Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jente. God ide, skal tenke over om det var noen. :)

Jeg har ellers på film at hun synger "Im a big, big girl.. in a big, big world" når hun var 2 år. Tenkte å ha med det på en filmsnutt.. først høre hun selv synge, så bilder oppover, og til slutt sangen med melodi nå når hun er stor.

Dattern min og to venner sendte inn dvd til MGP Jr for noen år siden. De kom ikke med, men de er skikkelig søte. Denne dvd'n, filmer fra konkurranser og bilder fra oppveksten kunne jeg tenke meg å vise fram på en eller annen måte på konfirmasjonen.

Vet bare ikke hvordan jeg skal gjøre det da det er musikk på MGP innspillingen og konkurransefilmene.

Jeg bør vel gå inn på den andre tråden din å se om du har fått noe teknisk hjelp ;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjorde vi med stor suksess. :)

Det var vel knapt et tørt øye etterpå. Brukte "You'll be in my heart" fra Løvenes Konge. Veldig passende, og med litt morsomme bilder og treffende korte tekster ble det latter og tåretørking samtidig.

Veldig rørende!

Begynner å få mange tips og ideer nå.

"Father and son" med Cat stevens, "You'll be in my heart" med Løvenes konge, og big, big, girl"

Kan tro de skal få brynt seg! :fnise:

Gjest Sobril
Skrevet

Det er noe med slike "festsanger" som bare er ustyrtelig flaut. Jeg har sagt ifra til alle mine kjære at dersom jeg noensinne skal ha en stor fest må det for guds skyld IKKE være sanger. Da tror jeg rett og slett jeg går :sjenert:

Skrevet

Og jeg elsker slike sanger! :rodmer: Synes bare det er gøy at det er litt flaut, jeg! Kjempekoselig og rørende er det :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Dattern min og to venner sendte inn dvd til MGP Jr for noen år siden. De kom ikke med, men de er skikkelig søte. Denne dvd'n, filmer fra konkurranser og bilder fra oppveksten kunne jeg tenke meg å vise fram på en eller annen måte på konfirmasjonen.

Vet bare ikke hvordan jeg skal gjøre det da det er musikk på MGP innspillingen og konkurransefilmene.

Jeg bør vel gå inn på den andre tråden din å se om du har fått noe teknisk hjelp ;)

Kan tenke meg det blir kanonbra hvis du får det til! Det var jo helt spesielt! Håper vi får svar på datatråden. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Litt avsporing her, sorry.

Moddene her mener at det ikke er behov for en egen undergruppe for bl.a konfirmasjoner, men her må vi faktisk lete oss gjennom flere grupper som "Barn og familie" og "Datatråder" istedenfor at vi kunne ha de samlet under en gruppe :snurt:

• Liker 2
Skrevet

Det er noe med slike "festsanger" som bare er ustyrtelig flaut. Jeg har sagt ifra til alle mine kjære at dersom jeg noensinne skal ha en stor fest må det for guds skyld IKKE være sanger. Da tror jeg rett og slett jeg går :sjenert:

Vår kjære sobril, så fin når hun beveger seg vuggende,

bortover Karl Johan i de nyinnkjøpte muggene!

Men kall henne bare ikke for sugga,

for da får du en på tygga!

hihi.. klarte ikke la være nå. :fnise:

Skrevet

Litt avsporing her, sorry.

Moddene her mener at det ikke er behov for en egen undergruppe for bl.a konfirmasjoner, men her må vi faktisk lete oss gjennom flere grupper som "Barn og familie" og "Datatråder" istedenfor at vi kunne ha de samlet under en gruppe :snurt:

Helt enig, burde jo vært en tråd over "konfirmasjon, jubileumer, barneselskap" f.eks. med tips og ideer.

Det er jo hvert år, og da hadde det vært så fint å hatt alt dette på en plass hvor vi kunne delt tips og ideer.

AnonymBruker
Skrevet

Litt på siden, men denne sangen er nesten et must i en jentekonfirmasjon:

Kan brukes som bakgrunnsmusikk mens man viser bilder på storskjerm fra jentas liv.

Denne sangen krever en pappa, å det er ikke alle som har. Synes derfor det blir feil å skrive at den er et must i en jentekonfirmasjon.

Min datter har en fraværende pappa å denne her ville bare gjort det pinlig. Men den er fin der konfirmanten har en pappa.

Gjest Sanne_
Skrevet

Vi hadde" Norge i rødt hvitt og blått" til vår sønn. Og siste vers lød slik : For din fremtid vi ønsker det beste! Og ha takk for alt det du har vært! I et liv får man bruk for det meste- så ta vare på alt du har lært.

Og husk hvor enn du reiser i landet-hvor du sommerens jordbær har fått. Hagen vår ikke langt ifra vannet. Det er Bømlo i rødt hvitt og blått!

Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Vår kjære sobril, så fin når hun beveger seg vuggende,

bortover Karl Johan i de nyinnkjøpte muggene!

Men kall henne bare ikke for sugga,

for da får du en på tygga!

hihi.. klarte ikke la være nå. :fnise:

Muggene mine er faktisk kjøpt - så den skal du få for, men sugga og tygga rimer ikke - så akkurat DER hører jeg levende for meg dette unisone koret som gjør at ansiktet mitt blir varmt, svetten begynner å sile på ryggen og håra reiser seg på armene (for SÅ ille er det faktisk for undertegnede når det gjelder denne "syngingen") :gjeiper:

Endret av Sobril
Skrevet

Muggene mine er faktisk kjøpt - så den skal du få for, men sugga og tygga rimer ikke - så akkurat DER hører jeg levende for meg dette unisone koret som gjør at ansiktet mitt blir varmt, svetten begynner å sile på ryggen og håra reiser seg på armene (for SÅ ille er det faktisk for undertegnede når det gjelder denne "syngingen") :gjeiper:

Hehe.. stemmer vel at de får seg en på tygga da. ;)

Pris deg lykkelig at du ikke har meg til venn da, for jeg hadde nok likt å skremt deg litt.. :lur:

Skrevet (endret)

Vi hadde" Norge i rødt hvitt og blått" til vår sønn. Og siste vers lød slik : For din fremtid vi ønsker det beste! Og ha takk for alt det du har vært! I et liv får man bruk for det meste- så ta vare på alt du har lært.

Og husk hvor enn du reiser i landet-hvor du sommerens jordbær har fått. Hagen vår ikke langt ifra vannet. Det er Bømlo i rødt hvitt og blått!

Det var fint! :) Familien min er også frå Bømululu. hehe (Bømlo på vestlandet altså..)

Endret av Rakel
Gjest Gjest
Skrevet

Denne sangen krever en pappa, å det er ikke alle som har. Synes derfor det blir feil å skrive at den er et must i en jentekonfirmasjon.

Min datter har en fraværende pappa å denne her ville bare gjort det pinlig. Men den er fin der konfirmanten har en pappa.

Trenger man å ta alt så himla bokstavlig da? At noen skriver den er "et must" er jo en personlig vurdering, ikke en befaling om at alle jenter må ha den sangen i konfirmasjonen sin. Får være måte på å være hårsår.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke jeg skrevet en konfirmasjonssang til deg en gang for mange år siden, Rakel? Eller forveksler jeg deg med en annen bruker?

• Liker 1
Skrevet

Har ikke jeg skrevet en konfirmasjonssang til deg en gang for mange år siden, Rakel? Eller forveksler jeg deg med en annen bruker?

Det stemmer Pet! Du hjalp meg for 8 år siden da eldste datteren min konfirmerte seg i 2004.

Det var knallbra!! :) Husker du snakket om å starte firma med dette som du var kanongod til.

Skrevet

Her er sangen forresten: Sipper enda når jeg synger den. :rodmer:

Sangen var etter melodien "Kjærlighetsvisa":

En sommernatt for lenge, lenge siden

da ble ei herlig lita jente født.

Det kjentes som om noen stoppet tiden,

har aldri sett så vakkert og så søtt

Når øynene og hendene fant mine

Et øyeblikk så nytt, men dog så kjent

Ingen var så søt som du, da

Ingen var så søt som du.

Så kom versene "ingen var så sta som du da"

og til slutt "ingen er så stolt som oss nå!

Jeg var i siste liten og hadde aldri klart det uten deg da. :)

• Liker 1
Skrevet

Ingen som har noen nyere meloditips....? :sjenert:

Gjest Sanne_
Skrevet

Ene venninnen min komponerte en sang til min andre sønn," mellom bakkar og berg utved havet" og Emilsangen(hujedamegsåntbarn hanvar) med litt snillere tekst enn orginalen da. Fikk fram smilet husker jeg da han kunne finne på noen røverstreker. Annethvert vers myknet den. Hun laget også en av; " vi ere en nasjon vi med" og "de nære ting" annethvert vers til min yngste. Prøve legge inn et vers her..

Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg brukte Teddybjørnens vise:

Jeg fødte i år seksog nitti,

ei jente så vakker og fin,

øynene var blå, vakre hender små.

..................

Men jeg diktet flere sanger før jeg valgte denne, de ble diktet på melodiene- Blåmann blåmann (den ble forkastet fordi den ble så "tung" i melodien) Per spellmann og lille vacra Anna.

Da jeg ble konfirmert fikk jeg en sang laget på melodien: Å mannen ville fra nissen flytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...