Hel Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Hei, Jeg skal kjøpe meg inn i samboerens leilighet (50 %) og hvis jeg tinglyser det må jeg betale 2,5 % dokumentavgift. Etter å ha googlet litt virker det som om man kan tinglyse en urådighetserklæring, hvor eierforholdet fremgår slik at leiligheten ikke kan selges eller pantsettes uten mitt samtykke. Da unngår man dokumentavgift og man trenger bare å betale 2000 for tinglysningen. Vi skal selvfølgelig også sette opp samboeravtale og gjenside testament. Er det noen som har erfaring med en slik urådighetserklæring og hvordan man går frem? Blir litt svimmel av alt dette så blir veldig glad om dere deler erfaringer
Hel Skrevet 3. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2012 Ja, man kan jo betale for å få ordnet dette... Men jeg ville høre om noen hadde erfaring. Er det enkelt så kan man jo ordne det selv og spare de pengene
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Jeg tror dessverre ikke at urådighetserklæringen gjelder der samboers kreditorer tar utlegg i hans leilighet, men dette vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå