AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Søskenbarnet mitt er konfirmasjon i år, og jeg bare lurer på hvor mye det er vanlig å gi? Vet ikke om det har så mye å si, men litt info rundt: hun har ikke søsken, og vi er jo ikke en kjempestor familie (moren er alenemor og det utgjør søskenbarnet mitt sin side til 6 søskenbarn, to tanter og en onkel).
Gjest pysepusen Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Nederst på siden her står det en oversikt over hva som er "normalt" å gi Hos oss har vi aldri gitt til søskenbarn fordi det har mamma og pappa stått for. Men skulle jeg gitt til mitt søskenbarn hadde jeg nok gitt 3-500, alt etter hvor nære vi var. Vi ga 1000 til min lillesøster i fjor og det var visst veldig mye? 1
Vibi Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 1000 kroner til søsken syns jeg heller er lite enn veldig mye. Men det kommer jo mye an på tradisjonene i slekta. Jeg ville gitt 1000 kr til søskenbarn jeg sto nær, og hadde mye med å gjøre.
Gjest Antella Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Om jeg hadde vært voksen, etablert med grei økonomi hadde jeg gitt kr 600-1000 kr i ditt tilfelle. I og med at jeg ikke vet alderen din eller vet noe om du jobber eller er student, så svarer jeg også på følgende: Veldig ung student/skoleelev uten særlig inntekt: Blitt med på mors gave Student på 18 år, med bijobb: kr 300 Eldre student med bijobb/ung og nyetablert: kr 300-500 Det er som sagt vanskelig å si noe om hva du skal gi i og med vi ikke vet alderen din, eller hva du tjener.
Gjest dilemma Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 Jeg ga 500 til søskenbarnet mitt. Til mine tantebarn har jeg gitt 1500, mens mine barn får 500 fra sin onkel. Han vil ikke at jeg skal gi mer enn 500 til det tantebarnet som skal konfirmeres nå men jeg syns det blir feil å gi mindre til han enn jeg ga til brødrene. Jeg skjønner han også siden han ikke gir mer og det gir "feil" bilde, men når jeg har startet å gi en sum til de andre så kan jeg ikke gi mindre til de neste. Syns jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå