Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen frisører her? Eller noen som kan mye om hår? Før brukte jeg å dra til frisøren min å kure håret. Da satt jeg under varme med kuren i 10 minutter. Nå har jeg kjøpt meg min egen kur og skal begynne å kure håret en gang i uken. Det står at kuren skal være på i ti minutter, men hva skjer egentlig om jeg har den i lengre? Og hjelper det å knyte en plastikkpose rundt håret, for og liksom få den varmen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke frisør, men svarer allikevel.

Det skjer ingenting om du har den i lengre. Du kan godt pakke håret i en plastikkpose og ta et håndkle eller en lue eller noe over evt. føne litt så det blir varmt.

Skrevet (endret)

Noen frisører her? Eller noen som kan mye om hår? Før brukte jeg å dra til frisøren min å kure håret. Da satt jeg under varme med kuren i 10 minutter. Nå har jeg kjøpt meg min egen kur og skal begynne å kure håret en gang i uken. Det står at kuren skal være på i ti minutter, men hva skjer egentlig om jeg har den i lengre? Og hjelper det å knyte en plastikkpose rundt håret, for og liksom få den varmen? :)

Ved å ta plastikk pose og gjerne et håndkle som du tar utenpå posen gjør at kuren trekker lettere inn i håret.. Stort sett er ikke det noe problem, da håret er porøst fra før av.. Og hvis du gidder å sitte i 10min, trenger du ikke pose over..

Det gjør ingenting om du har kuren i lenger, men ingenting skjer. Håret tar kun til seg det håret makter å ta opp (håret kan kun ta til seg 1/3 av sin egen vekt. Derfor er det smart å tørke håret med ett håndkle før man tar i kuren. Men håret må være vått, ellers er det ikke åpent/motagelig for kur..)

Edit:en leif..

Endret av La Papesse
Skrevet

Ved å ta plastikk pose og gjerne et håndkle som du tar utenpå posen gjør at kuren trekker lettere inn i håret.. Stort sett er ikke det noe problem, da håret er porøst fra før av.. Og hvis du gidder å sitte i 10min, trenger du ikke pose over..

Det gjør ingenting om du har kuren i lenger, men ingenting skjer. Håret tar kun til seg det håret makter å ta opp (håret kan kun ta til seg 1/3 av sin egen vekt. Derfor er det smart å tørke håret med ett håndkle før man tar i kuren. Men håret må være vått, ellers er det ikke åpent/motagelig for kur..)

Edit:en leif..

What she said...

Skrevet

Jeg kjøpte en slik håndduk lignende sak hos min frisør (merke: Sebastian) som man dekker håret med, knapper igjen på toppen og har over for å tørke. Den kan du jo da legge i f.eks mikrobølgeovnen slik at den blir varm, som gjør at kuren trekker bedre inn. Kan evt bruke en håndduk, samme greia, du må bare feste den skikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...