AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #1 Del Skrevet 2. april 2012 Er rever farlig? Jeg hørte noen i stua mi og gikk for å se hva dette var for noe og der ser jeg en rev. Den gikk og hjemte seg bak sofaen og jeg aner ikke hvordan jeg får den ut eller om jeg bør være forsiktig. Lukket opp hverandadøra og lukket døra inn til stuen da så den ikke flyr rundt i hele huset, men har fortsatt muligheten til å gå ut på egenhånd. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #2 Del Skrevet 2. april 2012 Nei da. Alkohol er farligere, for å si det sånn. Det er mange som er syke av kreft og diverse andre lidelser som tar seg en rev i ny og ne for å få til å slappe av fra smertene sine. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #3 Del Skrevet 2. april 2012 Nei da. Alkohol er farligere, for å si det sånn. Det er mange som er syke av kreft og diverse andre lidelser som tar seg en rev i ny og ne for å få til å slappe av fra smertene sine. Ikke den type rev, men dyret rev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #4 Del Skrevet 2. april 2012 Alle dyr kan bli farlige om de føler seg truet, men den vil ikke angripe deg så lenge du holder avstand. Rever er den flyktende typen. Du kan legge noe mat som dufter godt utenfor verandadøren og vente. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 2. april 2012 #5 Del Skrevet 2. april 2012 Åå, så søtt Jeg hadde tatt fram noe mat og kost med den. De er vel litt som hunder skulle jeg tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. april 2012 #6 Del Skrevet 2. april 2012 Ikke press den. Men om den har mulighet for å løpe ut, så vil det nok helst gjøre det ganske kjapt (om den er frisk). Rever er skye men ikke kjemperedde for mennesker. De vet at mennesker strør om seg med mat. Men blir den trua så har den tenner den kan bite med. Var pelsen fin eller lurvete? Halen tykk eller tynn? For det er mer typisk av skabbrev oppsøker hus. De blir syke mentalt og fysisk av å gå med skabb over tid. Og da mister de litt dømmekraft. Om den har skabb, så har du et problem. Spesielt om du har dyr hjemme hos deg. Skabb er noe drit å bli kvitt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 2. april 2012 #7 Del Skrevet 2. april 2012 Kun slagrev som er farlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterspeil Skrevet 2. april 2012 #8 Del Skrevet 2. april 2012 Hva er slagrev?? Har bare hørt om slagbjørn jeg Her har reven tatt en av kaninene våre Det var ikke populært! Men nå har vi en hund som nok kunne tatt reven. Noen som vet om hunder tar rev? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Captcha Skrevet 2. april 2012 #9 Del Skrevet 2. april 2012 Nei da. Alkohol er farligere, for å si det sånn. Det er mange som er syke av kreft og diverse andre lidelser som tar seg en rev i ny og ne for å få til å slappe av fra smertene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #10 Del Skrevet 2. april 2012 Åå, så søtt Jeg hadde tatt fram noe mat og kost med den. De er vel litt som hunder skulle jeg tro? Det er omtrent like lurt som å kose med en villrotte. Ville du gjort det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 2. april 2012 #11 Del Skrevet 2. april 2012 Hvordan gikk det med reven, TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 3. april 2012 #12 Del Skrevet 3. april 2012 Vaske rev Jyske rev Mikkel rev Sattosk rev På ei lita tavle. Best å være forsiktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #13 Del Skrevet 3. april 2012 Jeg ville lagd pelslue av den. Resten ville jeg gitt til reven ( de andre). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skywalker Skrevet 3. april 2012 #14 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) På Svalbard er rev farlig, på grunn av rabiestruselen. Ellers ikke. Men dersom du forsøker å gripe en redd rev med hendene vil den nok bite fra seg. Gi den mulighet til å rømme ut, og det gjør det. Rever kan forresten bli veldig tamme dersom man har den fra den er valp, det har jeg sett mange eksempler på. Men jeg er usikker på om det er lov å holde en rev som tamdyr. Endret 3. april 2012 av Skywalker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krembanan Skrevet 3. april 2012 #15 Del Skrevet 3. april 2012 Jeg vil også få besøk av en rev :gjeiper: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 3. april 2012 #16 Del Skrevet 3. april 2012 Tenker litt som Belle Gunnes. Hadde det vært sensommeren nå, så hadde jeg vært mindre bekymret for revevalper gjør mye teit i ungdommen med det samme de skilles fra sin mor, og er noen nysgjerrige lurver som havner i alskens rare situasoner. Men voksen rev - som denne er, tatt tiden på året, de er sky og holder seg unna mennesker. Og kommer ikke inn i hus med mindre de er skrubbsultne og lukter noe godt. Så hold et godt øye med om det er noe synlig "lurvete" på pelsen, ser den pjusk ut, så kan den ha skabb. Dersom verandadøren står åpen, forsøk å dempe lys og andre rømningsveien og stenge andre vinduer, så merker reven på firsk luft/lys hvor døra ut er. Dersom den ikke ganske raskt flyr ut igjen, ring viltnemda i din kommune og spør om råd. Kanskje det er noen ikke langt fra deg som har mulighet til å gi deg assistanse. Rever er som nevnt "fight or flight" type dyr når utsatt for andre rovdyr (som mennesker er). Truet inn i et hjørne vil det nok bite hardt for å redde livet, men om det har rømningsvei, så velger den trolig denne. Dersom du mistenker skabb, og du har hund og katt selv, så snakk med vetrinæren for behandling. Du kan også bli smittet, men reveskabb utgjør stort sett bare en plagsom og sterk kløe over lengre tid og blir sjelden mer alvorlig enn dette (står det på Wiki). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #17 Del Skrevet 3. april 2012 Er det en skabbrev bør uansett viltnemda i kommunen varsles, siden det er greit å ha oversikt over utbrudd av skabb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #18 Del Skrevet 3. april 2012 Ellers helt enig i Tirkes sitt gode svar (samme AB som over) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 3. april 2012 #19 Del Skrevet 3. april 2012 Åå, så søtt Jeg hadde tatt fram noe mat og kost med den. De er vel litt som hunder skulle jeg tro? Dette innlegget var humoristisk ment - sant?? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. april 2012 #20 Del Skrevet 3. april 2012 Viltnemnda vil gjerne skyte skabbrev ja. Skabben smitter veldig mellom rever og gjør at de blir veldig desorienterte og glemmer frykt. Og det kan ta tid før man blir kvitt skabb... dessverre. Det krever nedfrysning av ting som ikke kan vaskes hardt f.eks. Å fryse ned en sofa er ikke så enkelt :gjeiper: Revevalper er forresten veldig søte og morsomme og finner på mye merkelige greier Men ikke noe ha å som kjæledyr. Det er tross alt et vilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå