Gjest T0na Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Har nettopp laget meg en blogg på www.wordpress.com. Men lurer på om noen vet hvordan man kan få flere lesere? (ikke på "Hei besøk min blogg, fjortissmåten, vel og merke). Er det noen som har erfaring med wordpress som har litt tips? Hadde blitt veldig glad for det:) er jo ikke så morsomt å fortelle om ting til en pc, uten lesere...
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 Fin blogg! Kommenter tilbake? (standardmåten)
Gjest T0na Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Fin blogg! Kommenter tilbake? (standardmåten) Haha, vil ikke det slå negativt? Jeg syns hvertfall det kan være veldig irriterende, men hvis det er det som må til, så... haha
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 Haha, vil ikke det slå negativt? Jeg syns hvertfall det kan være veldig irriterende, men hvis det er det som må til, så... haha Vel, det vanligste er å bruke bloggen din som link i kommentarer du legger igjen hos andre. Hvis du kommenterer på blogg.no så har du tre felt, i tillegg til kommentarfeltet, å fylle i. Navn, e-post og URL. I URL legger du igjen adressen til bloggen din. Jo flere interessante kommentarer du legger igjen hos andre, jo flere blir nysgjerrige på bloggen din. Ønsker du å beholde leserne dine så må du skrive litt regelmessig (hvert fall en gang i uken, sånn ca) og skrive om ting som opptar deg, noe du kan skrive en del om fordi du har mange tanker om det. Enda en fordel hvis det er et unikt tema.
Gjest Nanne70 Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Let opp andre blogger innenfor noenlunde samme kategori som bloggen din, og bruk tid på å besøke disse og legg igjen gode kommentarer, da vil de som regel ta seg tid til å se innom bloggen din. Hvis du kommenterer her på KG, så kan du jo legge en lenke til bloggen din i signaturfeltet. Litt avhengig av hva du blogger om, så kan du jo eventuelt pinge innleggene din på f.eks. Side 2 blogg, Blogglisten eller hva de heter alle disse bloggportalene. Jeg blogger på hobbybasis selv, og har ikke kjempemange følgere, men en liten trofast gjeng som er flinke til å legge igjen kommentarer, og de har jeg fått gjennom å være flink til å kommentere på deres blogger.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 Hva er å "pinge" og hvordan gjør man det?
Gjest T0na Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 Let opp andre blogger innenfor noenlunde samme kategori som bloggen din, og bruk tid på å besøke disse og legg igjen gode kommentarer, da vil de som regel ta seg tid til å se innom bloggen din. Hvis du kommenterer her på KG, så kan du jo legge en lenke til bloggen din i signaturfeltet. Litt avhengig av hva du blogger om, så kan du jo eventuelt pinge innleggene din på f.eks. Side 2 blogg, Blogglisten eller hva de heter alle disse bloggportalene. Jeg blogger på hobbybasis selv, og har ikke kjempemange følgere, men en liten trofast gjeng som er flinke til å legge igjen kommentarer, og de har jeg fått gjennom å være flink til å kommentere på deres blogger. Takk for hjelp! Tar tipsene til meg . Men når man registrerer seg på blogglisten.no - hva vil det si? Blir bloggen mer synelig? Er litt amatør i bloggverden, Hehe 1
Gjest T0na Skrevet 2. april 2012 #8 Skrevet 2. april 2012 Vel, det vanligste er å bruke bloggen din som link i kommentarer du legger igjen hos andre. Hvis du kommenterer på blogg.no så har du tre felt, i tillegg til kommentarfeltet, å fylle i. Navn, e-post og URL. I URL legger du igjen adressen til bloggen din. Jo flere interessante kommentarer du legger igjen hos andre, jo flere blir nysgjerrige på bloggen din. Ønsker du å beholde leserne dine så må du skrive litt regelmessig (hvert fall en gang i uken, sånn ca) og skrive om ting som opptar deg, noe du kan skrive en del om fordi du har mange tanker om det. Enda en fordel hvis det er et unikt tema. Takk for hjelp , da skal det bli interessante kommentarer og regelmessig blogging!
Gjest Nanne70 Skrevet 2. april 2012 #9 Skrevet 2. april 2012 (endret) Hva er å "pinge" og hvordan gjør man det? Her kan du lese mer om "pinging" og hvordan og hvor du kan gjøre det Endret 2. april 2012 av Nanne70
Gjest Nanne70 Skrevet 2. april 2012 #10 Skrevet 2. april 2012 Takk for hjelp! Tar tipsene til meg . Men når man registrerer seg på blogglisten.no - hva vil det si? Blir bloggen mer synelig? Er litt amatør i bloggverden, Hehe Bare hyggelig, er ikke akkurat kjempeproff på blogging selv Ved å registrere bloggen din på Blogglisten kan du godt si at bloggen blir mer synlig, fordi flere blogglesere vil kunne finne deg der. Om du registerer deg på Side2 blogg kan det også hende at du får et innlegg på forsiden deres, og det vil kunne gi deg flere lesere. Kan du ikke legge en lenke til bloggen din her? Fikk lyst til å ta en titt
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #11 Skrevet 2. april 2012 Jeg kommenterer på en del faste blogger som handle om cirka det samme som min, og ser at noen besøker bloggen min via kommentarene på andre blogger. Du kan jo også legge ut bloggen din som link i signaturen her inne.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #12 Skrevet 2. april 2012 Hva skriver du om da? Ett tips er jo å oppsøke forum og diskusjoner om samme tema, og legge inn noen linker der. Bare pass på generell folkeskikk og alt det der - gud som det ødelegger en blogg image om personen bak den ikke gjør noe annet enn å spamme. Har et par blogger jeg aldri leser av prinsipp pga sånt.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #13 Skrevet 2. april 2012 Når du kommenterer, kan du jo noen ganger legge ved link til det du skriver på egen blogg. MEN, dette må ikke skje hver eneste gang. Jeg ser noen blogger legger igjen en link til ett innlegg de har skrevet, HVER ENESTE gang de kommenterer på blogger som er plukket ut av VGnett f.eks. Eller når de kommenterer hos toppbloggere. Det er skikkelig irriterende at noen aldri kan kommentere uten å legge igjen en ekstra link til egen blogg. Som regel får man en link til bloggen i nicket man velger når man kommenterer, så det er ikke nødvendig å pøse på med mer. Jeg har sluttet med å lese flere blogger som holder på med slik spamming HELE tiden. Og jeg er sikkert ikke den eneste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå