August Skrevet 24. mai 2002 #1 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg er godt i gang med å lage hjemmeside, jeg bruker FrontPage. Men så er det slik at jeg ikke vil at absolutt alt skal være tilgjengelig for alle. Skulle derfor ønske at jeg kunne legge inn et felt hvor man måtte skrive inn et passord for å komme videre. Jeg har sett dette i andre hjemmesider, men finner ikke ut hvordan dette lages. Håper noen kan hjelpe meg med en enkel måte å løse dette på.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 24. mai 2002 #2 Del Skrevet 24. mai 2002 Det er fleire ulike metodar å lage passord, nokre svært usikre, andre ganske sikre. Kva har du tilgang til på serveren der du har sidene? .htaccess (best) cgi, php - eller må det lagast i Javascript? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
August Skrevet 24. mai 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 24. mai 2002 Nå er ikke jeg så dreven til dette, så det vet jeg ikke. Som sagt så bruker jeg FrontPage. Ellers så bruker jeg Microsoft Image Composer. Det går også ann å legge inn HTML setninger. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 24. mai 2002 #4 Del Skrevet 24. mai 2002 Vel, javascript er i alle fall ei løysing du kan bruke då. Her er ei lenke til ulike løysingar: http://javascript.internet.com/passwords/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 25. mai 2002 #5 Del Skrevet 25. mai 2002 Du kan også registrere deg på http://www.bravenet.com. Da får du tilgang til masse bra tjenester - bl.a. passordbeskyttelse på sidene dine. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2002 #6 Del Skrevet 2. juni 2002 kan lage passord i frontpage programmet. Velg Skjema på Sett inn-menyen, og velg deretter Tekstboks for én linje. Skriv inn etiketten til passordfeltet direkte i skjemaet. Dobbeltklikk passordfeltet for å angi egenskapene for det. Skriv inn et navn som identifiserer passordfeltet, i boksen Navn. Skriv inn et tall som angir hvor mange tegn det skal være plass til i feltet, i boksen Bredde i antall tegn. Velg Ja under Passordfelt. (ellers kan du finne det på hjepmenyen søk på passord) mj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
August Skrevet 3. juni 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 3. juni 2002 Til mj Takk for tipset, men jeg får det likevel ikke til. Jeg gjør som du skrev og som det står om i hjelpfunksjonen, men jeg får ikke til å koble til den siden som skal være passordbeskyttet. Tror jeg må beskytte Web-område. Det står at jeg må åpne Web-området og gjøre følgende: Velg Sikkerhet på Verktøy-menyen, og velg deretter Tillatelser. Problemet er bare at Sikkerhet er ikke tilgjengelig - det lyser bare lysegrått. Vet ikke hvordan jeg kommer videre. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå