AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Hvor lenge etter et KS går man på blodfortynnende medisiner? Når avtar risikoen for blodpropp?
Mina25 Skrevet 1. april 2012 #2 Skrevet 1. april 2012 Jeg fikk blodfortynnende i 4 dager tror eg.. 4 eller 5
ellen :) Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 jeg fikk en sprøyte de 3 dagene jeg var på sykehuset. 1
Fru Filifjonka Skrevet 1. april 2012 #5 Skrevet 1. april 2012 Aner ikke. Husker bare morfinsprøyten og de smertestillende pillene.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 Jeg fikk også blodfortynnende sprøyter (klexane) i da 3 dagene jeg lå på sykehuset. Var ikke snakk om noe mere etter det.
^me^ Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 her varierer det tydligvis på sykehus for på haugesund sykehus er det fast med 6 dager etter keisersnitt som er regelen. jeg ble skrevet ut etter 4 dager og fikk 2 stk med meg hjem som jeg skulle ta. Dette var Klexane sprøyter.
Pupsilure Skrevet 2. april 2012 #8 Skrevet 2. april 2012 Jeg fikk Fragmin de tre dagene jeg var på sykehuset, og fikk to med meg hjem som mannen satt på meg.
Pjusk Skrevet 2. april 2012 #9 Skrevet 2. april 2012 Jeg fikk blodfortynnende i de 5 dagene jeg lå på sykehuset. Fikk ikke med noe hjem.
Gjest Marmot Skrevet 6. april 2012 #12 Skrevet 6. april 2012 Jeg fikk ikke blodfortynnende i det hele tatt, om det hadde sammenheng med at en av grunnene til at jeg måtta ta ks var alvorlig anemi, aner jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #13 Skrevet 6. april 2012 Jeg lå på føden i to uker pga katastrofesnitt og prematurt barn....mener å huske at jeg fikk klexane i ei uke.... (skikkelig teit, men er sykepleier selv, så det første jeg spurte om da jeg våknet opp av narkosen var om de hadde gitt meg klexane...)
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #14 Skrevet 6. april 2012 Jeg fikk ikke blodfortynnende i det hele tatt, om det hadde sammenheng med at en av grunnene til at jeg måtta ta ks var alvorlig anemi, aner jeg ikke. Litt merkelig at du ikke fikk det, siden det forebygger blodpropp!
Gjest Marmot Skrevet 7. april 2012 #15 Skrevet 7. april 2012 Litt merkelig at du ikke fikk det, siden det forebygger blodpropp! Ja, det tenkte jeg selv også, men det kan som sagt ha sammenheng med at jeg hadde blodmangel. Jeg fikk blodoverføringer både før og etter snittet.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #16 Skrevet 7. april 2012 Ja, det tenkte jeg selv også, men det kan som sagt ha sammenheng med at jeg hadde blodmangel. Jeg fikk blodoverføringer både før og etter snittet. Jeg hadde også anemi og mistet i tillegg mye blod under KS. Hadde hb på 6,5 på det laveste. Fikk Klexane i tre dager.
^me^ Skrevet 8. april 2012 #17 Skrevet 8. april 2012 samme her, jeg hadde Hb på 6,3 på det laveste og fikk også blodoverføring, men fikk Klexane hver dag allikevel menmen, de visste nok hva de holdt på med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå