Gå til innhold

Resept fra lege i USA ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise til USA og være der i ett år!

Skulle gjerne hatt resept på p-piller mens jeg er der, kan jeg få resept fra lege der mens jeg er på turistvisum?? Har ikke råd til å kjøpe ett års forbruk her før jeg drar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne hatt resept på p-piller mens jeg er der, kan jeg få resept fra lege der mens jeg er på turistvisum?? Har ikke råd til å kjøpe ett års forbruk her før jeg drar.

Mistenker at å få legetime i USA + resept er MYE dyrere enn å kjøpe ett års forbruk her.

• Liker 4
Gjest EryMax
Skrevet

Kan du ikke høre med noen i USA da?

Gjest EryMax
Skrevet

Eventuelt hvilken stat du skal til i USA, mange stater publiserer priser på nett for forskjellige legekontor. Å vet du hva virkestoffet i de pillene du bruker nå, så skal det finnes noe tilsvarende i USA under et annet navn.

AnonymBruker
Skrevet

Mistenker at å få legetime i USA + resept er MYE dyrere enn å kjøpe ett års forbruk her.

Det kan hende det, men jeg får ikke penger før ETTER jeg har dratt til USA. Så det hjelper uansett ikke :)

EryMax, de jeg kjenner i USA har ikke så veldig mye peiling på hvordan turistvisum funker.

Men skal se om jeg finner nettsider med priser. Jeg bruker EVRA plaster og det har de i USA, så den biten er grei :)

Gjest EryMax
Skrevet

Du kan vel ringe til de forskjellige legene i byen du skal til å spørre om legetime. Det skal ikke være noe problem med turistvisum, nå har ikke jeg vært hos lege i USA på turistvisum men jeg har vært andre steder. Å da har jeg vært på helt vanlige legeklinikker. Å prisene har vært de samme som for de som bor der.

AnonymBruker
Skrevet

Du får uansett ikke hentet ut medisiner for et år i gangen her i Norge, så løsningen blir nok å få de der borte.

Skrevet

Du får uansett ikke hentet ut medisiner for et år i gangen her i Norge, så løsningen blir nok å få de der borte.

Jo, kan fint kjøpe 1 års p-pilleforbruk på apoteket. Jeg har resept for bruk i 3 år. Hver pakken inneholder 3 mnd. Ikke noe problem å kjøpe 4 pakker.

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke noe problem å få legetime og resept mens du er på turistvisum, men du må, de fleste steder, gjennom en gynekologisk undersøkelse for å få resept på p-piller.

Hvordan forsikring har du? Det har veldig mye å si for hvor mye du må betale både for legetimen og for pillene. Hvis du for eksempel har en mer turistaktig forsikring, så dekker de ofte ikke rutineting som gyn. undersøkelse. Det varier også veldig mye hvor mye man må betale for medisiner, ofte har man jo en deductible som må nås. Jeg, for eksempel, har betalt så mye som $130 for tre måneder med p-piller (generiske sådan, ikke "merkepiller") tidlig på året, for å betale mindre senere etter at jeg har nådd min deductible.

Hvis du kan låne penger fra noen for å kjøpe et helt års forbruk i Norge ville jeg absolutt gjort det!!

Skrevet

Er du utvekslingsstudent eller? Virkelig, lån penger fra noen og kjøp pillene her in norge. Kommer fra en tidligere utvekslingsstudent. Legegreier i USA er utrolig dyrt, uansett om mye blir dekker av den norske stat.

Gjest grapefrukt
Skrevet

Det er bare sprøyt om at du ikke kan hente ut medisiner for et år når det gjelder p-piller, har selv gjort det (i høst) ettersom jeg studerer i utlandet.

Det få resept fra lege i Usa er heller ikke noe problem, du må jo uansett ha forsikring - og er du student så dekker forsikringen din legetimer, men du må selvsagt betale for selve p-pillene.

Gjest grapefrukt
Skrevet

Du kan vel ringe til de forskjellige legene i byen du skal til å spørre om legetime. Det skal ikke være noe problem med turistvisum, nå har ikke jeg vært hos lege i USA på turistvisum men jeg har vært andre steder. Å da har jeg vært på helt vanlige legeklinikker. Å prisene har vært de samme som for de som bor der.

Problemet i Usa er at legetimer er kjempe dyre, selv for de som bor der.

Men er TS student så kan hun gå til legen og dekke dette med forsikringen, men er hun på turistvisum så vil det lønne seg og låne penger av noen og kjøpe p-pillene i Norge på forhånd.

Skrevet

Eh... du kan ikke være i USA mer enn 3 mnd på turistvisum :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Joda, med utvidet visum fra ambassaden

Gjest grapefrukt
Skrevet

Selvsagt ikke, men for alt vi vet kan TS feks være halvt amerikansk og dermed ikke trenge visum, ettersom hun ikke har skrevet noe sted at hun faktisk er student.

AnonymBruker
Skrevet

Er du utvekslingsstudent eller? Virkelig, lån penger fra noen og kjøp pillene her in norge. Kommer fra en tidligere utvekslingsstudent. Legegreier i USA er utrolig dyrt, uansett om mye blir dekker av den norske stat.

Feil, får du penger fra lånekassen er du automatisk forsikret og alle kostander blir dekket på lik linje som i Norge.

Har man feks Ansa forsikring eller Europeiske er også alt dekket, man leverer kun inn forsikringskortet sitt når man kommer til legen og så blir regningen sendt direkte til selskapet som betaler.

Skrevet

Selvsagt ikke, men for alt vi vet kan TS feks være halvt amerikansk og dermed ikke trenge visum, ettersom hun ikke har skrevet noe sted at hun faktisk er student.

Hun skrev i åpningsinnlegget at hun reiste med turistvisum, det jeg gikk ut ifra ;) et utvidet visum fra ambasaden eller studentvisum fikser jo saken da. ;)

Gjest grapefrukt
Skrevet

Hun skrev i åpningsinnlegget at hun reiste med turistvisum, det jeg gikk ut ifra ;) et utvidet visum fra ambasaden eller studentvisum fikser jo saken da. ;)

Hehe, det gikk jeg visst glipp av i farten :)

Skrevet

Feil, får du penger fra lånekassen er du automatisk forsikret og alle kostander blir dekket på lik linje som i Norge.

Har man feks Ansa forsikring eller Europeiske er også alt dekket, man leverer kun inn forsikringskortet sitt når man kommer til legen og så blir regningen sendt direkte til selskapet som betaler.

Jeg måtte betale en del selv i USA, ikke for selve legetimene men for medisiner. Allergitabletter blir ikke helt dekket i Norge, så hvorfor skal det gjøre det i USA? Fikk flere ganger beskjed om at det og det ikke ble dekket av den norske stat. Måtte også betale for x-ray selv. Gratis? Nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...