AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Når en film har syv-års grense på kino, så er det jo egentlig lov for barn på fire å se denne sammen med voksne. Men betyr det at det ikke er skadelig for et barn på fire? Jeg vet at barn er forskjellige, men sånn generelt? Er bare usikker på om jeg gjør noe "galt" hvis jeg tar med meg min fem år gamle sønn på film med syv-års grense.
Okapi Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Spørs vel på filmen og barnet. Husker det var en masse foreldre som tok med seg 6-7-åringer på Jurassic Park, men det var visst ikke så lurt, for de skrev sinte leserinnlegg dagen etter.
Susan Sto Helit Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 Det at filmen har 7 års grense betyr at den har skumle partier, som gjør at mange mindre barn kan bli skremt. Det er derfor din jobb som voksen å vurdere om du tror ditt barn er modent nok til å se en litt skummel film, eller om dere skal la være. Det er jo selvfølgelig også mulig å prøve å se en film på kino, og så heller gå, om det blir for skummelt for barnet. Her er barn såpass forskjellige, at det må vurderes av noen som kjenner dem. Min sønn har taklet 7 års grense fint siden han var 4 år. Men har en tendens til å sitte en del på fanget under filmen fordi han føler det er tryggere. Venners barn på 5 år, har ved flere tilfeller blitt så skremt at de begynte å gråte, og måttet gå midt under filmen. Andre venners barn har sittet fint i setet sitt siden de var 5, og synes ikke film er så skummelt lenger. Noen barn takler 3D fint. Andre synes dette er skremmende, selv når de er både 6 og 7 år.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Takk for svar. Tenkte vi skulle se Pirater, da han har sett reklame på tv og har veldig lyst til å se denne. Han har sett filmer med syv-års grense før, og dette har gått greit. Men det har vært hjemme, så jeg regner med at ting er litt mer skremmende på kino. Men det er det kanskje allerede tatt høyde for i aldersgrensen. Uansett, takk for svar. Vi prøver å se denne filmen
Maestro Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Ei venninne av meg jobber på en kino, å det er ikke lov å ha med barn under 7 år på en film med den aldersgrensen.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 Hmm... tror jeg stoler på Medietilsynet jeg, siden det er dem som har laget aldersgrensene. Min lenke TS 2
Gjest boblebrus Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 Det er bare på 18-årsgrense at aldersgrense er absolutt. Ellers kan man ta med barn som er inntil 3 år yngre enn grensen dersom foresatte er med (jeg jobber også på kino, så dette vet jeg). Som nevnt her er barn veldig forskjellige, noen 5-åringer kan helt fint "takle" en film med grense 7 år, mens andre blir redde eller ikke klarer å henge med i handlingen. Du får lese litt om filmen, evt se trailer på youtube og vurdere dette selv
Susan Sto Helit Skrevet 3. april 2012 #8 Skrevet 3. april 2012 Ei venninne av meg jobber på en kino, å det er ikke lov å ha med barn under 7 år på en film med den aldersgrensen. Joda, det er både lovlig, og ganske så vanlig. Barn fra 7 år har faktisk lov å se filmen alene, uten foresatte tilstede. Det er bare 18 års grensen som er absolutt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå