Rakel Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Sitter her og prøver å snekre sammen en sang, men kommer ikke på noe annet enn "bamsefar i lia" , "musevisa" osv. Noen som har noen spreke tips til melodi? (Tar også varmt imot tips til originale kaffi/takk for maten sanger, eller andre innslag til konfirmasjonsheftet)
Romilo Skrevet 1. april 2012 #2 Skrevet 1. april 2012 Så, en hel gjeng skal sitte rundt bordet og synge kjedelige viser der hele gjengen egentlig bare mumler? På min konfirmasjon droppet vi det, for det ville bare blitt lav summing av noen, heh. Hva med å lage film og vise på lerret i stedet? Mye morsommere! 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 Så, en hel gjeng skal sitte rundt bordet og synge kjedelige viser der hele gjengen egentlig bare mumler? På min konfirmasjon droppet vi det, for det ville bare blitt lav summing av noen, heh. Hva med å lage film og vise på lerret i stedet? Mye morsommere! Deg om det. Ts spør ikke om hun skal ha sanger eller ikke, men ber om melodiforslag. Se her, kanskje du får noen tips; http://www.1001sang.no/ Eller hva med denne; 1
Rakel Skrevet 1. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2012 (endret) Så, en hel gjeng skal sitte rundt bordet og synge kjedelige viser der hele gjengen egentlig bare mumler? På min konfirmasjon droppet vi det, for det ville bare blitt lav summing av noen, heh. Hva med å lage film og vise på lerret i stedet? Mye morsommere! Helt enig, blir ofte sånn. Skal også lage en film, men vet ikke hva jeg trenger av program for å få det til. (har lagt spørsmål om det under "data") Syns det er kjekt dersom sangen er humoristisk slik at det blir litt smil og latter rundt bordet, men må ha en sprekere tekst nettop av den grunn. Endret 1. april 2012 av Rakel
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 Helt enig, blir ofte sånn. Skal også lage en film, men vet ikke hva jeg trenger av program for å få det til. (har lagt spørsmål om det under "data") Syns det er kjekt dersom sangen er humoristisk slik at det blir litt smil og latter rundt bordet, men må ha en sprekere tekst nettop av den grunn. Så flink du er som dikter selv da. Jeg har kjøpt noen ferdige på nettet. De er båe spreke og full av humor. Fine sanger som har flere alternativer til vers. 1
Rakel Skrevet 1. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2012 Deg om det. Ts spør ikke om hun skal ha sanger eller ikke, men ber om melodiforslag. Se her, kanskje du får noen tips; http://www.1001sang.no/ Eller hva med denne; hehe.. passet bra, hadde jeg bare hatt sangstemme.
Rakel Skrevet 1. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 1. april 2012 Så flink du er som dikter selv da. Jeg har kjøpt noen ferdige på nettet. De er båe spreke og full av humor. Fine sanger som har flere alternativer til vers. Liker å dikte og rime, og har laget eller hjulpet til i de fleste lag, men nå når det gjelder mi egen, står det helt stilt. Men få høre, få høre noen tips... :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #9 Skrevet 1. april 2012 Liker å dikte og rime, og har laget eller hjulpet til i de fleste lag, men nå når det gjelder mi egen, står det helt stilt. Men få høre, få høre noen tips... :gjeiper: Gutt eller jente? Har h*n noen favorittsang, eller hadde h*n noen favorittsanger som barn? Kan jo kanskje bruke melodiene derfra
skruf Skrevet 1. april 2012 #10 Skrevet 1. april 2012 Jeg er så glad at jenta mi, som snart er konfirmant, har sagt at hun IKKE vil ha sanger eller taler på dagen sin!! Men vi kommer til å overraske henne med en powerpoint på storskjerm med bilder fra hun var liten baby og frem til nå da.........med fin musikk til..
Rakel Skrevet 1. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 1. april 2012 Hmm.. Noe av Øystein Sunde? ^^ Gud, tror ikke vi klarer å henge med i svingene der. :gjeiper:
Gjest Lulla Skrevet 1. april 2012 #12 Skrevet 1. april 2012 Litt på siden, men denne sangen er nesten et must i en jentekonfirmasjon: Kan brukes som bakgrunnsmusikk mens man viser bilder på storskjerm fra jentas liv. 1
skruf Skrevet 1. april 2012 #13 Skrevet 1. april 2012 Litt på siden, men denne sangen er nesten et must i en jentekonfirmasjon: Kan brukes som bakgrunnsmusikk mens man viser bilder på storskjerm fra jentas liv. Den var fin!!! Jeg hadde litt i hodet Isnt she lovely med stevie wonder...........litt klisje ja..... 1
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2012 #14 Skrevet 1. april 2012 Jeg er så glad at jenta mi, som snart er konfirmant, har sagt at hun IKKE vil ha sanger eller taler på dagen sin!! Men vi kommer til å overraske henne med en powerpoint på storskjerm med bilder fra hun var liten baby og frem til nå da.........med fin musikk til.. Det gjorde vi med stor suksess. Det var vel knapt et tørt øye etterpå. Brukte "You'll be in my heart" fra Løvenes Konge. Veldig passende, og med litt morsomme bilder og treffende korte tekster ble det latter og tåretørking samtidig.
Rakel Skrevet 1. april 2012 Forfatter #15 Skrevet 1. april 2012 Gutt eller jente? Har h*n noen favorittsang, eller hadde h*n noen favorittsanger som barn? Kan jo kanskje bruke melodiene derfra Det er jente. God ide, skal tenke over om det var noen. Jeg har ellers på film at hun synger "Im a big, big girl.. in a big, big world" når hun var 2 år. Tenkte å ha med det på en filmsnutt.. først høre hun selv synge, så bilder oppover, og til slutt sangen med melodi nå når hun er stor. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #16 Skrevet 1. april 2012 Det gjorde vi med stor suksess. Det var vel knapt et tørt øye etterpå. Brukte "You'll be in my heart" fra Løvenes Konge. Veldig passende, og med litt morsomme bilder og treffende korte tekster ble det latter og tåretørking samtidig. Og der fikk jeg inspirasjon til sang:-) Takk!!! Kommer nok til å bli litt våt i øyekroken selv.........tenk at lillejenta er blitt så stor!
Rakel Skrevet 1. april 2012 Forfatter #17 Skrevet 1. april 2012 Jeg er så glad at jenta mi, som snart er konfirmant, har sagt at hun IKKE vil ha sanger eller taler på dagen sin!! Men vi kommer til å overraske henne med en powerpoint på storskjerm med bilder fra hun var liten baby og frem til nå da.........med fin musikk til.. Det er så koselig og rørendes! Har også planer om det, håper bare vi får det til.
skruf Skrevet 1. april 2012 #18 Skrevet 1. april 2012 Og der fikk jeg inspirasjon til sang:-) Takk!!! Kommer nok til å bli litt våt i øyekroken selv.........tenk at lillejenta er blitt så stor! Trykket på anonym.......
Romilo Skrevet 1. april 2012 #19 Skrevet 1. april 2012 Vet du hva du bør gjøre? Du bør ta en skikkelig gammel slager, "la det svinge" eller noe i den duren, og så burde du kle deg ut som en skikkelig overdrevet rockestjerne fra 60-tallet! Så kan du få med en tante eller noe slikt, og dere kan synge skikkelig fjollete og morsomt. DET hadde vært noe! Hun vil jo selvfølgelig tro dere er gærne, men herregud for et sirkus! Morsomt og annerledes... Haha Spørs om du har mot nok til noe sånt daa... (og ja TS, dette er en utfordring!)
Rumle Skrevet 1. april 2012 #20 Skrevet 1. april 2012 Det er jente. God ide, skal tenke over om det var noen. Jeg har ellers på film at hun synger "Im a big, big girl.. in a big, big world" når hun var 2 år. Tenkte å ha med det på en filmsnutt.. først høre hun selv synge, så bilder oppover, og til slutt sangen med melodi nå når hun er stor. Det synes jeg var en utrolig fin ide! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå