Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest November
Skrevet

Jeg tenker på dette i en større sammenheng, og setter dette her og ikke under f.eks. "barn og familie", hvor jeg tenker det kanskje er mest barneforeldre osv. som allerde HAR valgt å få barn som leser.

Jeg undrer meg over følgende:

Jeg kjenner til et og annet negativt menneske. Alt er galt, alle er feil, de syter og klager, verden er en jammerdal, osv.

Når da enkelte av disse begynner å snakke om å stifte familie, så stusser jeg voldsomt.

Tenker disse på det å formere seg som en plikt mon tro?

Er det ikke et greit utgangspunkt å i alle fall synes at den verden du setter et levende vesen til er et noenlunde ok sted å være?

Jeg klarer ikke å forstå dette. Det er jo ikke slik at de MÅ.

Hvorfor vil de da?

Har du selv et veldig negativt livssyn - og tenker likevel på å stifte familie? Skriv da gjerne noen ord om hvorfor du ønsker det.

• Liker 2
Gjest Sevastra
Skrevet

Jeg har ikke et negativt livssyn, men jeg tror at verdenssituasjonen vil utvikle seg i en negativ retning framover. Mtp overbefolkning, krig m.m. Derfor synes jeg det er utrygt/egoistisk å sette barn til verden, fordi ting kan bli utrygt her om 1-2 generasjoner eller mer, man vet aldri. Hvis/når jeg får barn blir det på grunn av egoistiske grunner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...