Gjest Lompa Skrevet 19. januar 2004 #1 Skrevet 19. januar 2004 Noen som har et tips om frisyre eller en frisør (i Oslo) som er flink med langt hår? Jeg har frisørskrekk,og aner ikke hvor jeg skal gå for å få skikkelig hjelp på bryllupsdagen. Jeg skal ha en kjole med snøring i ryggen, så den bør jo synes. Da MÅ jeg vel sette opp håret, som rekker meg til rumpa. Har vært innom noen frisører, og et par av dem har sagt at det ville være mye enklere hvis jeg klipper meg en del....! Det er IKKE aktuelt!Jeg er stolt av håret mitt,og forloveden min elsker det. Så hvis noen har noen gode ideer og tips, blir jeg virkelig glad. Klem til alle fra meg, som gifter meg 40.09.04,og gleder meg vilt!:-)
Gjest Lompa Skrevet 19. januar 2004 #3 Skrevet 19. januar 2004 Takk, tex! Et par av frisørene gikk jeg bare fra da de nevnte klipping.... Min kjære sier at han skal ikek legge seg oppi hvordan jeg stelelr håret mitt, men han har nedlagt veto mot klipping utenom nødvendig stussing.
Gjest Tex Skrevet 19. januar 2004 #5 Skrevet 19. januar 2004 Pip har sånn kjempelangt hår som deg, hør om hun vet om noen :blunke:
Gjest Lompa Skrevet 19. januar 2004 #6 Skrevet 19. januar 2004 Finner ikke Pip, jeg..... Hadde jo vært ideelt å få snakke med en annen med langt hår.
Gjest Tabby Skrevet 19. januar 2004 #7 Skrevet 19. januar 2004 :o Klippe deg? Det må du ikke finne på! Det tar jo kjempelang tid å spare til så langt hår og bare det og foreslå det er jo ganske frekt da... Greit at det kanskje er lettere å lage de vanligste frisyrene de pleier å lage da, men allikevel... Hvordan ser du for deg frisyren din på dagen da? Veldig forseggjort eller litt enklere satt opp? Slør ? Enkel kjole eller litt mer pynt på kjolen? Alt dette vil jo også spille inn litt. Kanskje finner du noen tips her, her eller her Jeg søkte på google på wedding hair styles og legger du inn long hair får du sikkert opp mer enn dette også. Så har du noe å gå ut i fra når du snakker med neste frisør.
Cajsa Skrevet 19. januar 2004 #9 Skrevet 19. januar 2004 Skjønner hva du mener! Frisøren min sa sist at jeg ikke kunne la håret bli lenger, for da ville det bli umulig å sette opp i bryllupet... Og jeg har ikke spesielt langt hår! (Kanskje midt på ryggen). Rart med frisører som sier så forskjellige ting! :o
Pip Skrevet 19. januar 2004 #11 Skrevet 19. januar 2004 Pip er her!! Eg sette jo ikkje opp håret mitt då - berre litt hår som var dradd bak og 'dandert' med perler... (Ingen gode bilde av håret - skal prøve å få scanna eit bakfrå ein gong - men her kan du få eit visst inntrykk...) Men frisøren min kunne godt ha sett det opp - årsaka til at eg valde å ikkje gjere det, var at det ikkje var heilt 'meg'. Og tingen er at eg har svært tjukt hår, med masse krøller - og laaangt. Så viss det er mogeleg å setje DET opp, skulle vel kva som helst gå...? Trur du berre skal prøve å finne ein skikkeleg flink frisør eg...
Diva Skrevet 19. januar 2004 #12 Skrevet 19. januar 2004 Helledussen! Fikk du beskjed om at du burde klippe deg for at det skulle være lettere å sette det opp ? :o Det må ha vært noen dårlige og sære frisører som må ha sagt det. Om de ikke klarer å sette opp langt hår, så synes jeg ikke det høres ut som om de kunne være særlig flinke! Stå på ditt og ikke klipp deg. Håper du finner en flink frisør som lager en vakker frisyre :D Langt hår er kjempefint og det tar jammen tid å spare. Angrer på at jeg klipte meg for noen år siden. Hadde hår til korsryggen selv, og jeg var egentlig ganske fornøyd med det. Men klarer ikke spare - det blir jo ikke lenger.. Lykke til :D
Isiselin Skrevet 19. januar 2004 #13 Skrevet 19. januar 2004 Jeg har også hår helt ned til rompa og frisøren min sa at det ikke var noe problem å sette det opp på bryllupsdagen. Det samme med min fars kone (hun er så ung at jeg ikke får meg til å si stemor), hun har også like langt hår og hun hadde alt håret, bortsett fra to lokker, satt opp på dagen! Hadde en frisør sagt at jeg måtte klippe håret mitt, som jeg er så glad i, for å sette opp håret mitt hadde jeg gått min vei! Let etter en bedre frisør! Lykke til!
Grooo Skrevet 19. januar 2004 #14 Skrevet 19. januar 2004 Det er vel ikke så vanskelig å forstå at hvis man har innmari mye langt og tykt hår så kan det være vanskelig å få til en nett og "liten" frisyre, men ingen kan da tvinge deg til å klippe deg for det! Selv hadde jeg hår til midt på ryggen før bryllupet, og klippet av omlag 15 cm eller noe, det rakk fremdeles langt nedfor skuldrene. Dette gjorde frisøren på prøvetimen fordi hun fant ut at den frisyren jeg ville ha rett og slett ikke gikk når jeg hadde så langt hår som jeg hadde. Når man sprayer og styrer i håret slik frisøren gjør får jo håret mye mer volum enn det har til vanlig, så det vil jo ta "mere plass". Selvfølgelig skal du slippe å klippe deg! Hvis du starter med å si til frisøren at: "Jeg vil beholde håret så langt som det er nå, samme hvor vanskelig det ev. vil bli for deg. Hva kan du hjelpe meg å få ut av dette da?" så er frisøren ikke mye å satse på hvis han/hun ikke klarer å forstå det...
Gjest Lompa Skrevet 21. januar 2004 #15 Skrevet 21. januar 2004 TAKK, alle sammen for god oppbakking og tips. Har fått et par VELDIG gode tips som helt klart skal følges opp. Heldigvis hadde moren min og hennes venninne vært i byen i går, og de har også hatt en runde til diverse frisørsalonger og forhørt seg. Stooor morgenklem til alle fra meg, som prøver å gjemme meg i kaffekoppen til jeg føler meg mer våken.
Tari Skrevet 21. januar 2004 #16 Skrevet 21. januar 2004 Jeg har sett en frisyre som jeg syns er veldig fin...(skal se om jeg finner bilde) og da tvinner de alt håret til en stor topp som sitter ikke midt oppå, men høyt på bakhodet, også har man pynt rundt toppen (feks perler om det passer deg) og sløret festes under toppen..For å få til dette fint og å slippe å bruke løshår så trengs det myyye hår - og det har jo du :D Nå har jeg funnet bilde...det er noe lignende denne, men håret er ikke satt opp i forskjellige "løkker", men til en stor topp (håret legges rundt og rundt til det blir en topp) også er den større enn den på bildet - men en ide får man jo.. se her
Gjest Lompa Skrevet 21. januar 2004 #17 Skrevet 21. januar 2004 Den hørtes kjempefin ut, og akkurat som noe jeg kunne tenkt meg. Håper du finner bilde. Takk likevel,en kreativ frisør bør vel få det til.... Klem
Tari Skrevet 21. januar 2004 #18 Skrevet 21. januar 2004 Den hørtes kjempefin ut, og akkurat som noe jeg kunne tenkt meg. Håper du finner bilde. Takk likevel,en kreativ frisør bør vel få det til.... Klem Jeg skal prøve å finne bilde som er akkurat likt det jeg tenker på.. :D
Tari Skrevet 21. januar 2004 #19 Skrevet 21. januar 2004 Dette var virkelig ikke lett, men nå har jeg funnet 2 bilder som viser frisyren jeg tenker på. Men, jeg fant ingen som viser frisyren bak..men, her er det første du må klikke på bildet det står Demie på.. og her er det andre du må gå litt nedover på siden..heter Top roll. Det er 2 litt forskjellige varianter. her er enda et.. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå