Gå til innhold

Lære tysk i Østerrike eller Sveits

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil reise til Østerrike og/eller Sveits neste år og ta et intensivkurs i tysk. Jeg kan basis tysk, men ønsker å leve der i 2-3 måneder og lære intensivt:)

Kan noen anbefale noen program/skoler, helst noe som er støttet av lånekassen?

Noen som har erfaringer med slike skoler? Jeg er 30, så helst noe som er egnet for voksne?

AnonymBruker
Skrevet

Ansa.no er et godt sted å starte. Lykke til!:)

AnonymBruker
Skrevet

Ansa.no er et godt sted å starte. Lykke til!:)

Takk skal sjekke det ut :) Hvilke byer er å anbefale? Wien, Salzburg, Graz eller Innsbruck? Hvor er det mest unge folk? Er ung selv (30), så har lyst til å bli kjent med mange :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil reise til Østerrike og/eller Sveits neste år og ta et intensivkurs i tysk. Jeg kan basis tysk, men ønsker å leve der i 2-3 måneder og lære intensivt:)

Kan noen anbefale noen program/skoler, helst noe som er støttet av lånekassen?

Noen som har erfaringer med slike skoler? Jeg er 30, så helst noe som er egnet for voksne?

Sveitsere reiser til Tyskland for å lære tysk, som de skal bruke i eget land. Det ligger en skole på grensen til Frankrike og Sveits i Freiburg, Internasjonal, de har 3mnd intensiv kurs. Det er både ungdom og voksne som reiser dit. Mye skandinavier, og sveitsere.

AnonymBruker
Skrevet

Sveitsere reiser til Tyskland for å lære tysk, som de skal bruke i eget land. Det ligger en skole på grensen til Frankrike og Sveits i Freiburg, Internasjonal, de har 3mnd intensiv kurs. Det er både ungdom og voksne som reiser dit. Mye skandinavier, og sveitsere.

Tror jeg fant den du mente... Goethe instituttet sikkert? Flott der også:)

Skrevet

Hvorfor Østerrike eller Sveits? Vil du lære en av dialektene?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor Østerrike eller Sveits? Vil du lære en av dialektene?

Ja, jeg synes dialektene er super sjarmerende, og jeg blitt forelsket i kulturen og ikke minst historien, spesielt Østerrike. Har vært i Wien to ganger, og jeg syns det var spennende. Syns Østerrisk-tysk og Sveitser-tysk er finere enn vanlig tysk :)Også er det naturen og folkene...

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare anbefale å lære tysk i Østerrike. De som har lært tysk i Tyskland, og noen ganger tyskerne selv, har store problemer med å forstå østerriksk tysk, mens "vanlig" tysk ikke er noe problem når man kan østerriksk tysk.

Både Graz og Linz er viktige universitetsbyer, men de er mye mindre enn Wien. Wien er en by med mange internasjonale organisasjoner og firmaer, så det er nok av unge voksne som trenger å lære tysk.

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare anbefale å lære tysk i Østerrike. De som har lært tysk i Tyskland, og noen ganger tyskerne selv, har store problemer med å forstå østerriksk tysk, mens "vanlig" tysk ikke er noe problem når man kan østerriksk tysk.

Både Graz og Linz er viktige universitetsbyer, men de er mye mindre enn Wien. Wien er en by med mange internasjonale organisasjoner og firmaer, så det er nok av unge voksne som trenger å lære tysk.

Høres bra ut. Har selv hørt at når man kan Østerrisk-Tysk, så kan man hoch-deutsch også. Kan du anbefale noen skoler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...