Gå til innhold

Hva feiler det katten min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved tre anledninger har katten min oppført seg fryktelig rart. Han mjauer, får store pupiller og begynner å riste på hodet. Ikke fort og brutalt, men mer som at han blir svimmel og ikke klarer å holde blikket på samme sted.

Er det noen som har opplevd det samme? Min mor slang ut en kommentar om epelepsi, hvordan reagerer dyr som har epelepsianfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å gi deg et veldig kort (men korrekt) svar, så kan det være alt mellom himmel og jord, og du bør ta pus til veterinær så snart som mulig. Å begynne å spekulere i hva som gir hva av symptomer her, ville bare være å skape forvirring og hale ut tiden. Pus til veterinær ASAP!

• Liker 3
Skrevet

Er det hun katt? Første som falte meg inn er løpetid. Hun katter har en tendens til å oppføre seg veldig merkelig da. Særlig når du nevnte øynene. Øynene kan bli litt rare. Katten jeg hadde tidligere kunne rulle seg og gni hodet inn i veggen eller på bakken. Sjangle bortover gulvet,jeg ble så redd engang at jeg tok henne med til vetrinæren. Livredd for at det var noe i veien med henne,etter undersøkelsen fikk jeg vite hun hun var parringsklar. Er jo sesong for det nå...

Skrevet

Pus til veterinær ASAP!

Enig,lurt å skjekke for sikkerhets skyld. De vil vite med en gang hva som er i veien!

Skrevet

Er det hun katt? Første som falte meg inn er løpetid. Hun katter har en tendens til å oppføre seg veldig merkelig da. Særlig når du nevnte øynene. Øynene kan bli litt rare. Katten jeg hadde tidligere kunne rulle seg og gni hodet inn i veggen eller på bakken. Sjangle bortover gulvet,jeg ble så redd engang at jeg tok henne med til vetrinæren. Livredd for at det var noe i veien med henne,etter undersøkelsen fikk jeg vite hun hun var parringsklar. Er jo sesong for det nå...

Kastrert hankatt =/

Ringer dyrlegen imorgen!

Skrevet

Kastrert hankatt =/

Ringer dyrlegen imorgen!

Okei,ja lurt det. Lykke til :)

Skrevet

Hmm så det på min gamle nå avdøde katt Ignis og det viste seg å være et drypp/mildt slag. Etter det var katten ganske "rar" og oppførte seg akkurat som din katt dette gjentokn seg noen ganger til det kom et skikkelig epilepsianfall som lammet katten og vimåtte dra den tunge veien til dyrlegen med den!.

Skrevet

Lykke til med pusen, håper alt er bra med den og at det bare er helt uskyldig. Kjempebra at du kontakter dyrlegen! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...