Gå til innhold

Hvordan få håret til å vokse raskere?

Gjest overvektig

Anbefalte innlegg

Gjest overvektig

Jeg ønsker meg langt hår til sommeren 2014, men jeg har så sakte hårvekst.

Jeg har ikke noe særlig sunt kosthold og i tillegg har jeg endel helseproblemer. Overvekt blant annet pluss angst og endel andre psykiske problemer.

Dette tror jeg innvirker litt på hårveksten min.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sparer håret mitt jeg også, men vet egentlig ikke om hvor lang tid det tar før den når hofta :( Som kosthold har jeg lest mange steder at proteiner hjelper mye med å for eksempel styrke håret som vokser. Da kan du spise kjøtt, egg, drikke melk osv, frukt er også viktig. Hvis du drar til helsekosten så finnes det vitaminer som hjelpe håret til vokse fortere og sunnere.

Ellers så burde du ikke skade håret ditt ved å rette det ut,føne eller krølle det. Hvis du må så burde du bruke varmebeskytter. Hvis håret ditt allerede er skadet, så burde du klippe litt (feks 5cm ?), for skadet hår knekker hele tiden og det kan føles som om håret ikke vokser. Ikke vask håret veldig ofte, for nederste delen av håret kan bli altfor tørt.

En ting du må huske er at hårvekst avhenger av genetikk. Det kan hende håret ditt bare stopper å vokse etter en viss lengde. Lykke til :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av egen erfaring vil jeg si at gode produkter er viktig. Plei håret ditt mye. Også kan du prøve f.a.s.t fra apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scorpius

Selv tviler jeg på at det finnes produkter som får håret til å vokse raskere.

Det eneste tipset jeg har til deg er det at du ikke må glemme å klippe håret en gang i blandt selv om

du sparer. Det er bare en myte at håret vokser raskere hvis du klipper det jevnlig, MEN hvis du

aldri klipper det, så vil håret bli forferdelig slitt og det vil dele seg og knekke, slik at

det ser ut som det ikke har vokst noe særlig.

Lykke til :)

Endret av scorpius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

B-vitamin tilskudd (Ta bare så mye som det står på etiketten, for mye gjør ingenting bedre)

Ølgjær funker visst også.

Og i tillegg hårkurer og gode produkter for å styrke håret du allerede har :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

B-vitamin tilskudd (Ta bare så mye som det står på etiketten, for mye gjør ingenting bedre)

Ølgjær funker visst også.

Og i tillegg hårkurer og gode produkter for å styrke håret du allerede har :)

Min aller første spiste ølgjærtabletter for å få fyldig hår, jeg la merke til at på d første halvåret vi var sammen ble d både bløtere og mer glansfullt. Tror nok at d iallfall ikke gjør noen skade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Min aller første kjæreste spiste ølgjærtabletter for å få fyldig hår, jeg la merke til at på d første halvåret vi var sammen ble d både bløtere og mer glansfullt. Tror nok at d iallfall ikke gjør noen skade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke få håret til å vokse raskere, men du kan få det mere glansfullt og sterkere. Ølgjær og b-vitaminer er det vanligste og kanskje også det beste. I tillegg bør du bruke produkter som styrker og beskytter håret.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
Gjest EmilieWidell

Fjern slitte tupper hver 3.mnd. Pass på å masere shampooen godt i hodebunnen(starter blidsirkulasjon og bidrar til hårvekst). Drikk mye vann! B vitaminer skal også hjelpe. Skyll håret(hodebunnen) med kaldt vann etter du har dusjet, dette lukker skjellaget eller hva det heter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest

Hei! Jeg har samme problem, jeg er 10 år og klipte håret mitt for over et år siden. Jeg har det kortere i nakken og langt fremmerst. Etter 1uke da jeg hadde klipt meg vae

r det 2 personer som hermet NØYAKTIG etter meg. Jeg ble kjempesur, for liksom.. vi er 18 elever på skolen og nå har senten alle jentene samme hår som meg. Og jeg liker ikke og være samme som "alle andre" så jeg fikk dipdye. Først så prdnet jeg den rød, og det kjempe kult. Men for 2 dager siden merket jeg at den begynnte og bli ora.sj. Så derfor ornet jeg den brun. ( den må farges flere ga.ger pga. at forrige farge var så lys. Men, jeg savner og ha langt hår! Jeg har veldig lyst på alt som gjør håret mitt lengre og som kan gjøre det mere fyldig.

Innlegget ryddet for personlig kontaktinfo. LIlle-pus, mod.

Endret av Lille-pus
Personlig kontaktinfo.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort håret vokser og hvor langt det blir avhenger dessverre av genetiske årsaker. Hårrøttene er "programmert" til å vokse til en viss lengde.

Hårveksten går i sykluser og håret blir skiftet ut med jevne mellomrom.

En liten tendens er det at lyst, fint hår vokser litt saktere enn mørkt kraftig hår. Det er også vanlig at afrohår vokser sakte. Har tre tantebarn med afrohår så kjenner til det :)

Håret kan vokse litt mer i sommerhalvåret, mulig det er ekstra d-vitaminer som er årsaken.

Stell pent med håret, stuss det litt innimellom og spis sunt, så har i alle fall du gjort ditt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suplex-B som du kjøper på helsekost er super for hårveksten! B-vit er et vannløselig vitamin, så du kan ikke ta for mye siden det skilles ut i urinen.

Ellers;

La være å farge/bleke, kur det regelmessig, dropp varmebehandling som hårføner og glattetang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker meg langt hår til sommeren 2014, men jeg har så sakte hårvekst.

Jeg har ikke noe særlig sunt kosthold og i tillegg har jeg endel helseproblemer. Overvekt blant annet pluss angst og endel andre psykiske problemer.

Dette tror jeg innvirker litt på hårveksten min.

Noen tips?

Hvis du er usunn og fet, ville jeg heller brukt tid på å forbedre helse og komme i form enn å bekymre meg om hårlengde. Du kan komme i knallform innen 2014.

Gopnik

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er usunn og fet, ville jeg heller brukt tid på å forbedre helse og komme i form enn å bekymre meg om hårlengde. Du kan komme i knallform innen 2014.

Gopnik

Brutal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutal..

Ikke meningen, men det er jo et poeng å ha perspektiv på ting, er det ikke? Dette er et dilemma, skal man jatte med? Det er TS som forteller hun er overvektig- jeg har aldri sett henne.

Gopnik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså; Hvis man luker ut angst og psykiske problemer så har ikke det noe å si for hårveksten. Ei heller vekt.

Men; kostholdet kan ha endel å si.

Jeg er selv slank, spiser sunt, er litt depresiv i perioder, men håret vokser som hakka møkk.

Det som er viktig for et sunt hår er det som du inntar i form av vitaminer, unngår varmebehandling og at en tar vare på håret.

Endret av maya76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gopnik

Jeg er enig med deg jeg. Ts kan dessuten bli slank og få langt hår hvis hun endrer kostholdet sitt. Så 2 fluer i et smekk:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man får dessverre ikke langt hår ved å endre kostholdet sitt, men man kan få et litt sunnere og mer glansfult hår. Hvor langt håret ditt blir ligger programmert i hårrøttene. Men man kan hjelpe til ved å unngå slitasje på håret, og stusse det litt innimellom

Anonym poster: 3c1b5a1ff1dedd30cbcac8e3b6deb3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Emilie

jeg har veldig lyst på langt hår. jeg trener 2 ganger i uken + kamper i ukene og gym på skolen. jeg drikker mye vann, har vel helt greit kosthold... men i helgene tar jeg 4-5 glass brus og godis... men jeg får aldri håret mitt til å vokse. jeg har gått på b-vitaminer i snart 4mnd og ingen ting funker... hva skal jeg gjøre? jeg er blond og har tynt hår.

Hva kan jeg spise/gjøre for å få lengre hår?? :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...