AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Jeg har lurt på å prøve dette serumet, men så mener jeg å ha lest om at MD ikke burde brukes når det er mye sol. Det er mulig det bare gjaldt dette serumet, men jeg tror det var MD generelt. Stemmer dette? Hvorfor er det i så fall farlig å bruke deti sollys?
Miah Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 Mange av MD sine produkter inneholder glykolsyre, noe som ikke kombineres bra med sol. Du kan helt trygt bruke for eksempel MDs Facial Cleanser om sommeren uten at det gjør noe - nettopp fordi dette er et produkt som vaskes av og ikke ligger på huden. MEN så lenge du bruker en god solkrem kan du helt fint bruke serumet om sommeren også. Kanskje ikke de dagene du steker deg på stranden, men ellers gjør det ingen verdens ting.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Takk for svar! Men hva er problemet med de produktene og sòl?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 Syren gjør huden mer mottaglig til solstråler.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Og det er farlig fordi? Jeg har i grunnen lyst på det serumet, men jeg vil ikke bruke solfaktor 30 i hele sommer...
kills Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 Du blir vel lettere brent, og huden eldres raskere når den er mer utsatt for den potensielt skadelige strålingen fra sola. Å bruke solfaktor er uansett lurt uavhengig av om man er i Norge eller utlandet. MD anbefaler å bruke SPF 15 eller oppover, så du trenger ikke å gå helt opp til 30 om du ikke ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå