AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Å veksle til dollar eller hva det nå er ? eks. hvis det noe koster 8 dollar ink. frakt, betaler jeg kun denne summen oversatt til norske kr, eller betaler jeg også for å veksle etc. som kommer i tillegg? Ble det forståelig?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Det taes alltid gebyr for valutakonverteringer. Hvor mye avhenger av hvordan du betaler, men sannsynligvis vil det være på rundt 1-3%. Med Visakort pleier det å koste 1,75%.
Solbærsaft Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 (endret) Det taes alltid gebyr for valutakonverteringer. Hvor mye avhenger av hvordan du betaler, men sannsynligvis vil det være på rundt 1-3%. Med Visakort pleier det å koste 1,75%. Har jeg ikke opplevd. Har handlet veldig mye på ebay, og har aldri betalt noe annet enn totalsummen jeg har handlet for. Så om det jeg kjøper koster 10 dollar og 10 dollar = 60 kroner, så betaler jeg 60 kroner. Ikke 60 kroner + valutakonvertering. Valutakonvertering gjelder når du bruker kort i utlandet. På ebay betaler man med paypal. Endret 2. april 2012 av Solbærsaft
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Så om det jeg kjøper koster 10 dollar og 10 dollar = 60 kroner, så betaler jeg 60 kroner. Ikke 60 kroner + valutakonvertering. Hvis du tror det anbefaler jeg at du sjekker hva den virkelige midtkursen er på f.eks. http://www.dn.no/finans/valuta/ neste gang du kjøper noe. Vekslingskursen de oppgir er inkludert avgiften. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå