Gå til innhold

Hva tjener man i barnehage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som jobber i barnehage?

- Er du assistent eller er du utdannet (evt. hva da)?

- Hvor mye ansinitet har du?

- Hva tjener du i timen?

Selv er jeg hjelpepleier og vurderer å søke i barnehage som assistent, er 100 % stilling, men lurer på om jeg vil komme til å gå ned mye i lønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Er du assistent eller er du utdannet (evt. hva da)? Assistent

- Hvor mye ansinitet har du? 0 år

- Hva tjener du i timen? 145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% og tjener 250 i året som assistent. Har jobbet her i 1,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

127kr timen, jobbet som assistent i 2 år.

Latterlig dårlig betalt bare så du er klar over det:(

Om du er utdannet hjelpepleier, skal du få lønn som fagarbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet førskolelærer, og som pedagogisk leder tjener jeg 350000 i året (det blir vel rundt 180 kr. timen).

Selv om du er utdannet hjelpepleier kan du ikke forvente å få fagarbeiderlønn. Søkes det etter en assistent er det assistentlønn som tilbys. Noen arbeidsgivere vil likevel kunne gi fagarbeiderlønn, men det er ingen automatikk i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor verdsettes den jobben så lite? Er det ikke så viktig å lære barn nye ting, å være en pedagog?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er utdannet førskolelærer, og som pedagogisk leder tjener jeg 350000 i året (det blir vel rundt 180 kr. timen).

Selv om du er utdannet hjelpepleier kan du ikke forvente å få fagarbeiderlønn. Søkes det etter en assistent er det assistentlønn som tilbys. Noen arbeidsgivere vil likevel kunne gi fagarbeiderlønn, men det er ingen automatikk i dette.

Ofte så utlyses assistenstillinger som "assistent/fagarbeider/barne-og ungdomsarbeider søkes". Ytterst sjelden det utlyses KUN til assistent.