AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Jeg har fra før av en helt enkel katteluke for mine to katter. Nå har jeg kjøpt meg miniatyrhund, som vil kunne gå luka like greit som mine to katter. Vurderer derfor å kjøpre chipluke, men er litt skeptisk, har hørt at de av og til ikke virker når det er kaldt på vinteren. Hvilken luke er best av Sureflap og Petporte? Hvilken av lukene er størst? Har en ganske stor katt. Og: Hvem av dem går på strøm, og hvem går på batteri. Må ha en som går på batteri,da det ikke er stikkontakt der luka er. Disse lukene er jo dyre, så jeg har vurdert hvilke andre måter man kan gjøre det på for at hunden ikke skal gå luka, men jeg tipper det ikke er så mange andre løsninger.
S_Dreams Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 Jeg kjøpte en petporte kattedør, men denne funket ikke i det hele tatt. Den ville rett og slett ikke registrere chippen til noen av kattene mine. Skulle da gi den til min søster, men heller ikke der klarte de å registrere chippene. Så nå har jeg en swing dør med magnet. Men på disse dørene er det kun når pus skal inn at den må ha magneten, så hvem som helst kan jo gå ut.
la Flaca Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Vi brukte en trappegrind ved inngangen til yttergangen, som katten bare hoppet over og valpen ikke kom forbi. Men hvor praktisk det er kommer helt an på hvordan huset deres ser ut. Chip-luke får man jo til et par tusen. Verdt pengene tror jeg. Men det er to typer chiper og to typer lesere, viktig å sjekke katten og få riktig match. 1
Brunhilde Skrevet 4. april 2012 #4 Skrevet 4. april 2012 Jeg har SureFlap og har ingen problemer verken med å innlese chip eller med at den ikke virker om vinteren. Vi har hatt ned i minus 20 og døra virket helt fint. Den går på batteri. Dør med magnet er et alternativ, men jeg var ikke fornøyd. Magnetene som skulle henge i halsbåndet til katten var rett og slett lite holdbar, de knakk i festet, og det kostet et par hundrelapper å kjøpe nye. Min anbefaling er altså SureFlap.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #5 Skrevet 4. april 2012 Jeg har hatt magnetluke tidligere, men erfarte stadig at kattene mistet halsbåndet, eller dro med seg spiker og andre ting via magneten. Godt å høre at din SureFlap tåler sterk kulde Brunhilde.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #6 Skrevet 4. april 2012 Jeg har hatt magnetluke tidligere, men erfarte stadig at kattene mistet halsbåndet, eller dro med seg spiker og andre ting via magneten. Godt å høre at din SureFlap tåler sterk kulde Brunhilde. Noe jeg ikke har tenkt på før, er om chipleseren gjelder begge veier? At man må ha chip både for å komme seg inn, og for å komme seg ut? Hvis ikke kan jo hunden komme seg ut luka den også, men ikke inn igjen...
Brunhilde Skrevet 4. april 2012 #7 Skrevet 4. april 2012 Jeg har hatt magnetluke tidligere, men erfarte stadig at kattene mistet halsbåndet, eller dro med seg spiker og andre ting via magneten. Godt å høre at din SureFlap tåler sterk kulde Brunhilde. Noe jeg ikke har tenkt på før, er om chipleseren gjelder begge veier? At man må ha chip både for å komme seg inn, og for å komme seg ut? Hvis ikke kan jo hunden komme seg ut luka den også, men ikke inn igjen... Chip er jo bare for å komme inn, ja. Tenkte ikke på det da jeg svarte. Kanskje døren kan monteres "bak fram"? Bare en tanke som slo meg.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #8 Skrevet 4. april 2012 Okey. Problemet med å snu luka feil vei, er at jeg har noen nabokatter som er innom på natta, og de kommer seg jo da ikke ut igjen på egenhånd. Hm, en utfordring, dette.
Snuppelupp ! Skrevet 8. april 2012 #9 Skrevet 8. april 2012 Vi har hatt mye problemer med katteluke. De to kattene våres er tre år og vi har vell hatt fire forskjellige katteluker... Vi hadde chipluke en periode (husker ikke merket), men etter et halvt år funket hverken katteluka eller chipen på halsbåndet. Så det var bare bortkastet penger hos oss...
Brunhilde Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 Vi har hatt mye problemer med katteluke. De to kattene våres er tre år og vi har vell hatt fire forskjellige katteluker... Vi hadde chipluke en periode (husker ikke merket), men etter et halvt år funket hverken katteluka eller chipen på halsbåndet. Så det var bare bortkastet penger hos oss... Det er jo ikke chip på halsbåndet, vel? Chipen settes i kattens nakke ved hjelp av en sprøyte og er egentlig en id-merking. Min ene katt er bare chippet, den andre har i tillegg en liten tatovering i øret som sier "id". Det er ikke magnetdør du har hatt som sluttet å virke? Hvis magneten faller av halsbåndet, så virker jo ikke døren heller. Nå har jeg hatt dør av merket SureFlap i 2 år, og med mindre man kan kalle det å skifte batteri én gang et problem, så har døra fungert helt problemfritt hos oss. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå