Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Abelone
Skrevet

Ville en aldersforskjell på 20 år mellom deg og en partner skremt deg bort fra et forhold? Jeg mener alderen i seg selv. Om alt annet klaffet veldig bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei!

Skrevet

20 år er mye!

Det vil for meg si at jeg skulle være sammen med en mann på 56 år..

Eller 16 for den del.. :-?

Nei, dette hadde blitt i drøyeste laget for meg gitt! :wink:

Skrevet

Tja, det er vanskelig å si. Sett at den ene er 20 og den andre 40. De to har to helt forskjellige livssituasjoner. Den ene er mest sannsynlig ennå student, har et rimelig fritt og bekymringsløst liv. Den andre har fast jobb, sikkert lån og annet ansvar. I tillegg vil kanskje 40-åringen begynne å bli desperat etter barn (om han ikke har det fra før), mens 20-åringen som knapt har begynt på livet helst vil vente. Og det vil garantert være en forskjell i modenhet. Hadde den ene derimot vært 40 og den andre 60, så hadde saken kanskje stilt seg annerledes.

Å spørre om jeg kunne vært sammen en som var 20 år eldre, selv om alt annet klaffet bra er på en måte et umulig spørsmål, for alt ville nettopp ikke klaffet med en som var 20 år eldre, nettopp fordi han er 20 år eldre, fordi man er i forskjellige stadier av livet, har forskjellige mål og ønsker. Jeg vil ha en som er i omtrent samme stadium i livet som meg, en som ikke er ferdig med alt jeg såvidt har begynt på.

Forøvrig er jeg selv 25 og samboer med en som er 34, og jeg merker aldersforskjellen av og til, både positivt og negativt. Men 20 år hadde vært utelukket.

Skrevet

Jeg ville nok ikke gått inn i et forhold med en mann som var 20 år eldre enn meg. Ikke i et fast kjæreste-forhold.

Nå har ikke jeg vært i en slik situasjon, men jeg tror rett og slett ikke at jeg hadde blitt tiltrukket.

10-12 år er greit, 20 er litt mye.

Jeg mener ikke dermed at det er galt.

Skrevet

NEI - tror ikke jeg ville blitt skremt.

Men det kommer vel veldig an på når man treffer en som er 20 år eldre/yngre også da... Når jeg var 20 så ville det skremt meg.

Forøvrig ser jeg min kjære barndomsvenninne på snart 28 som er LYKKELIG med en på over 50...

Og LYKKEN er nå viktigere enn alderen....

:)

Skrevet

Ja, 20 år ville skremt meg!

Har egentlig ingen fordommer mot slike forhold, men jeg har ingen erfaring med store aldersforskjeller.

Det eneste jeg vet ar at de av venninnene mine som har hatt slike forhold har endt opp med å bryte etter en stund. Mest fordi de har vært på forskjellige stadier i livet. Han har kanskje vært gift og har barn som er relativt voksne og på alder med henne.

Det er vel større sjanse for at ting skjærer seg i forhold med aldersforskjell enn i et forhold mellom jevngamle (+/- 5 år) tror jeg.

Skrevet

Jeg er 18 år per idag og det ville nok ha skremt meg. Har dårlig erfaring med altfor store aldersforskjeller og det skremmer meg enda mer. Gå ned 10 år derimot og det begynner å ligne noe :P

Skrevet

Jeg har selv erfaring med forhold med nesten 10 års aldersforskjell, men 10 år til ?

Ja, det ville skremt meg.

Gjest GreenSky
Skrevet
Ville en aldersforskjell på 20 år mellom deg og en partner skremt deg bort fra et forhold? Jeg mener alderen i seg selv. Om alt annet klaffet veldig bra.

Ja. Jeg snakker av erfaring. Jeg var sammen med en som var 12 år eldre enn meg, og det fungerte ikke. Mye pga. aldersforskjellen. Vi var på forskjellige stadier i livet.

Skrevet

Ikke i det hele tatt!

Har hatt forhold til en som var 32 år eldre enn meg (det var i meste laget ja), en som var 19 år eldre og en som var 23 år eldre -- og det var ikke aldersforskjellen som ødela for oss :lol:

Det viktigste er lykke og kommunikasjon - har du det har du det meste...

Skrevet

Jeg ville ikke blitt skremt av det! Hvis alt annet klaffer (det kan det gjøre selvom aldersforskjellen er stor) så er alder et ikke-tema!

At forhold med stor aldersforskjell ryker oftere enn forhold med normal aldersforskjell tror jeg egentlig bare er en myte. Det er jo så utrolig mange samlivsbrudd i dag - tror ikke hyppigheten på brudd er så forskjellig som man vil ha det.

At man er på ulike stadier og av den grunn vil forskjellige ting i livet når aldersforskjellen blir for stor er godt mulig. Men det er vel heller ikke til å stikke under en stol at jevnaldrende folk også har problemer og diskusjoner i sine forhold som går akkurat på den samme problematikken. Det er bare så lett å glemme det, og trekke det fram som argumenter i en debatt som denne.

Hvis man treffer et menneske, og det er Den Rette, så tror jeg at aldersforskjell blir av veldig liten betydning...selvom man ikke tror det på forhånd.

(Mine synspunkter er selvsagt farga av min gode erfaring med stor alderforskjell i et forhold, på samme måte som mange her nok er farga av sin dårlige erfaring... :wink: )

K

Skrevet

Hehe..Leya fikk panikk da kjæresten var fem år eldre...

Skrevet

Det virker på svarene her som om det faktum at folk faktisk blir glad i hverandre på tross av aldersforskjell, ikke hører til saken....?

Når slike følelser oppstår, så har folk et sterkt behov for å leve ut sine følelser. Rasjonell adferd, er lett å dyrke for de som ikke er oppe i situasjonen...

At man underveis kanskje finner ut at en framtid sammen kanskje ikke er så lurt, har lett for å sammentreffe med at følelsene er i ferd med å kjølne litt...

Skrevet

Må bare si meg veldig enig med Kverula her!

Skrevet

Det kommer totalt an på personene som er involvert.

Tjue år eldre enn meg er over seksti, og vanligvis ikke interessant, men hadde det vært f.eks. Sean Connery eller tilsvarende, (han er jo forøvrig over 70) så hadde det blitt noe helt annet.

Tjue år yngre enn meg, er midt i tjueårene. Noen på den alderen er faktisk veldig voksne, både av utseende og person, mens noen er reine guttunger.

Alder er kun et tall og har ikke så mye å si - det er personligheten som teller.

Gjest Bare meg
Skrevet

Tja. Elskeren min er 17 år eldre enn meg, og jeg er nesten 40. Ser (og merker) aldersfoskjellen bedre nå enn for 4 år siden. Ville jeg gitt slipp på ham på grunn av alderen? Nei. Merker jg aldersforskjellen på det psykiske plan? Absolutt ikke.

Allikevel vil jeg nok si at det ideelle er mindre aldersforskjell, men hei, vi lever da ikke i en ideel verden, gjør vi?

Gjest Anonymous
Skrevet

Er så himla mange som henger seg opp i tall asså!

Så lenge alt klaffer mellom DERE to, så spiller det svært liten rolle hva forskjellen er.

Jeg er sammen med verdens beste mann som er 17 år eldre enn meg, og forskjellen merkes ikke. Og ingen av oss tenker på det heller.

Gjest glamourgirl
Skrevet

:o 20 år og alt det andre stemte?!?! Nei, det hadde jeg ikke hatt problemer med. Selv om jeg stort sett har vært sammen med yngre menn, og en 10-åring er ganske uaktuellt.... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...