Gå til innhold

Kan ikke spise noe ut å gå opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier nå 63,5 og startvekten var 65,8. Er 167 cm. Jeg teller kalorier og trener minst 5 ganger i uken, spiser variert og bra, men tok meg en spisedag på lørdag, og spiste en pizza og tok to glass vin. På fredag morgen veide jeg 62,7, på søndag 63,9??? Hvordan går det an. Jeg blir så sykt umotivert og lei meg, når jeg står på så bra og tar en dag for å kose meg og alt går adundas, veide meg igjen i dag og da var jeg nede på 63,5, men det er skikkelig surt..

Hvorfor?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier nå 63,5 og startvekten var 65,8. Er 167 cm. Jeg teller kalorier og trener minst 5 ganger i uken, spiser variert og bra, men tok meg en spisedag på lørdag, og spiste en pizza og tok to glass vin. På fredag morgen veide jeg 62,7, på søndag 63,9??? Hvordan går det an. Jeg blir så sykt umotivert og lei meg, når jeg står på så bra og tar en dag for å kose meg og alt går adundas, veide meg igjen i dag og da var jeg nede på 63,5, men det er skikkelig surt..

Hvorfor?

Det er vann, ikke fett. Slutt å veie deg hver dag.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har egentlig fast dag for veie meg på mandager, men liker å følge med i løpet av uken også. Men hvordan kan det være så mye vann??

AnonymBruker
Skrevet

du veier deg alt for ofte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er pent umulig å gå opp 1-2 kg i løpet av to dager. Skjønner at du blir umotivert, men slapp av: dette er vann og en full magesekk - ikke fett.

Jeg vil anbefale at du unngår å veie deg rett etter et spisegilde. Det gir et dårlig bilde av din reelle vekt, og du blir dessuten demotivert.

• Liker 1
Skrevet

Som de andre sier, ikke vei deg hver dag, jeg kan fint veie 76.9 ene dagen og 73.8 andre dagen!:P

AnonymBruker
Skrevet

La den faste veiedagen være fredags morgen?

AnonymBruker
Skrevet

Det er pent umulig å gå opp 1-2 kg i løpet av to dager. Skjønner at du blir umotivert, men slapp av: dette er vann og en full magesekk - ikke fett.

Jeg vil anbefale at du unngår å veie deg rett etter et spisegilde. Det gir et dårlig bilde av din reelle vekt, og du blir dessuten demotivert.

Oi, det har jeg aldri tenkt over før..

Kanskje derfor jeg fikk sjokk over vekten min da jeg veide meg på julaften ETTER middag.. hahaha ^^,

Huff..

(jeg er ikke TS altså)

Skrevet (endret)

Dette høres ut som en kombinasjon av flere ting. Pizza har mye salt og karbohydrater, som både binder vann og som nødvendigvis vil få deg til å veie mer.

Vekten du veide dagen etter er ikke permanent; og det er viktig at du greier å se dette over lengre perspektiv. Å veie seg hver dag er ikke lurt, men det er veldig lett å gjøre. Jeg gjorde det selv i begynnelsen; men kom frem til at jeg ble veldig deppa av det når jeg hadde spist sunn mat og likevel veide mer enn dagene før f.eks.

Kroppen din går i sykluser og du vil ikke veie det samme hver dag uansett; det beste er å innse dette og bare fortsette å spise det du burde for å holde kroppen sunn og mett:)

I tillegg er det mange som veier opp til 3 kilo mer om kvelden enn de gjør om morgenen med tom mage og tom blære. Andre skiller det noen hundre gram for - kilo alene er aldri en sikker kilde. Mange veier mange kilo for mye, uten å egentlig være overvektige/usunne, mens andre er ganske lette men har fett plassert på de merkeligste steder. Jeg synes ikke du skal henge deg opp i vekt så masse, men kanskje forsøke deg med å ta en skikkelig utredning hos et treningssenter som kan gi deg fettprosent osv, eller at du måler deg med målebånd i tillegg til vekten.

Ikke for at du skal oppleve det som et regime, men fordi vekt er ganske unøyaktig som metode alene, og vil kanskje gi deg nedturer du ikke fortjener!

Du er sikkert flink; behandle deg selv (og belønn deg selv!) deretter:)

Lykke til!

Endret av frøkenfryd
Gjest Rastl0s
Skrevet

Vei deg om morgenen 1 gang i uka. Ikke hver dag med vann/mat i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...