Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei på dere. Jeg har vært så `heldig` å få et gratis web-camera når jeg bestillte ADSL.(usb cam) Men hvordan skal jeg bruke det? Er ikke veldig oppegående på data, men har klart å istallere det.(tror jeg) Hva gjør jeg etter det? Hvor kan jeg `åpne` det??? Håper noen kan hjelpe meg, for jeg skjønner ikke bæra...

Loffen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme kamera som deg. De er til å sette oppå eller ved siden av skjermen. Så kan du chatte samtidig som du ser andre eller andre ser deg.

Har aldri brukt mitt jeg!

Det fulgte med en bruksanvisning, men den har jeg mistet.. Ellers er det vel en sånn "read me"-sak??!

Gjest Anonymous
Skrevet

Stemmer nok det. Tror den har installert seg selv. Problemet er at jeg kunne tenke meg å teste det, men finner ikke ut hvordan. Nå står det bare ved siden av meg og lyser... Jeg har egentlig liten interesse av å sitte å chatte på den måten som du nevner. Har en snikende følelse av at dette er helt bortkastet for meg. Ihvertfall hvis dette er det eneste bruksområdet. Men den ser jo litt fancy ut da...he-he...

Loffen

Skrevet

Ja det er temmelig bortkastet, men det kan jo hende at du får bruk for det en gang da... Mitt ligger pakket bort i en eske og jeg tviler på at jeg kommer til å bruke det noen gang.

Du kan jo lage ditt eget Big Brother da!

Skrevet

Det er jo alltid råd å bruke det som eit digitalkamera og bruke bileta på heimesider eller sende i mail.

Er vel ikkje den største oppløysinga på bileta, men om fantasien er i orden så er kanskje største aberet at kameraet må vera tilkopla PC'en heile tida?

Skrevet

Tror du kan bruke den om du har mail og konto på msn messengers eller på yahoo..der er iallefall sånn netmeeting greie på de 2...

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kan anbefale et gratis nettsted med mennesker fra hele verden: www.anywebcam.com.

• 4 uker senere...
Skrevet

Heisan.

Jeg brukte et Web-kamera i forbindelse med et it-studium, og det var jo artig å koble seg opp mot servere (du kan velge i flere..) og se og snakke/chatte med folk over hele verden. Har du mikrofon kan det gå å snakke litt - men du bør ha en med litt kvalitet da, det vanligste er vel å chatte ved å skrive - du skriver på en "tavle" akkurat som ved bruk av icq.

MEN det er veeeldig mange useriøse mennesker da.. :oops: Du kan regne med å få SE litt av hvert - sannsynligvis mer enn du ønsker :ler:

Du logger deg på ved å gå inn på Start-menyen og et program som heter Microsoft Net-Meeting - alle maskiner med Microsoft har det. Så må du legge inn i feltet "server:" - hvilken server du vil chatte gjennom, f.eks: ils.netmeeting.dk. Nå er det så lenge siden jeg har prøvd dette så jeg kan ikke garantere at denne serveren eksisterer fremdeles, men det ligger visstnok noen i NetMeet-programmet så vidt jeg husker, de var visst vanskelig å komme seg inn på.

Når du er pålogget kan du bli oppringt eller ringe opp noen selv, og du kan velge om du vil svare eller ikke....prøv da vel..

Hilsen alice

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er ganske gøy med kamera ja.Enkelt å koble seg til :D

• 10 måneder senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

"Jeg kan anbefale et gratis nettsted med mennesker fra hele verden: www.anywebcam.com."

Jeg også!

Gjest Admin'C
Skrevet

Kameraet som kommer med telenor er veldig veldig dårlig så det er sagt. Det du må gjøre er å koble det til usb porten og så legge inn programmet på cdn så får du puttet inn drivere, dette virker her iallefall (win xp)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...