Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på med master, og det er en gamel professor som skal nsakke så jævlig snålt til meg.

Han skal forklare meg hvor døra er, og begynner å prate hvis jeg går forbi han i gangen. Han prøver vel å være hyggelig, men har har altså funnet ut at jeg er en person hans kan holde på med litt mer enn de andre studentene.

Han har tidligere klappe-slått bak hodet mitt, noe han ikke gjorde til de andre studentene. Veldig spydig og hånete.

Jeg klagde på han for dette, og han ble tatt med på møte av noen i instituttledelsen eller noe. Nå etterpå skal han altså småprate til meg på en merkelig måte hvis jeg går forbi han i gangen.

En form for kleggete plaging!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du snakker så fantastisk rart selv, at kanskje professoren bare tar seg litt ekstra av deg?

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Han prøver vel kanskje å rette opp noe som du, og kanskje også ledelsen, så på som et overtramp, ved å være hyggelig mot deg? Generelt synes jeg ikke du skal avvise en professor som ønsker kontakt med deg, med mindre det er litt "snuskete", for som student kan du faktisk nyte svært godt av gode relasjoner til professorer. Det kan åpne mange dører for deg, det har det i alle fall gjort for meg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg prøver å være nøytral og ikke tenke mer på den professoren. Jeg har heller ikke noe særlig med han å gjøre.

Men jeg skjønner ikek hvordan det skal være mulig å være grei med i etterkant, eller ha noe sterk faglig relasjon til slike personer. Det han gjorde var å så og si ta bak-angrep på meg. Jeg skulle egentlig forsvart meg med å holde han fast i en posisjon hvor han ikke hadde klart å bevege seg egentlig.

Er det vanlig å glemme slikt?

Gjest Katten.
Skrevet

Han klappet deg på hodet = angrep som fortjener heftig fysisk motangrep?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Han klappet deg på hodet = angrep som fortjener heftig fysisk motangrep?

Jeg satt på en stol, og han sto, og så kom han mot meg gående noen få skritt bak stolen, mens jeg satt på ved et bord. Også tok han og klappet hardt bak hodet mitt.

Det jeg synes ikke passer er at han slo ved halsen min, og utnyttet en situasjon hvor jeg satt forsvarsløs, mens han var stående. Samtidig så hadde han "fyrt" seg opp, eller psyka seg opp til å gjøre noe slikt.

Jeg har vurdert å snakke med politiet om dette. HVis jeg hadde vært god i kampsport, så kunne jeg sannsynligvis forsvart meg fysisk, uten å ha gjort noe galt.

Gjest Katten.
Skrevet

Slår du etter vinden og, om den blåser støv i ansiktet ditt?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

nei

ts

AnonymBruker
Skrevet

Djezzes for et problem ts.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du snakker så fantastisk rart selv, at kanskje professoren bare tar seg litt ekstra av deg?

Jeg får skryt for at jeg er god til å skrive av endel på instituttet da :)

ts

AnonymBruker
Skrevet

Bør jeg ha et filosofisk kallenavn på denne professoren?

Professor papphode

Gjest energibånd
Skrevet

Jeg holder på med master, og det er en gamel professor som skal nsakke så jævlig snålt til meg.

Han skal forklare meg hvor døra er, og begynner å prate hvis jeg går forbi han i gangen. Han prøver vel å være hyggelig, men har har altså funnet ut at jeg er en person hans kan holde på med litt mer enn de andre studentene.

Han har tidligere klappe-slått bak hodet mitt, noe han ikke gjorde til de andre studentene. Veldig spydig og hånete.

Jeg klagde på han for dette, og han ble tatt med på møte av noen i instituttledelsen eller noe. Nå etterpå skal han altså småprate til meg på en merkelig måte hvis jeg går forbi han i gangen.

En form for kleggete plaging!

Jeg ser ikke helt problemet her. Du liker ikke at professoren din snakker til deg når han møter deg i korridorene? At han liker å snakke med deg er vel ikke negativt, er det? Og det at han klappet deg på hodet er ikke det samme som å angripe deg, just saying.

AnonymBruker
Skrevet

Du fortjente det. Slaget i bakhodet, altså.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du fortjente det. Slaget i bakhodet, altså.

Han slo meg ikke i bakhodet, han klappet med hendene sine bak hodet sitt. Jeg er iallefall ikke så aggresiv at jeg går til angrep på folk på den måten. For meg er det bare et tegn på at det er en person jeg bør holde meg unna.

Men det er vel poisitivt at han prøver å snakke til meg, men det er bare slik at hvis folk så og si angriper meg, så vil jeg ikke ha noe med de å gjøre. Slike personer blir så og si strøket ifra min omgangskrets.

Jeg liker heller ikke å ta det opp med personer som gjør slikt mot meg, at "det var ikke noe særlig at du skremte meg på den måten". Eller hvis det gjaldt "leke-angrep/slossing" i fjortisalderen. "Du viste at du var sterkere enn meg, men jeg var ikke klar til å angripe eller ta deg! Jeg tror jeg kan forsvare meg mot deg, hvis jeg prøver!"

Hele greia blir litt vel drøy for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Han slo meg ikke i bakhodet, han klappet med hendene sine bak hodet sitt. Jeg er iallefall ikke så aggresiv at jeg går til angrep på folk på den måten. For meg er det bare et tegn på at det er en person jeg bør holde meg unna.

Men det er vel poisitivt at han prøver å snakke til meg, men det er bare slik at hvis folk så og si angriper meg, så vil jeg ikke ha noe med de å gjøre. Slike personer blir så og si strøket ifra min omgangskrets.

Jeg liker heller ikke å ta det opp med personer som gjør slikt mot meg, at "det var ikke noe særlig at du skremte meg på den måten". Eller hvis det gjaldt "leke-angrep/slossing" i fjortisalderen. "Du viste at du var sterkere enn meg, men jeg var ikke klar til å angripe eller ta deg! Jeg tror jeg kan forsvare meg mot deg, hvis jeg prøver!"

Han klappet med hendene bak hodet ditt, og du tok det opp med ledelsen på instituttet? Og nå forsøker han å rette opp "feilen" ved å snakke hyggelig til deg i korridorene osv.?

wow.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva ts vil fram til. Startinnlegget er skrevet på en uleselig måte.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at han ikke mente klapping osv som et angrep på deg.

Hvorfor i all verden skulle han gjøre det? Har det skjedd noe annet mellom dere, tidligere?

Kanskje han prøvde å være (ikke særlig vellykket) morsom? Selv hadde jeg sikkert blitt ovverrasket og litt satt ut hvis noen plutselig klappet hardt bak hodet mitt... men... ¨si seg "angrepet"?

At han nå prøver å være hyggelig, og snakke med deg... Vel, hva skulle han ellers gjort? Å ignorere deg kunne jo blitt oppfattet som utfrysing, noe som kunne ha blitt lagt til grunn for nok en klage.

• Liker 2
Gjest Misteltein
Skrevet

Mener du at professoren angrep deg? Utifra, hva du beskriver så er du ganske drøy i tankegangen din....

• Liker 2
Skrevet

hvorfor var det vondt for deg?

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor var det vondt for deg?

Hodet mitt. Beklager den teite skrivefeilen.

Vondt, herregud, var vel ikke vondt. Bare så ufyselig, hånete og skremmende, samt totalt idiotisk gjort. Av "professor papphode"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...