Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 1. mai er ikke 50-øringer gangbar mynt, men du får fremdeles vekslet dem inn hos Norges Bank.

Her ble det is for alle 50-øringene. :-)

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har utrolig nok allerede husket det, for trodde det var innen 1. April :)

Skrevet

what? er dette sant? Jeg har ikke lest noe om dette..

Skrevet

Hmm. På tide å ta seg en tur i banken tror jeg. Hadde helt glemt dette jeg.

Skrevet

Oj. Trodde det bare var en vurdering de hadde, jeg. At det kanskje kom til å bli sånn en gang..

Skrevet

Man MÅ altså ikke veksle de inn før 1.mai? det står at de må innløse de, de neste 10 årene også?

Skrevet

Ja, de neste ti årene kan du veksle dem inn hos Norges Bank, men ikke andre banker. Da må du ta turen dit.

Skrevet

Takk for påminnelsen, Pysa. :) Jeg hadde glemt dette! Synes du fortjener flere plusser, men jeg fikk dessverre bare gitt deg en.

Skrevet

Skal bli deilig å slippe 50-øringene.

• Liker 2
Skrevet

Ja, de neste ti årene kan du veksle dem inn hos Norges Bank, men ikke andre banker. Da må du ta turen dit.

Det er vel ganske standard at dei aller, aller fleste bankar tek inn utgåtte myntar og sender dei til Oslo for kunden? Eg har i alle fall aldri vore nøydd til å reise dei femti mila til hovudstaden berre for å løyse inn gamle kronestykke/tiarar/femtiøringar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt rart spørsmål, men skal ikke jeg som butikkansatt ta imot 50øringer da, etter 1.mai? :P

Gjest Jim Jones
Skrevet

Etter 1. mai er ikke 50-øringer gangbar mynt, men du får fremdeles vekslet dem inn hos Norges Bank.

Her ble det is for alle 50-øringene. :-)

Her blir det å raske til seg alle 50-øringer og ta vare på dem for ettertiden.

Skrevet (endret)

Skjønner ikke hvorfor de skal fjerne 50-øringen? Det er da vitterlig tusenlappen som er den vanskelige valøren i norske betalingsmidler?!

Endret av kaprifolen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de skal fjerne 50-øringen? Det er da vitterlig tusenlappen som er den vanskelige valøren i norske betalingsmidler?!

Ikke for de som driver med store pengebeløp i kontanter. Finnes mange av de. Ikke fullt så mange som handler i 50-øringer, derfor ingen behov.

Det er synd, for 50-øringer har jeg samlet mye på og spart penger på. Mens nå vil alle varene bli 50 øre dyrere.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for de som driver med store pengebeløp i kontanter. Finnes mange av de. Ikke fullt så mange som handler i 50-øringer, derfor ingen behov.

Det er synd, for 50-øringer har jeg samlet mye på og spart penger på. Mens nå vil alle varene bli 50 øre dyrere.

Hvorfor tror du alle varer blir 50 øre dyrere?

• Liker 1
Skrevet

Det "forsvinner" årlig 50-øringer for flere milioner, derfor skal de fjernes.

AnonymBruker
Skrevet

Hva får deg til å tro at alle varer blir 50 øre dyrere?

Dersom en vare nå koster 12,90 vil den naturligvis ikke gå opp 50 øre til 13,40.

Glem ikke at mange betaler med bankkort, og da vil prisen på kassalappen bli det samme som i dag helt ned på øret korrekt.

• Liker 1
Skrevet

Litt rart spørsmål, men skal ikke jeg som butikkansatt ta imot 50øringer da, etter 1.mai? :P

Nei, det skal du ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...