Gå til innhold

Overtatt hund, men tidligere eier nekter å skrive under på eierskifteskjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

FOr en tre måneders tid siden overtok min mor en hund fra en bekjent av meg, da denne bekjente ikke lenger hadde tid eller mulighet til å ta vare på denne hunden. Jeg kjente hunden godt fra før så det var ikke noe problemer.

Da vi skulle passe denne en helg, la hun igjen ett eierskifte skjema på benken min uten at jeg så det, hvor hun hadde ført inn alt om henne og hunden, untatt underskiften hennes.

Jeg pratet med henne i ettertid og sa at jeg nesten måtte få den underskiften, slik at hunden står på navnet til min mor. Hunden trenger nå behandling grunnet en tann hos veterinær, men vet vil ikke utføre dette før hunden står i min mor sitt navn. Denne bekjente har nå sluttet å svare på meldinger og telefonen og jeg vet ikke riktig hva jeg skal gjøre.

Min frykt er at hun skal dukke opp på døren og kreve å få hunden tilbake, og vi har ingen rettigheter så lenge den står på hennes navn. Dette er noe vi alle er kjempe redd for, da vi alle er blitt utrolig knyttet til denne hunden.

Hva i alle dager skal jeg nå gjøre? er det noen man kan kontakte? har man i det hele tatt noen rettigheter? (jeg har chip nummeret, men det hjelper lite)

Velger å poste denne som anonym, da det er mye informasjon her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, hadde jeg vært i samme situasjon hadde jeg sendt eieren en melding og sagt at jeg ville levere hunden tilbake dersom jeg ikke fikk underskriften. Evnt. levere den til Falck som hittehund. Da tror jeg eier hadde latt høre fra seg. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vel eneste muligheten, men uff er redd for å miste hunden. Ei jeg pratet med foreslo å ringe til mattilsynet, men vet ikke om de arbeider med slike ting.

AnonymBruker
Skrevet

send henne melding og si hun kan hente hunden sin hos falken!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...