Jenne Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Jeg har jobbet hele 2011 på min nåværende arbeidsplass. På våren jobbet jeg 100%, men timelistebasert. Fra september - desember jobbet jeg på fast kontrakt. Jeg har nå fått tildelt 8 feriedager i 2012 (tilsvarende det jeg har jobbet i høst). Er ikke helt innefortsått med feriereglement ol. Får jeg kun feriedager beregnet på fast ansettelse? Gjelder ikke det jeg har jobbet på timeliste (selv om dette er 100%) for feriebergening? Jeg har alikevel muligheten til å ta ut 25 feiedager, men da er bare 8 lønnet. Men er ikke ferien uansett ulønnet - hva er da forskjellen på om jeg hadde tjent opp 8 eller 25 dager? Håper noen kan klare opp dette for meg.
Glitnir Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 Det er riktig som du sier at ferie alltid er ulønnet, og så er det feriepengene fra året før som skal dekke opp lønnsbortfallet. Jobber du i staten? Jeg vet de av og til "omregner" til lønnede feriedager, men du må i så fall sjekke at det stemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå