Gå til innhold

Når kan jeg veie meg igjen og ha "normal" vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På lørdag hadde jeg spisedag og hev i meg alt godt jeg kunne finne. Fremdeles i dag, veier jeg 2-3 kg mer enn vanlig. Når kan jeg forvente å ha normal vekt igjen? Har hørt etter en uke, stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av litt... Du vet du ikke har gått opp i fettvekt etter én dag, og det er alt som betyr noe. Hvis du veide deg før spisedagen, vet du allerede hvor mye du egentlig veier.

Makan til vekthysteri på dette forumet....

Skrevet

På lørdag hadde jeg spisedag og hev i meg alt godt jeg kunne finne. Fremdeles i dag, veier jeg 2-3 kg mer enn vanlig. Når kan jeg forvente å ha normal vekt igjen? Har hørt etter en uke, stemmer dette?

Du må slutte å fokusere sånn på vekta. Vekta er veldig relativ og speiler ikke virkeligheten ordentlig. Det er ikke slik at du plutselig har 3 kg fett i kroppen fordi du kvelden i forveien mumset i deg chips og sjokolade.

Vekta varierer med noen kilo fra dag til dag av ulike grunner. Hos jenter har med menstruasjonssyklusen å gjøre. Videre er det slik at muskler veier mer enn fett, og at skjelettet styrkes med trening (og derfor veier mer). Du kan altså oppleve å bli slankere, men veie mer eller like mye som før!

Du bør derfor heller se på målene dine (klærne) og kjenne etter på formen. Vekt kan du bruke som en forsiktig indikator, men ikke vei deg oftere enn en gang annenhver uke.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, kan dere ikke bare svare på det ts lurer på? Og hvis dere ikke vet så trenger dere da ikke à svare i det hele tatt!

Hvem har gjort dere til moralens voktere liksom?

Skrevet

Vi har svart. Moral har ingenting med saken å gjøre, det handler om fakta.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å være nede på minstevekt igjen dagen før neste spisedag. Altså, når jeg har spisedag på fredag veier jeg lite igjen på torsdag. Er ikke noe vits å veie deg hver dag, når det er så mye annet som spiller inn.

Det kan godt hende det går fortere enn dette, såklart, men jeg foretrekker å la det gå omtrent én uke mellom hver veiing, for det blir mest nøyaktig.

AnonymBruker
Skrevet

inM

Vi har svart. Moral har ingenting med saken å gjøre, det handler om fakta.

[/quotDe]

Nei! Forrige innlegg var det første som faktisk starte på det ts spurte om :)

Skrevet

Jeg får ofte et par kg vannvekt etter en spisedag,det tar kanskje 2-3 dager før vekta er tilbake på normalen og vannet er borte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...