Gjest Gjest Skrevet 1. april 2012 #1 Del Skrevet 1. april 2012 Hadde en forstørret talgkjertel på pungen, den var omtrent 1 cm i diameter (altså veldig stor). Klemte den og det kom ut masse hvis gørr (akkurat som fra en kvise). Er dette normalt? Har det vært betennelse i den? Bør jeg gjøre noe mer (evt gjøre noe for å forhindre betennelse) eller bør jeg la den lege av seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 1. april 2012 #2 Del Skrevet 1. april 2012 Rens forsiktig, hold det tørt og rent, la det gro i fred. Blir det hovent, rødt, varmt etc, ta kontakt med lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #3 Del Skrevet 1. april 2012 Sikkert en stoooor "hudorm". Så bra at du fikk den ut på egen hånd! Kommer sikkert til å begynne å vokse etter hvert igjen. Eksen min hadde en stor en, men den kapslet seg inn, slik at det ikke var noen utgang på den. Så han fikk ikke klemt den ut selv. Og den bare vokste i vei, så han måtte innom legen. Der skar de hull på huden, og hentet ut en klinkekule-stor hudorm. Så vær glad du fikke has på den! Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jim Jones Skrevet 1. april 2012 #4 Del Skrevet 1. april 2012 Det var en kvise rett og slett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #5 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg som skrev ovenfor her, vil bare si at du bør klemme helt til du er sikker på at det ikke er NOE igjen, altså helst til det kommer blod. Ellers kan det bli betent. Jeg er hudorm-ekspert, og fast klemmer på venner og familie + kjæreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2012 #6 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg som skrev ovenfor her, vil bare si at du bør klemme helt til du er sikker på at det ikke er NOE igjen, altså helst til det kommer blod. Ellers kan det bli betent. Jeg er hudorm-ekspert, og fast klemmer på venner og familie + kjæreste. Klemte til det kom blod, men kom ut en del hvit gufe fførst... Hvis dette var en kvise har jeg aldri hatt en så stor en... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #7 Del Skrevet 1. april 2012 Klemte til det kom blod, men kom ut en del hvit gufe fførst... Hvis dette var en kvise har jeg aldri hatt en så stor en... Bra, godt jobba! Jeg skrev to hakk ovenfor (en rakk å skrive i midten), så jeg mener det er en stor talgklump, a la enorm hudorm, eller komedon som det heter på fagspråket Jeg digger å få has på de rakkerne der Jeg tror du er kvitt den, men at den kan begynne å gro talg igjen om en liten stund, men da tar du den jo selvsagt asap. Hilsen hudorm-eksperten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter her Skrevet 1. april 2012 #8 Del Skrevet 1. april 2012 Ville bare legge til at jeg ikke har hatt plaster på stedet. Har latt pungel ligge fritt i bokseren... Det klør også litt på pungen nå etter at jeg har klemt (noen timer siden jeg klemte) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #9 Del Skrevet 1. april 2012 Ville bare legge til at jeg ikke har hatt plaster på stedet. Har latt pungel ligge fritt i bokseren... Det klør også litt på pungen nå etter at jeg har klemt (noen timer siden jeg klemte) Det høres bra ut, nå kan den lufttørke, så ikke noen kremer eller plaster Nå trenger du bare ro og hvile Hudorm-ekseperten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #10 Del Skrevet 1. april 2012 Det høres bra ut, nå kan den lufttørke, så ikke noen kremer eller plaster Nå trenger du bare ro og hvile Hudorm-ekseperten PS! Ikke klø på pungen! Ikke med mindre du er heeelt ren på hendene og bare må. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå