Gå til innhold

Hvor mye skal vi betale dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har skaffet to 14 år gamle mennesker til å synge èn sang i kirken i bryllupet vårt.

Hvor mye skal jeg betale dem hver?

Jeg er helt blank!

500? 1000? 1500? 2000?

Hva er vanlig og hva er "høflig"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes 500 hver.

Det er tross alt en prestasjon å synge foran en hel kirke.

Skrevet

Jeg skal betale 2500 til en strykekvartett som skal spille flere sanger under hele seremonien, så jeg synes 500 kroner blir forholdsvis mye på hver jeg da.... 250 ja kanskje. De er jo bare 14 år!

Skrevet

Hei!

Penger har en ganske annen verdi for 14 åringer enn for oss voksne.

Jeg vet det er vanlig å betale voksne "begravelssessangere" her ca 200-500 kr gangen.

Derfor synes jeg det virker veldig mye å overstige 500.

1000 vil være for mye synes jeg.

Kan fortelle at jeg som prest får 900 kr brutto for en vielse (inkl vigselssamtale, forberedelse og øving), hvis jeg tar på meg et vikaroppdrag.

Det er helt grei betaling for meg..

Lampeskjerm

Skrevet

250 ikke mer synes jeg. De er ikke proffe på noen måte og det tar jo ikke lange stunden og gjøre det.

Skrevet
250 ikke mer synes jeg. De er ikke proffe på noen måte og det tar jo ikke lange stunden og gjøre det.

Det er helt riktigt at det sikkert bare tar ett par minutter å synge under vielsen, men før det komme mange timers innøving. Hvorfor skal 14-åringer ha mindre end voksne for den samme jobben?

Hilsen Trille

Skrevet
men før det komme mange timers innøving. Hvorfor skal 14-åringer ha mindre end voksne for den samme jobben?

Hilsen Trille

Fordi de er fjorten år.

Skrevet

Men alle er enige om at 500 er maks ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...