Gå til innhold

Beste hårkur for tørt og tidligere behandlet hår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Håret mitt har blitt farget og bleket i mange år før i tiden, men jeg håper det er lenge nok siden at det jeg har på hodet nå er etter den tiden (klipte meg kort for noen år siden for å bli kvitt det dårlige håret).

Men håret mitt nå er veldig tørt, forslag til gode hårkurer?

Det trenger litt liv... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde samme problem som deg for litt side, så jeg ble anbefalt å prøve All Soft fra Redken. Og jeg må innrømme at det er en helt fantastisk hårkur. Håret kjennes mykere allerede ved første bruk.

Hvis du er interessert kan du finne den her: http://www.blivakker.no/product/redken/all-soft/RED0195/redken-all-soft-heavy-cream-argan-oil-250ml

Men det kan hende at den ikke virker like bra på din hårtype ;/

Men også for å forhindre tørt hår burde du la være å dusje håret i varmt vann. Varmt vann tørker ut håret, så kaldere det er jo bedre er det.

Om sommeren burde du bruke produkter som beskytter håret mot sola. På blivakker.no finner du masse gode produkter til din hårtype og til ditt bruk.

Finn deg en shampo, og balsam med lav pH.

Finn deg også gode produkter til hodebunnen. Hodebunnen produserer naturlig fuktighet som er hårets kilde til essensielle fettsyrer.

Prøv også å unngå for mye varme, som føning slettetang og krølltang.. Gi håret en pause når du ikke skal forlate huset. ;)

Håper noe av dette hjalp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over! All soft fra redken er best. Min absolutt favoritt, håret blir helt fantastisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moroccanoil sin skal være bra. Jeg bruker den røde fra Wella akkurat nå. Lukter nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Ikke bruk Redken! De tester på dyr! Wella SP har gode hårkurer. Fudge og Joico også. Disse tester ikke på dyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Moroccanoil sin er veldig god. Jeg bruker selv den med oransje lokk (der er en med brunt lokk også), og den fungerer kjempe bra på mitt hår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart ingen har nevnt Joico K-Pak Intense Hydrator Treatment for Dry, Damaged Hair, den er kjempe god!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart ingen har nevnt Joico K-Pak Intense Hydrator Treatment for Dry, Damaged Hair, den er kjempe god!!

Enig.

Jeg er også veldig glad i Matrix Ultra-Hydrating Conditioning Balm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk Redken! De tester på dyr! Wella SP har gode hårkurer. Fudge og Joico også. Disse tester ikke på dyr.

Er ikke alle som bryr seg om sånt...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å søkt på kvinneguiden etter en hårkur for tørt og ødelagt hår, så kom jeg fram til at Fudge Dynamite er den som ser ut til å være mest kjent for å hjelpe tørt og ødelagt hår! :)

Bestilte den på feelunique.com (søk Fudge Dynamite så finner du den med engang), allerede dagen etterpå fikk jeg til svar at den var blitt sendt! 121 kr, gratisk frakt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redeken Extreme eller Redeken drep fuel er veldig bra, og Joico K pack som noen andre her nevner.

Håret ditt mangler først og fremst proteiner pga behandlingen du har utsatt det for, overnevnte kurer inneholder dette. Det som er viktig etter å ha brukt proteinkur er å tilføre fuktighet. Shampo først, så kur, så en fuktrik balsam etterpå som gjerne også kan virke litt lengre enn vanlig i håret. Der er Redeken all soft bra eller for eks Sebastian Penetrate balsam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet at Joico har ingredienser som KAN være testet på dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kittycat

kjøpte lee stafford sin argan oil kur for eg trengte fukt siden det var så slitt pga bleking. men det funker ikkje med mindre du bruker den ofte, noe som eg ikkje har gjort. Men Aussie sine produkter er skikkelig gode. Merket forskjell fra første gang og det er en fryd å vaske håret med de. Jeg bruker serien for farget hår og den gir skikkelig fukt! spesielt 3 minute miracle-kuren (som også fins for slitt og langt hår) er konge. Fått mange priser den, og rimelig!! All soft fra Redken skal visst være bra, men dyr for meg, så Aussie er tipp topp! Fåes på Cubus, Sparkjøp, Vita og Kicks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette en fuktkur eller proteinkur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette en fuktkur eller proteinkur?

Det er en fuktighetskur, men Joico har en annen kur som heter Joico K-Pak Deep Penetrating Reconstructor Treatment for Damaged Hair som gjenoppbygger håret. Hvis du kombinerer disse to kan det hjelpe veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...