, bestillinger etc). Jeg liker det veldig godt, og jeg trives godt i jobben. Jeg jobber kun om kveldene og i helgene, så det er godt betalt. OG det er et veldig bra arbeidsmiljø. Det er dog mye å gjøre til tider, men man blir vant til det også. Har jobbet med dette nå i 2 1/2 år. Opplever forøvrig lite baksnakking, bare for å ha sagt det. Mvh Yvonne Endret 3. april 2012 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå