Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:)

Jeg jobber som ekstrahjelp på et sykehjem. Det vil si at jeg har ingen faste vakter, men jeg har blitt satt opp på skjærtorsdag og langfredag. Er det noen som vet hvor mye ekstra man får da?

PS: Til dere som kommer til å påpeke det, så vet jeg at jeg kan spørre sjefen min, men jeg vil vite det nåå:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får 80% tillegg, men er ikke helt sikker på hva som er normalt :)

AnonymBruker
Skrevet

Røde dager gir 133%

Riktig. Men du får ikke eventuelt kvelds/helgetillegg på toppen av det.

Skrevet

Riktig. Men du får ikke eventuelt kvelds/helgetillegg på toppen av det.

Stemmer det hvis man er tilkalingsvikar. Jeg har mine tillegg "fast" i mnd lønnen og beholder disse. Så når rode dager kommer på mine vakter, får jeg mitt faste kvelds/helgetillegg + 133 %. (Tror jeg......)

AnonymBruker
Skrevet

Det var mye tillegg!

Tror dere at det er vanlig i alle kommuner? Uansett alder på arbeideren?

Skrevet

Det var mye tillegg!

Tror dere at det er vanlig i alle kommuner? Uansett alder på arbeideren?

Jeg tror det er lovfestet uansett kommune, alder eller stilling med 133% på røde dager.

Skrevet

Jeg tror det er lovfestet uansett kommune, alder eller stilling med 133% på røde dager.

Ikke lovfestet, men fastsatt i tariffavtale.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss får man 100% tillegg.

Dog svært uvanlig at noen må jobbe på helligdager.

AnonymBruker
Skrevet

133 % er vel det som er vanlig.

• Liker 1
Gjest Chevy
Skrevet

Kan jeg bare stille et tilleggsspørsmål her? Ervfredag,lørdag,søndag og mandag alle røde dager?

AnonymBruker
Skrevet

Onsdag etter kl. 12, torsdag, fredag, lørdag etter kl. 12, søndag, mandag.

Skrevet

Så går det vel på hvor mange røde dager på rad du jobber også? Som ansatt i staten har vi hvertfall noe som heter tredje påfølgende, og da har man 2-300% eller noe sånt den 3 helligdagen man jobber.

Skrevet

Lørdag er i utgangspunktet ikke helligdag, men vi får helligdagstillegg den dagen i og med at det er en såkalt innklemt helligdag (mellom to helligdager) Vi har ikke noe mer tillegg etter hvor mange helligdager vi jobber etter hverandre... Jeg jobber fredag, lørdag, søndag og mandag, det er 133% alle dagene :)

Gjest Chevy
Skrevet

Jeg jobber på sykehjem, 133 % , blir det det hele lørdagen da eller bare etter 12?

AnonymBruker
Skrevet

Så går det vel på hvor mange røde dager på rad du jobber også? Som ansatt i staten har vi hvertfall noe som heter tredje påfølgende, og da har man 2-300% eller noe sånt den 3 helligdagen man jobber.

'Vi'? Jeg jobber i staten og har ikke dette.

Skrevet

Latterlig at damer skal ha lønnstillegg for å ha mensen i påsken

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på sykehjem, 133 % , blir det det hele lørdagen da eller bare etter 12?

Hele påskeaften, da den ligger inneklemt mellom to røddager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...