Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal søke på et studie, hvor noen % av studieplassene er reservert til studenter som virker å være spesielt egna til studiet. Man skal da skrive et brev, på 1 side, som så skal vurderes.

Er det noen her som har gjort dette, og som har fått studieplass på grunnlag av brevet?

Og er det noen som har noen råd til hva man bør eller ikke bør skrive i et slikt brev?

:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal søke på et studie, hvor noen % av studieplassene er reservert til studenter som virker å være spesielt egna til studiet. Man skal da skrive et brev, på 1 side, som så skal vurderes.

Er det noen her som har gjort dette, og som har fått studieplass på grunnlag av brevet?

Og er det noen som har noen råd til hva man bør eller ikke bør skrive i et slikt brev?

:)

Man bør i hvert fall ikke skrive "skriftelig"!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

her tror jeg det er viktig at man for det første skriver feilfritt. Jeg ville fremstilt meg selv på en positiv måte, og forklart hvorfor dette studiet passer for meg. Ikke kom med lange historier om hvorfor karakterene ikke er som de skal.... ha en positiv fremtoning

AnonymBruker
Skrevet

Man bør i hvert fall ikke skrive "skriftelig"!

Det er notert. Fy pokker så dum jeg var!

AnonymBruker
Skrevet

her tror jeg det er viktig at man for det første skriver feilfritt. Jeg ville fremstilt meg selv på en positiv måte, og forklart hvorfor dette studiet passer for meg. Ikke kom med lange historier om hvorfor karakterene ikke er som de skal.... ha en positiv fremtoning

Høres bra ut. Det var noe slikt jeg tenkte selv. Det er vel bra å ha et fokus på det yrket man utdanner seg til også, og hvorfor man vil jobbe med det i fremtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...