Gå til innhold

Kidsleep klokke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med Kidsleep klokke? Hvorfor begynte dere å bruke den?

Vurderer å skaffe en slik siden mini tror det er morgen hver natt kl 0200 og holder det gående i tre timer. Holder på å bli sprø!

Dette begynte da han var syk for ca en mnd siden. Før det våknet han ofte om natta men la seg til å sove igjen.

Noen tips?

Er så upraktisk at når han endelig har sovnet igjen så tar det jo ikke så lang tid før storesøster er våken..

Han har akkurat samme oppvåkningen om natta uansett om han sover 30 min eller 3 timer på dagtid så vet ikke om det har noe med det å gjøre heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det vil virke når han er så liten, men det skader vel ikke å prøve. Vi har hatt god erfaring med den klokka, men jenta vår var 2,5 år da vi kjøpte den.

Du har for øvrig min fulle sympati!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke tatt meg bryet med å prøve engang. En ettåring vil neppe bry seg om en slik klokke uansett.

Hva gjør du når han våkner slik om natten? Hva vil han? Gråter? Drikke? Spise? Får han stå opp? For å gi råd må man nesten vite hvorfor han våkner da, men hvis det skjer på samme tid vil jeg tro det er en vane og at trikset er å bryte denne. Da mine ettåringer hadde slike perioder bysset vi de rett og slett i søvn igjen og så forsvant som regel problemet ganske fort.

Skrevet

Tidligere trodde jeg det var pga tenner. Han har vært sent ute med tennene og nr tre har ligget under overflaten i et par mnd nå. Trodde kanskje det var derfor..men nå har den brutt gjennom og det ble ingen bedring. (Kanskje oppvåkningen har blitt så innarbeidt at det har blitt en vane?)

Det begynner med at han gråter og reiser seg i senga. Da prøver vi å legge ham ned, stryke over hodet og gi smokk. (Dette bruker å fungere når han våkner i 23-24tiden, da sovner han med en gang. Han reiser seg igjen og gir seg ikke. Kjenner på bleien, den er somregel grei, gir vann, han vil ikke ha, smokk kaster han bort.. bysser og vugger men han står i bru i armene. Samsoving (eller samligging i dette tilfellet) ender med at han setter seg på hodet mitt og river meg i håret, prøver å rive opp trøya for å få tak i brystet (jeg ammer fremdeles). Jeg har prøvd å amme ham også for å få ham til å sove men han ammer i ti sekunder før han slipper. Kan noen ganger virke som han er våken og vil leke. En periode sto vi opp og la ned for dupp i sekstida, men da begynner jo dagen for resten så vi vil lære ham at det er natt.

Nå har vi ikke tatt ham ut av rommet eller slått på lyset, og prøvd å gi så lite oppmerksomhet som mulig men det fungerer rett og slett ikke.

Han legger seg ca 19 på kveldene og sovner oftest av seg selv uten protester på få minutter.

AnonymBruker
Skrevet

De gangene min ikke har villet sove igjen på natta har jeg varmet litt melk i mikroen, lagt ungen i armkroken min, og nynnet rolig mens han drakk. Min blir salig og trøtt igjen av det iallefall.

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt at natt er natt, og latt han skrike. Har hatt god effekt av det med mine egne barn :) Vet det virker brutalt.

Anonym poster: 3d71ea96cdf5b227c0a4b1dc412360f0

• Liker 1
Skrevet

Fortsett å stå på ditt. Vi har nettopp hatt en lignende kamp med vårt barn etter endel våkentid om natta pga sykdom, og det tok oss hele to mnd å komme i skikkelig gjenge igjen. Det var tøft mens det stod på, men verdt det.

Det som løste nattesøvnen for vår del, var egentlig en tilfeldighet. Vi begynte å sette på musikk ved leggetid for å hjelpe barnet å finne roen. Denne skrudde vi ikke helt av i løpet av natta, men satte på knapt hørbart volum. Det tok ikke mange nettene før barnet sov 12-14 timer i strekk som før.

Kampen om leggetiden dro derimot ut i langdrag som tidligere nevnt.

Skrevet

Viss ungane mine har vakna og ikkje villet sove igjen, har eg berre teke dei med inn i senga mi... No skjedde ikkje dette så ofte då - då hadde eg nok prøvd ei anna løysing. Men sånn berre for å få litt søvn, brukar dette å vera ein metode som funkar...

Du må i alle fall snakke minst mogleg til ungen, gje evt vatn, men elles ingenting. Berre sei at det er natta, du må sove, eller noko. Ikkje snakk høgt.

Gjest pysepusen
Skrevet

Viss ungane mine har vakna og ikkje villet sove igjen, har eg berre teke dei med inn i senga mi... No skjedde ikkje dette så ofte då - då hadde eg nok prøvd ei anna løysing. Men sånn berre for å få litt søvn, brukar dette å vera ein metode som funkar...

Du må i alle fall snakke minst mogleg til ungen, gje evt vatn, men elles ingenting. Berre sei at det er natta, du må sove, eller noko. Ikkje snakk høgt.

Samme her :) Jeg pleier også å gjøre som jeg sover bare for at han skal ta tegningen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...