Gå til innhold

Hva tjener man i barnehage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som jobber i barnehage?

- Er du assistent eller er du utdannet (evt. hva da)?

- Hvor mye ansinitet har du?

- Hva tjener du i timen?

Selv er jeg hjelpepleier og vurderer å søke i barnehage som assistent, er 100 % stilling, men lurer på om jeg vil komme til å gå ned mye i lønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Er du assistent eller er du utdannet (evt. hva da)? Assistent

- Hvor mye ansinitet har du? 0 år

- Hva tjener du i timen? 145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% og tjener 250 i året som assistent. Har jobbet her i 1,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

127kr timen, jobbet som assistent i 2 år.

Latterlig dårlig betalt bare så du er klar over det:(

Om du er utdannet hjelpepleier, skal du få lønn som fagarbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet førskolelærer, og som pedagogisk leder tjener jeg 350000 i året (det blir vel rundt 180 kr. timen).

Selv om du er utdannet hjelpepleier kan du ikke forvente å få fagarbeiderlønn. Søkes det etter en assistent er det assistentlønn som tilbys. Noen arbeidsgivere vil likevel kunne gi fagarbeiderlønn, men det er ingen automatikk i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor verdsettes den jobben så lite? Er det ikke så viktig å lære barn nye ting, å være en pedagog?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er utdannet førskolelærer, og som pedagogisk leder tjener jeg 350000 i året (det blir vel rundt 180 kr. timen).

Selv om du er utdannet hjelpepleier kan du ikke forvente å få fagarbeiderlønn. Søkes det etter en assistent er det assistentlønn som tilbys. Noen arbeidsgivere vil likevel kunne gi fagarbeiderlønn, men det er ingen automatikk i dette.

Ofte så utlyses assistenstillinger som "assistent/fagarbeider/barne-og ungdomsarbeider søkes". Ytterst sjelden det utlyses KUN til assistent.

Så som hjelpepleier går hun som barne-og ungdomsarbeider og får lønn deretter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 tusen brutto i året for assistent uten ansiennitet. Det fikk jeg da jeg jobbet dette. Latterlig lav betalt jobb. Derfor sluttet jeg noen måneder senere - mye å gjøre, masse stress, mye ansvar, samtidig får man nesten ingenting i lønn. Nei, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får altfor dårlig betalt for å jobbe i barnehage. Det er et stort ansvar vi har, vi har tross alt ansvar for de mest verdifulle menneskene, foreldrene har. Det er mye tungt arbeid og stress. Ofte underbemannet også.

Tenker ofte det er verdt å jobbe i barnehage med tanke på all den gleden barna gir meg, men vet ærlig talt ikke hvor lenge jeg orker, med tanke på stress og en følelse av å aldri strekke til. Jeg vil ha tid til å sitte med et barn og lese lenger en tre minutter før, noen andre trenger meg feks;P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som jobber i barnehage?

- Er du assistent eller er du utdannet (evt. hva da)?

- Hvor mye ansinitet har du?

- Hva tjener du i timen?

Selv er jeg hjelpepleier og vurderer å søke i barnehage som assistent, er 100 % stilling, men lurer på om jeg vil komme til å gå ned mye i lønn...

Jeg er utdannet spesialpedagog og har med full opptjening 418 000 i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barne- og ungdomsarbeider

11 års ansiennitet

Ca 360000 kr i året

Oslo kommune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...