Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pynter du til påske?

Når gjør du det, og med hva?

Her er det første året jeg orker pynte litt etter at jeg flyttet hjemmefra.:)Nå når vi har fått barn synes jeg det er koselig å gjøre noe ut av spesielle tider.

Har vært å hentet grener med gåsunger, og har noen tovede egg som henger på det. Skal male egg også tenkte jeg. Så har snuppa med et par ting fra b.hagen som henger her og der. En grønn løper(liker ikke gul så godt), og en påskehare i "naturstoff" står også på bordet. Tenkte også kjøpe noen tulipaner, og så har jeg kjøpt et påskeegg til hver som skal fylles med litt knask.

Ikke mye pynt, så lurer på hvordan andre har det`? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest mari kontrari
Skrevet

Pynter med påskeliljer på kjøkkenbordet, noen gruelig stygge men sjarmerende påskekyllinger fra min barndom og bytter til gule stearinlys. Om jeg bare finner en selje her i byen skal jeg ha seljekvister med gåsunger jeg også. (Seljetre i Oslo sentrum, anyone?)

Nå ble jeg forøvrig inspirert til å lete etter litt mer påskepynt på fretex eller loppemarked - kanskje en nostalgisk løper eller påskekitch eggeglass :)

AnonymBruker
Skrevet

Overraskende lite påskepynt i butikkene i år! Eller er det jeg som går i feil butikker? Til og med KID hadde ikke noe jo!

• Liker 1
Skrevet

Jeg pynter ikke. Det holder for meg at det går mot vår. :)

Gjest just words
Skrevet

Nei her er det faktisk ingen påskepynt, kan ikke si jeg har en eneste kylling eller noe annet fremme, eller i skapet for den saks skyld.

Skrevet

Jeg mikropynter.

En eneste påskekylling havner på kjøkkenbordet hver påske. (Og hvis jeg får ånden over meg så kan det være jeg kjøper en blomsterbukett på super'n. )

Skrevet (endret)

Pynter lite...

Har to gule løpere som jeg putter på bordene, pluss tar inn litt kvist som barna henger malte egg og fjær på ( må snart kjøpe en dings for å få ut innholdet i eggene.........føltes ut som om jeg poppet ut øynene og fikk sprengte blodkar, samt livmorfremfall da jeg blåste ut eggene idag...)..

Kjøper og vanligvis gule tullipaner, men siden de dør etter to dager, så kjøpte jeg falske tullipaner idag. Like fine!!

Og såklart påskeegg på lørdag til jentene!

Og pynt som jentene har laget gjennom årene i barnehage og på kunst og håndtverk!

Endret av maya76
  • Liker 1
Skrevet

I år kjøpte jeg gule roser og en eller annen gul blomst og lagde en enkel bukett. Skulle få besøk så da var det koselig å pynte litt :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pynter kun med blomster. Gammeldagse påskeliljer kjøpt i bunter på torget, gjerne et par sorter satt sammen til en stor bukett, og med bjørkekvister i. Og så en stor bukett gule og hvite tulipaner, som regel, med gåsunger i.

Små løkblomster som feks hvite perleblomster eller krokus er også fine å ha inne, dvs plante i en lav skål, gjerne med litt mose rundt løkene.

Ellers har jeg gjerne gule lys og påskeservietter til måltider, om jeg føler for det. Men ikke noe glorete - jeg liker det enklest mulig.

Skrevet

Jeg pyntet litt i går.

Her blir de hvite lysene byttet ut med gule og grønne lys. Jeg henger høner på kvist og har malte egg i en skål.

Ikke mer enn at det er litt annerledes enn ellers (og lett å pakke bort).

:heks:

Skrevet

Liker ikke påskepynt jeg. :) Men jeg har hengt opp noen lyse, kunstige egg på ei grein. Blir et kompromiss når andre familiemedlemmer har lyst på pynt. :) Påske og kos blir det likevel.

God påske til dere! :)

Skrevet

Nei, syns påskepynt er stygt. Det eneste jeg har er påskeliljer i en potte uenfor.

Skrevet

Jeg har påskeliljer i en potte, tulipaner i en vase, appelsiner i en skål og to barnehagemalinger av kyllinger.

Skrevet

Har akkurat flyttet hjemmefra, så har ingen påskepynt, men kjøpte to sigre runde fluffy påskekyllinger på nille :rodmer:

Skrevet

Pyntet i midten av mars jeg :sjenert:

Jeg kjøper altid påskeliljer og har ute og inne. Henter kvister til og ha ute og inne, som jeg dekorerer med fjær og egg å sånn. Har noen porselens egg her og der fynt med godis, egendekorerte påske egg i vinduer og på bodet, gule duker, små kykklinger og kaniner her og der.

Jeg går altid helt ut jeg da, til alle anledninger og høytider :)

Skrevet

Har ikke pyntet hjemme hos meg selv, men er hos mamma og hun har pyntet litt i dag. Har påskeliljer så har vi en gren med masse påskeharer og påskeegg som henger på. Rundt om i huset er det påskekyllinger og påskefigurer i alle farger og fasonger som vi barna laget når vi var små. Ellers har vi påskeegg som er fylt med godis. Ikke alt for mye pynt, men det holder, får litt påskestemning :)

Skrevet

Nei, pynter ikke. Pynter nesten ikke til jul heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...