Gå til innhold

En god vaskemaskin?

Julie

Anbefalte innlegg

Heisann!

Maskina synger på siste verset og den er såpass gammel at jeg dropper å reparere den. Vil derfor har råd om gode vaskemaskiner, helst med min. 1200 omdreininger og som ikke bruker så alt for mye strøm.. Vurderer AEG, har hørt mye bra om maskinene deres. Synspunkter?

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har AEG og er veldig fornøyd med den - kjøper nok ny AEG når den går fløyten (vaskemaskiner er nesten forbruksvare :cry: )

Tror de fleste nye maskiner nå kommer med opptil 1600 omdreininger....det er veldig effektivt for tørkinga, men det blir mye krøller !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

Har også AEG, og er egentlig veldig fornøyd. Har en modell med 1800 omdreininger (mener å huske det), som er ekstra stillegående. Hører den når den sentrifugerer, men ellers er den absolutt lydløs. Hadde nok klart meg med en med 1400 omdreininger, for forskjellen er ørliten! Tøyet blir nok tørrere med det høyest omdr., men jeg bruker å skru ned fordi det sliter unødvendig mye på tøyet å vaske på så høy omdr. som 1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt vakemaskin fra Borsh med vaskemakin og tørketrommel i ett. Den har 3 ganger aquastopp og lavt energiforbruk.

WVF2404 er navnet.

Den store fordelen er at man HAR tørketrommel uten at det tar dobblt så mye plass. Dessuten har den gode programmer med kort og lang sentrifuge. Den går ikke rett over til tørketromling, slik som mange ror.Det må du sette på etter at maskinen er ferdig å vaske.

Det jeg gjerne gjør er å ta ut tøyet og legger inn igjen det som tåler tørketrommel, opptil 2,5 kg vått tøy. Sokker, t-sjorter, boxere og pologensere også seter jeg på tørken en time. Resten henger jeg opp.

Veldig glad i denne maskinen, som jeg har brukt siden oktober.

Kjøpte den gjennom DEAL for 6000,- og de leverer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brunhilde
Har også AEG, og er egentlig veldig fornøyd. Har en modell med 1800 omdreininger (mener å huske det), som er ekstra stillegående. Hører den når den sentrifugerer, men ellers er den absolutt lydløs. Hadde nok klart meg med en med 1400 omdreininger, for forskjellen er ørliten! Tøyet blir nok tørrere med det høyest omdr., men jeg bruker å skru ned fordi det sliter unødvendig mye på tøyet å vaske på så høy omdr. som 1800.

Omdreiningen har med sentrifigering å gjøre - ikke vaskingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man råd til det så er Miele en veldig god investering. Da har man en veldig god kvalitetsmaskin i 20-25 år. De nye Miele-maskinene har en ekstra skånsom trommel med mye mindre hull enn andre makiner og det skal gi mindre nupper på klærne. I tillegg bruker den kortere tid enn de fleste andre maskiner (hvis man ikke har ekstra skittent tøy og bruker intensiv-knappen).

Forøvrig har jeg hørt at sentrifugering på veldig høy hastighet (mer enn 14-1500 omdreininger) ikke bare sliter unødvendig mye på klærne, men også selve maskinen blir fortere utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har siemens har vel hatt den i vel 11år nå,så vi har aldri hatt noe tull med den ,vi er veldig fornøyd . Kommer non til å kjøpe siemens igjen ja .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Ny Miele ble kjøpt for ca. 1 uke siden.

Har skånsom trommel +++

Men det jeg er veldig fornøyde med er at den bråker ikke en brøkdel av hva den gamle gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Zanussi som vi er veldig fornøyde med. Miele kanjeg IKKE anbefale. Moren min er vel på sin 3. nå. Kan hende Miele var bra før, men de kan umulig være like gode nå. Ville gått for AEG eller Zanuzzi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville valgt AEG, jeg...

Men når det skal sies, så har jeg nå en Ariston (vaskemaskinen vår røyk for noen år siden, og der og da hadde vi ikke råd til ny AEG), som har gått og gått i flere år uten problemer. Rent blir det også :wink:

Er visstnok et kjent merke i Europa, men var forholdsvis nytt i Norge da jeg kjøpte den - i følge både Elkjøp og Lefdal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

AEG, ingen tvil. God elektronikk, godt prorgamerte og så er det bra mekaniske deler. Bosch/Siemens er også ganske greie. (samma greien, faktisk)

Ligg LANGT unna Miele og UPO. Ariston har vært mye retur på også, men når de funker så funker dem godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg har en AEG med 1800 omdreininger, stillegående og med plass til 6 kg tøy som jeg er kjempefornøyd med.

Har hørt at Zanussi er det beste "billigmerket".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...