AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 jeg og min sammboer har nettopp flyttet i hus, og vi har bodd her i 2 mnd nå,og det er så sinnsykt med katter her i nabolaget. vi har to japanske spisshunder, de bryr seg ikke om kattene bare ser på de gå rundt i hagen mens de også er der. vi skal bygge koi dam til sommeren, og da vil nok kattene forsyne seg vilt av fiskene mine, men jeg har lest at kattene pleier å ta 1-3 fisker smake og finne ut at dette ikke smakte godt. men problemet er at jeg kan ikke la ALLE kattene få prøvesmake så vi hadde tenkt å skaffe oss en katt selv, fordi jeg har hørt fra venner som har katt at katter holder terretorie. og hvis jeg skaffer meg en stor han katt så vil bare min egen katt gå på eiendommen vår, for det vil være hans terretorie og andre katter vil holde seg vekke? er dette riktig? jeg har hatt katt før men det var familiens katt, en perser, den er enda hjemme i barnsdomshjemmet. men foreldrene mine har jo ikke peilingm de bare steller den og gir den mat, og setter pris på selskapet dens. jeg har isåfall veldig lyst på en bengal, de er så nydelige 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 Du vet du bor i norge? Og at fiskene dine uansett vil dø til vinteren? 2
ninuska_ Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Alle naboene våre får besøk av alle kattene i nabolaget. På verandaen til min nærmeste nabo lå det 6 stk og solte seg for to dager siden 2
Gjest Bobler Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 Du vet du bor i norge? Og at fiskene dine uansett vil dø til vinteren? Du veit at Koi går i dvale? Og så lenge dammen er dyp nok, så overlever de vinteren? 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Du veit at Koi går i dvale? Og så lenge dammen er dyp nok, så overlever de vinteren? jeg har en 2000 liters tank som jeg overvintrer de i, og dammen skal være 1-5 meter dyp på det dypste. uansett, her var det ikke mye hjelp å få nei!! hilsen ts..
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 Du vet du bor i norge? Og at fiskene dine uansett vil dø til vinteren? Du må være iselin fra paradise du? trodde hun var one of a cind men du slo kaka du!! 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 Hvis dammen er så dyp, så vil vel fiskene etterhvert skjønne at katter på overflaten er skummelt, og holde seg unna? Og bred nok slik at de er trygge midt i dammen selv om pusene sitter ved kanten? Nå vet jeg ikke mye om bengaler, men du bør jo undersøke forskjellige raser hvis den absolutt skal være territorial? Hannkatter vil jo markere sitt område, men du risikerer sterk kattepiss lukt over hele hagen, ofte innendørs og ekstremt sure naboer når han blir våryr og mjauer hele døgnet. En kastrert hann vil jo ikke være såå territorial.. Hadde gått for sterilisert hunnkatt som vil være mye ute. Sørg for god sosialisering med hundene da!
Ryvre Skrevet 2. april 2012 #8 Skrevet 2. april 2012 Ingenting er 100% verken den ene eller den andre veien. Kjenner en med en dam i hagen med gullfisker. Selv han ofte ser katter i området så har han enda inke mistet en eneste fisk. Skaffer du deg en katt selv så kan du risikere at den blir grisebanket av de andre kattene der, men den kan også ta over området så andre katter forsvinner....eller man kan risikere at den blir venn med alle de andre kattene som var tilfellet med min hunnkatt ...
Aurora M. Skrevet 2. april 2012 #9 Skrevet 2. april 2012 Jeg synes nok i utgangspunktet det er en dårlig idè å skaffe seg katt fordi den skal holde nabokattene unna fiskedammen, og fordi bengaler er nydelige. For det første er det ikke garantert at katten vil makte å holde andre katter unna hagen, hvis den i det hele tatt bryr seg om å prøve. Hvis de var der først, anser de det nok som sitt territorie, og en ny katt vil i starten ha mer enn nok med å finne sin plass. Og er du riktig heldig, får du en katt som Pusina mi, som heller løper inn igjen og gjemmer seg bak skjørtekanten til 'mor' enn å ta opp kampen mot nabokattene, selv om de står på dørterskelen.. Det er mye jobb med en kattunge. Den skal (som noen over nevner) sosialiseres med hundene, den må holdes inne i mange uker før den kan slippes ut, og må vennes til ut/inn før den kan gå alene ute m.m. Det er i det hele tatt et stort ansvar, og utgangspunktet for å ta det på seg må være at en virkelig ønsker seg katt for kattens egen del, så og si. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #10 Skrevet 3. april 2012 Du må være iselin fra paradise du? trodde hun var one of a cind men du slo kaka du!! one of cind? Slo kaka? 4
Gjest Lille-pus Skrevet 3. april 2012 #12 Skrevet 3. april 2012 Skal jeg skrive en sang om dette? - og så kan vi flytte til SnikkSnakk om det skjærer ut 1
pinar Skrevet 3. april 2012 #13 Skrevet 3. april 2012 Jeg synes nok i utgangspunktet det er en dårlig idè å skaffe seg katt fordi den skal holde nabokattene unna fiskedammen, og fordi bengaler er nydelige. For det første er det ikke garantert at katten vil makte å holde andre katter unna hagen, hvis den i det hele tatt bryr seg om å prøve. Hvis de var der først, anser de det nok som sitt territorie, og en ny katt vil i starten ha mer enn nok med å finne sin plass. Og er du riktig heldig, får du en katt som Pusina mi, som heller løper inn igjen og gjemmer seg bak skjørtekanten til 'mor' enn å ta opp kampen mot nabokattene, selv om de står på dørterskelen.. . Min katt er nyeste katt i området, og også sjefen. Hun kan til nød godta at de samles på plassen foran naboens hus, men de skal bare våge og komme utenfor vårt hus. Til tross for at det bor to katter til i dette huset. Så katter er veldig forskjellige
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #14 Skrevet 3. april 2012 Min katt er nyeste katt i området, og også sjefen. Hun kan til nød godta at de samles på plassen foran naboens hus, men de skal bare våge og komme utenfor vårt hus. Til tross for at det bor to katter til i dette huset. Så katter er veldig forskjellige Ja, katter er forskjellige, men en katt av typen du beskriver er vel mildt sagt ikke noe man kan regne med eller ha som utgangspunkt for å få katt - nettopp av den grunn at katter er forskjellige. 1
pinar Skrevet 3. april 2012 #15 Skrevet 3. april 2012 Ja, katter er forskjellige, men en katt av typen du beskriver er vel mildt sagt ikke noe man kan regne med eller ha som utgangspunkt for å få katt - nettopp av den grunn at katter er forskjellige. Neida, det mente jeg ikke heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå