Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Eføya ikke innlogget
Skrevet

Hei!

Jeg skal være forlover på lørdag og har kjøpt en rød (klarert av bruden) kjole. Den er smal -figursydd, ikke noe "pynt", v hals, stropper, havfruefassong (går litt ut under knærne). Helhetsinntrykket er elegant. Jeg har også kjøpt et sjal i fløyel og silke. Jeg er derimot usikker på smykker. Gull / sølv? Jeg bør vel kanskje ha "elegante" smykker i stedet for smykker av tysoen "antikke"? Hva med håret? Jeg skal sette det opp, men hvordan?

Håper noen kan hjelp meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at røde kjoler er penest uten for mye stæsj.

Enkle smykker i gull er fint, ikke for mye glitter. Ellers er svart pent til rødt (sjal/smykker/hårpynt).

Synes også at håret bør settes opp litt elegant, men ikke for voldsomt.

I det hele tatt er rødt en farge som tiltrekker seg oppmerksomhet og tar glansen fra smykker og annen pynt. Perler er også pent til.

Et enkelt perlekjede, perleøredobber og kanskje noen få perler i håret også.

Jo enklere, jo bedre er mitt tips.

Skrevet

Hvilken rødfarge er det da? Varm, m/ gult i, eller mer kald farge, m/ blått i? Og hva kler du best/ føler deg mest vel i ; gull eller sølv?

Selv hadde jeg nok valgt gull, for det kler jeg best. :wink: (Og så har jeg mest gullsmykker i gult gull)

Skrevet

Som Lea sier: perler.

Pent, klassisk og safe.

I valget mellom gull eller sølv, syns jeg helt klart gull.

Skrevet

Hei!

Takk for råd!

Er enig med at jo enklere jo bedre og har funnet frem til noen enkle hårfrisyrer: Jeg står mellom en klassisk "ballerina frisyre" -en "ball" (husker ikke hva det heter) i nakken, den samme frisyren men ballen er av en tykk flette og så kalt svinerygg. Hva synes dere?

Mie skrev:

Hvilken rødfarge er det da? Varm, m/ gult i, eller mer kald farge, m/ blått i?

Rødfargen er varm. Ganske knall rød.

Av smykker står valget mellom perler og et halskjede med et enkelt diamant kjede (hvitt gull) og diamant øredobber. Var litt redd for at perler ble litt voldsomt(?) Kan jo kanskje også kutte ut halskjede og bare ha ørepynt og evt perler / diamantpynt i håret?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde nok droppet hals-smykket og bare tatt øredobber og evt. noe pynt i håret. Men jeg liker best det enkle. Hadde nok sannsynligvis tatt ballerinafrisyre - men igjen; det avhenger av hva du kler.

Rød kjole er kjempefint! Lykke til!

Gjest Mie - ikke innlogget
Skrevet

Gjesten over er Mie på jobb :D

Skrevet

Ballerinafrisyre og diamanter. Om du vil ha halskjede eller bare øredobber, ser du når du kler på deg, tror jeg.

Du blir helt sikkert kjempefin - lekker!

Skrevet

Tusen takk for hjelpen jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...