Gå til innhold

Hvilke rettigheter har han?

Anbefalte innlegg

Gjest foralltid
Skrevet

Først og fremst vil jeg bare si at jeg er klar over at fedre ikke har stor makt i barnefordelingsaker, men dette blir for ille og lurer på om det er lurt å gå videre med det. Jeg er ikke faren til barnet selv i og med at han ønsker å være anonym, men skriver "for" han, sånn at det skal bli lettere for dere å forstå saken.

Jeg fikk tilfeldigvis en datter med en dame da vi var veldig unge, som selvfølgelig ikke var helt planlagt. Hun ønsket å beholde barnet selv om vi ikke hadde et spesielt forhold, problemet var at hun bodde veldig langt unna og jeg hadde ikke mulighet til å flytte dit hun bodde.

Etterhvert som datteren vokste opp fikk jeg se hun i alle ferier og etterhvert som hun ble større, fikk hun lov til å ta fly og tog på egenhånd for å se meg.

Moren min, altså farmoren til datteren min har alltid hatt et godt forhold og etterhvert som tiden gikk tilba hun seg å betale for tog og fly i og med at jeg ikke hadde så mye penger, selv om jeg gjerne kunne ha betalt dette biletten selv. Dette førte til store konflikter mellom meg og henne og en dag tok det overhånd, og resulerte i at det har gått flere år siden vi snakket sammen sist.

Problemet her er at moren til barnet og moren min (farmor) har begynt å råtte seg sammen mot meg, mest fra farmor sin side og nekter meg å se mitt eget barn, selv om jeg vet at min datter vil. De fjernet telefonen så jeg ikke fikk ringe henne og gjorde alt for at vi skulle miste kontakt. I de siste årene har jeg ikke fått sett hun mer enn èn gang i året, i tillegg til at jeg betaler masse penger i barnebidrag for et barn jeg aldri får se.

Datteren min er voksen nok nå til å kunne bestemme selv, men er livredd for å stå opp mot moren sin og farmor ettersom de har manipulert henne til å tro at jeg er en fæl mann. Dette sårer meg virkelig.

Hvilke rettigheter har jeg i en sånn sak ? Og hvilke rettigheter har farmoren til barnet ? Jeg har veldig lyst til å gå videre med dette ettersom jeg blir nektet å ha kontakt med min egen datter.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

For en røverhistorie! Du bør anta at din venn ikke har fortalt hele sannheten. Det ligger nok mer i mosen her enn bare uenighet om hvem som skal betale for flybilletter!!

Skrevet

Jeg skjønner ikke. Lurer han på hvilke rettigheter han har for å treffe sin voksne datter?

Skrevet

Høres merkelig ut... Hvor gammel er dattera da?

Høres uansett tvilsomt ut at det bare er pga. en krangel om billettpenger at en mor velger å ikke ha kontakt med sin egen sønn i mange år, og at hun boikotter kontakt mellom sønn og datter... Merkverdig :vetikke:

Gjest O___o
Skrevet

høres ut som en typisk fabrikert historie fra menn som har utøvd mye vold overfor barnet/barna og moren deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...