Gå til innhold

Samler du på bestikk

Ireth Carnesir

Anbefalte innlegg

Her går det på Hardangerbestikk. Samler på Nora jeg. Det er enkelt og stilig. Og så er det veldig godt utvalg av det. Men det er nokså dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samler på Ramona fra Hardangerbestikk. Hadde masse før bryllupet, men fikk bestikk for over 10 000 kroner da vi giftet oss. Enda samler vi, for vi skal ha til 20 personer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "ferdigsamlet" på Lilje-sølv, med det vi fikk til brylluppet er vi over 12 på de fleste delene, og har "alt" av serveringsting&tang.

Vi fikk også biffbestill i Hardangers Nora, tror vi skal skaffe oss mer av det også etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi samler også på Carina fra Hardangerbestikk, er veldig fornøyd med det. Fikk mye da vi giftet oss og er "ferdigsamlet" snart vi og :wink: Er ikke så glad i å pusse sølv... Vi har endel sølv som er arvegods og gaver og det holder igrunn. Selvom sølv kan være veldig pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Vi samler på Hardanger bestikk.

Jeg på Silje og samboeren på Anita. Vi begynte å samle hver for oss før vi traff hverandre, derfor blir det to forskjellige serier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samler vel egentlig ikke, men har sølvbestikk til 6 personer (arvet) og har et meget variert utvelg av hverdagsbestikk i skuffene. Akkurat nå bruker vi et helt glatt stålbestikk som vi kjøpte på Big for en stund siden. Helt enkelt og greit, men det blir flekker på det når det tas opp av skuffen :evil: .

Har også litt bestilkk fra Hardangerbestikk. Blant annet et Ramona-sett med is-skjeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samler også på Ramona Hardangerbestikk, har stort sett det vi vil ha. I tillegg samler vi på Tradition sølvbestikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar. Er så kjempevanskelig. Masse gode forslag. Må nok se dem i virkeligheten før jeg bestemmer meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samler på Rosendal sølvbestikk, har bestikk til 6, men fortsetter å samle.

Ellers leter jeg etter et stålbestikk, men har ikke lyst på Hardangerbestikk. Noen som har noen tips?

Det kan godt være tradisjonelt i formen, men ikke med for mye dill/mønster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi samler på Rosendal sølvbestikk, og på Maya 2000 stålbestikk.

Enkle og pene begge to!

Karoline, på www.norstaal.no finner du alle stålbestikkene til Norsk Stålpress. Veldig mange stilige klassikere som har vist seg å vare i årtier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er "ferdigsamlet"

Vi har sølvbestikket "Rådhus med vifte" til 12 personer + alle de store serveringsskjeene, øsene osv osv...

Til hverdagsbruk har vi samlet Hardangerbestikket "Rennessanse" til 18 personer, også her har vi alle serveringsskjeer, øser o.l. utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...