Gå til innhold

Samler du på bestikk

Ireth Carnesir

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne å samle på bestikk. Hva har dere? Kan dere anbefale noen? Det bør være noe man kan få tak i mange år fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ferdigsamlet, jeg :D Jeg har satset på Hardangerbestikk. Nina heter det. Solid, pent og veldig bra. Knivene for eksempel er skarpe som bare rakkern. Anbefales!

Hardanger er på godt etablert på markedet, så de fleste seriene derfra er vel å få tak i år etter år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samler på Lilje. Det er enkelt, pent og gjør seg til alle typer borddekkinger. Lett å pusse er det også.

Vi begynte å samle til bryllupet, men jeg hadde faktisk en skje eller noe fra tidligre, som jeg hadde etter besteforeldrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Samler på et som heter Satina, kjøpt hos Tilbords, samme kvalitet som hardanger. Veldig fornøyd, enkelt og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samler på sølvbestikket Märtha - kjempeflott og enkelt - også hadde Mannen med seg noe Hardangerbestikk inn i husholdningen når han kom...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samler også på Hardangerbestikk.

Jeg samler på Anita og har ganske mye, mens kjæresten har Nina.

Satser på at vi får det vi ikke har til bryllupet :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler også på Hardangerbestikk - Renesanse...veldig praktisk, uten pussing og kan tas i oppvaskmaskinen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi samler også på Ramona fra Hardngerbestikk. Slipper å pusse og alt rett i maskinen. Det er et godt tiså skylle godt av knivene før de askes i maskin, da holder de seg banke lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Zalomine

Vi samler på Carina fra Hardangerbestikk.

Har ikke alt vi vil ha enda, men en god del.

Ogås har jeg 12 t-skjeer pluss kakespade i sølv... Husker ikke akkurat nå hva det heter... anitra? Det er noe emd det navnte som ringer en bjelle, men jeg aner ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lille meg...
Jeg er ferdigsamlet, jeg :D Jeg har satset på Hardangerbestikk. Nina heter det. Solid, pent og veldig bra. Knivene for eksempel er skarpe som bare rakkern. Anbefales!

Hardanger er på godt etablert på markedet, så de fleste seriene derfra er vel å få tak i år etter år.

:Nikke:

samler og på Nina. Veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fullt opp av Ramona. Er veldig fornøyd med det, bortsett fra at det ikke finnes forrettbestikk til :( Hadde jeg tenkt på det da jeg begynnte å samle hadde det nok blitt en annen serie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på Inka stålbestikk. Tøft, 70-tallsaktig, men det er ikke så mange som selger det. Jeg vet bare om Backe i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...